4000 obr/min i koniec, czemu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni driverzy, skąd tak paskudna przpadłość w essinie 1.3 MkVII? Wprawdzie jest agazowany, ale na paliwie lotniczym (czyt. PB ) jest to samo!!! 4000 rpm i koniec, brak efektu, choć pod pedałem jeszcze troche!! Dodam że na postoju, w zasadzie niewiele więcej rozkręca tj moze 4500rpm, a zatem...
  
 
Ciężko mi powiedzieć ale będe próbował...... bo miałem tak kiedyś u siebie.Sprawdź czujnik położenia przepustnicy i elektryke. Ja wtedy tylko poruszyłem kablami wysokiego napięcia i pomogło. Ale może to tylko był przypadek.........
  
 
Hmmm stary, ale ja nie mam przepustnicy... 1.3 EFI, ale przewodami wyskiego napięcia mogę pomajtać

Nowe info:
zrobiłem ponad 1000km po górkach i na równym - tragedia!! max 40km/h pod górkę i nic więcej nawet na dwójce!! 4000 rpm i koniec żebym nie wiem co!! Ciekawe gdzie "maksymalny" moment obrotowy!!?
Z górki zaś pogonię go do 150km/h na V biegu, 4000rpm i... koniec, a fabrycznie pójdzie ~155km/h . Ale nie o te 5km/h chodzi ino o te obroty...
Dodam iż z górki na biegu sam rozpędzając się też nie przekracza 4000 rpm
  
 
to sprawdź filtr paliwa może zamało go dostaje
  
 
jak to nie masz przepustnicy?! a to nowosc bo ja mam
  
 
No i się dogadalismy...
myślałem ze o jakiś gaxnik chodzi cycuś??
Ale jeśli jest przepustnica o której pisałeś, to gdzie, w rurze dolotowej do kolektora (dolotowego)? Inaczej mówiąc to co obraca się z na lince od pedału gazu? OK Jeśli tak obraca się po całym zakresie
  
 
a może kat umarł i się zapchał
  
 
też myślę że to może być katalizator
  
 
przyczyn kilka na pewno powtórze kolegow:
1 filterek paliwa
2 pompa paliwowa
3 zapchany kat badz ktorys z tlumikow.
4 zobacz w jakim stanie masz filtr powietrza
5 czujnik połozenia przepustnicy.

Ale poniewaz dzieje ci sie tez tak na gazie wiec 1 i 2 pkt odpada.
obstawiam czujnik lub zapchany wydech.
czujnik sprawdz multimetrem a z wydechech to troszke gorzej czasem mozna potrzasc nim i jak cos goni w srodku to znak ze sie posypal.

a kalelkami WN tez roszke poruszaj.
  
 
wjedź na kanał i wypier...... katalizator, było tak u mojego kolegi i pomogło.
  
 
Hmmmm wyjąć całkiem i co rurę jakąś wstawić, a moze dziuke pyknąć od dołu?
Przewody WN są OK nufki!
Cewka WN nufka!!
Świece prawie nufki...są OK
zawory tip top
ogólnie wydech nowy ale kat, hmmm ??? nie wiem, nie ja go robiłem.jak sprawdzić katalizator, miąchnąć nim i może cośodpadnie ha haha ha

  
 
A zapłon? Cewka nówka więc moze zle ustawiony?


[ wiadomość edytowana przez: hepos dnia 2005-09-23 08:25:58 ]
  
 
No ale tu chyba komputerek sam sobie radzi. Żadnej zmiany po wymianie, a cewka - obudowa miała już dość więc poszła precz...

Jakoś nie bardzo wiem jak w EFI można ustawić zapłon? Ale człowiek całe życie się uczy!!
  
 
nie doczytałem że masz mk7 Bo mi 1.3 to sie z gaźnikiem zawsze kojarzy
  
 
DL778
Cytat:
Nowe info:
zrobiłem ponad 1000km po górkach i na równym - tragedia!! max 40km/h pod górkę i nic więcej nawet na dwójce!! 4000 rpm i koniec żebym nie wiem co!! Ciekawe gdzie "maksymalny" moment obrotowy!!?
Z górki zaś pogonię go do 150km/h na V biegu, 4000rpm i... koniec, a fabrycznie pójdzie ~155km/h . Ale nie o te 5km/h chodzi ino o te obroty...
Dodam iż z górki na biegu sam rozpędzając się też nie przekracza 4000 rpm



Ja mam to samo już od pół roku jestem załamany!
Wymieniłem juz:
- przewody WN
- świece
- Filtr paliwa, powietrza
- katalizator zastąpiłem strumienicą a resztę wydechu wymieniłem na nowy
- Wyregulowem zawory
I nic!!!! żadnej poprawy jest coraz gorzej.
Teraz zamierzam sprawdzić cewkę zapłonową i ten czyjnik położenia przepustnicy. To już chyba ostatnia nadzieja.
Pozdrawiam
  
 
naciagni linke gazu .
Dziwny przypadek
a tak zartem zobacz jak dodajesz gazu z pedla i przy przepustnicy czy to to samo ja sie nie zam ale zawsze mozna luknac ;P
Pozatym to jest 1.3 OHV czy tam OHC w zyciu niechcialbym tego motoru BEEE

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
jaka byla przyczyna?

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
Przeczyścić wtryskiwacz. podłączyć pod 12v na kilka s.
  
 
Ojoj starsznie się opuściłem, zostawiłem wątek bez opieki...
Moja wina!!

Wracajac do tematu, życzliwy człowiek z ASO uświadomił mnie że na 1 i 2 cylindrze mam 9000 bar a na 3 i 4 11500, prawidłowo powinno być między 130000 a 15000 bar więc o czym tu mowa... Szukam nowego silnika, ale narazie jedna ciekawa oferta za zbyt duże pieniążki Obroty, a dokłądnie ich górna granica 4krpm to skutek braku kompresji. No cóz cały silnik około 2500 PLN, a starszemu padła głowica w megance za 3500PLN więc co sięłąmać
Leję olej i jade ale i tak wielkie dzięki!!