MotoNews.pl
  

Remont silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś orjętuje się ile kosztuje remont kapitalny 6-cio cylindrowego silnika BMW (M20, M30).
Chodzi mi o koszty części i robocizna ( cały dół silnika i głowica)???

Pozdrawiam
  
 
zalezy u kogo jezeli chcesz w ASO to z 3tys pewnie nie zejdzie
  
 
jeżeli mówimy o szlifie wału oraz szlifie cylindrów to 3tys bedzie mało
  
 
ja do swojej za pierścienie dałem 240zl(goetze); uszczelka pod głowice 97zł(goetze); regeneracja głowicy(planowanie i docieranie gniazd zaworowych) 130zl; uszczelka pod pokrywe klawiatury 34zl, uszczelniacze na zawory ok 26zl; zimmeringi po ok 36zl sztuka. co do robocizny to nie wiem ile można za to skasować bo wszystko sam zrobilem pozdro
  
 
Cytat:
2005-11-13 16:14:51, hz10 pisze:
jeżeli mówimy o szlifie wału oraz szlifie cylindrów to 3tys bedzie mało



Sam szlif wału i cylindrów mialby kosztować 3000 zł?
  
 
nie sadze by byl az tak drogi. ojciec za szlif wału do vw dał chyba 800zł. z tym ze to były tylko 4 cylindry. ale razem ze szlifem cylindrów i planowaniem glowicy mo ze tyle kosztować
  
 
sory zle przeczytalem.
  
 
W sumie szlif wału nie był by mi potrzebny. Moj silnik ma już swoje lata i lubi sobie czasem zakopcić i łyknąć troche oleju.
Kompresja też już napewno nie taka jak za młodu
Pytam z tego względu że nie sztuką jest kupić używany silnik za 1500 - 3000 zł zachwalany przez sprzedającego że to "igła".
A jeśli już bym kupował taki silnik to taki który jest jeszcze zamontowany w aucie, ale wtedy to tylko 3,5 litra

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Sam szlif wału i cylindrów mialby kosztować 3000 zł?

policz koszt nowych panewek i tłoków do tego silnik musi zostać wyciągnięty i rozbrojony do gołego bloku a to tez nie mały koszt
  
 
a w bloku trzeba też chyba wymieniać tuleje/kanały prowdzące tłoki jeżeli będzie się wsadzać nominalne tłoki?
  
 
nie . szlifuje sie cylinder i zakłada nadwymiarowy tłok mozna też tulejowac blok ale jakość polskich tulei pozostawia wiele do życzenia....
  
 
jeśli jesteś zdecydowany ze na 100% bedziesz zmieniał silnik lub remontował stary to rozbierz ten i zobacz co jest grane. kopcić może przez gumki uszczelniające na zaworach lub pierścienie. ewentualnie zapłon źle ustawiony ale nie wiem jeki dokładnie masz silnik i czy można w nim regulować zapłon. a co do kompresji to albo pierścienie albo na tulejach wyrobił się już próg. jeżeli to tuleje to osobiście kupiłbym inny silnik tylko najpierw sprawdził czy ma kompresje ok i czy nie dymi bo ani porządnych tłoków ani tulei w polsce sie nie kupi
  
 
Siemanko.Co do remontu.Pamietam moj ojciec robil remat kapitalny silnika w mercedesie 123 240D.Za tulejowanie i nowe tloki placil ok 1000zl.Nie pamietam czy dochodzily do tego pierscienie ale chyba tak .Bo jak odbieral blok to tloki byly juz wsadzone w tuleje.Do tego dodam ze nie byly to orginalne tloki.Reszte robil sam.Pomiary walu korbowodow itd.Oczywiscie z ksiarzka w reku.W sumie wyszlo go ok 2000zl.Ale to bylo jakies 4 lata temu.Powiem ci ze lepiej by bylo jak bys robil remat jestas wtedy pewien wykonania.Kupujac silnik uzywany nie jestes jego pewien.Mimo ze okaze sie ok.to nie bedzie to samo jak bys zrobil remat.Nikt nie sprzeda ci silnika z malym przebiegiem za grosze.pozdrowienia
  
 
Cytat:
2005-11-14 12:10:15, jarek270582 pisze:
Siemanko.Co do remontu.Pamietam moj ojciec robil remat kapitalny silnika w mercedesie 123 240D.Za tulejowanie i nowe tloki placil ok 1000zl.Nie pamietam czy dochodzily do tego pierscienie ale chyba tak .Bo jak odbieral blok to tloki byly juz wsadzone w tuleje.Do tego dodam ze nie byly to orginalne tloki.Reszte robil sam.Pomiary walu korbowodow itd.Oczywiscie z ksiarzka w reku.W sumie wyszlo go ok 2000zl.Ale to bylo jakies 4 lata temu.Powiem ci ze lepiej by bylo jak bys robil remat jestas wtedy pewien wykonania.Kupujac silnik uzywany nie jestes jego pewien.Mimo ze okaze sie ok.to nie bedzie to samo jak bys zrobil remat.Nikt nie sprzeda ci silnika z malym przebiegiem za grosze.pozdrowienia

co do ceny to tak tylko że tu jest mowa o 6 cylindrach co do remontu z tulejowaniem to niestety polskie tuleje są huja warte i po 100tyś znowu jest kszana dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest szlifowanie i tłoki nadwymiarowe.
  
 
Kiedys pytałem o zestaw oryginalnych tulei+tłoki+pierścienie do silnika M20. Koszt całości to 3000zl
  
 
no wlasnie 6 garow - te silniki nie kosztuja tyle co 4 garowe... i ktos pisal w sumie madrze ze "igly" tanio nikt nie sprzedaje a druga sprawa to nie ma pewnosci ze ta "igla" nie bedzie wymagala remontu po 20tys
ja np za goly silnik z glowica czyli bez osprzetu zaplacilem tylko 300zl i wkreca sie bez problemow do konca do odciecia nie kopci... ale to M10
Brat jak oddawal e30 M20 2.3 do ASO z walnieta panewka to wymienili wał(ktory kupil uzywany sam), panewki badz panewke nie pamietam, uszczelke pod glowica, olej, plyn chlodzacy, nie wiem czy cos pominelem - zaplacil 2 tys :/ tak to juz jest przeciez to ASO
  
 
Cytat:
2005-11-13 22:33:46, mlodybiernat pisze:
kopcić może przez gumki uszczelniające na zaworach lub pierścienie. ewentualnie zapłon źle ustawiony ale nie wiem jeki dokładnie masz silnik i czy można w nim regulować zapłon.



Silnik M30B28.
Zapłon można regulować bo nawet nie tak dawno troche go wyprzedziłem. Dymianie zmniejszyło się ale nie znikneło.
Jak narazie stawiam na pierścienie lub uszczelki zaworów
Może jutro pomierze kompresje.

I czy ktoś może wie jaka powinna być prawidłowa wartość ciśnienia wyrażona w PSI. Bo tylko takie jednostki mam na manowetrze, a nigdzie nie moge znależć jak to sie przelicza.

Dzięki za wszystkie dotychczasowe informacje

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-11-16 22:35:46, Dexter528i pisze:
Silnik M30B28. Zapłon można regulować bo nawet nie tak dawno troche go wyprzedziłem. Dymianie zmniejszyło się ale nie znikneło. Jak narazie stawiam na pierścienie lub uszczelki zaworów Może jutro pomierze kompresje. I czy ktoś może wie jaka powinna być prawidłowa wartość ciśnienia wyrażona w PSI. Bo tylko takie jednostki mam na manowetrze, a nigdzie nie moge znależć jak to sie przelicza. Dzięki za wszystkie dotychczasowe informacje Pozdrawiam

o ile dobrze pamiętam to ok 150 psi
  
 
Znalazłem ten przelicznik w ''Haynes Bmw 3 & 5 Series Service And Repair Manual''
Naprawde warto to ściągnąć jeśli ma się silnik M10, M20, M30 lub M40

Mierzyłem dziś ciśnienie w cylindrach i wyszło mi następująco:

1 cylinder - 9 barów
2 cylinder - 9 barów
3 cylinder - 10 barów
4 cylinder - 10 barów
5 cylinder - 11 barów
6 cylinder - 8,5 bara

Podejrzewam pierścianie na 1, 2 i 6 cylindrze bo po wlaniu do tych cylindrów ok 15-20 ml oleju ciśnienie na nich wzrosło do 11 barów

Sprawdziłem też zużycie oleju ok 1,2 - 1,3 l/1000km
więc uważam że coś jest nie tak
W którymś temacie o braniu oleju pisali że to norma, ale uważam że to kompletna ściema.
  
 
No to padaka zbyt duże różnice na poszczególnych cylindrach szczególnie właśnie 1,2,6