Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-11-13 11:15:34 Czy ktoś orjętuje się ile kosztuje remont kapitalny 6-cio cylindrowego silnika BMW (M20, M30).
Chodzi mi o koszty części i robocizna ( cały dół silnika i głowica)??? Pozdrawiam |
![]() JanekE30 BMW Member E30 2.5 24v mtech2 & ... Piła | 2005-11-13 12:49:14 zalezy u kogo jezeli chcesz w ASO to z 3tys pewnie nie zejdzie |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-11-13 16:14:51 jeżeli mówimy o szlifie wału oraz szlifie cylindrów to 3tys bedzie mało
|
![]() mlodybiernat 520 konin | 2005-11-13 17:10:01 ja do swojej za pierścienie dałem 240zl(goetze); uszczelka pod głowice 97zł(goetze); regeneracja głowicy(planowanie i docieranie gniazd zaworowych) 130zl; uszczelka pod pokrywe klawiatury 34zl, uszczelniacze na zawory ok 26zl; zimmeringi po ok 36zl sztuka. co do robocizny to nie wiem ile można za to skasować bo wszystko sam zrobilem ![]() |
![]() Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-11-13 17:10:24
Sam szlif wału i cylindrów mialby kosztować 3000 zł? |
![]() mlodybiernat 520 konin | 2005-11-13 17:20:13 nie sadze by byl az tak drogi. ojciec za szlif wału do vw dał chyba 800zł. z tym ze to były tylko 4 cylindry. ale razem ze szlifem cylindrów i planowaniem glowicy mo ze tyle kosztować |
![]() mlodybiernat 520 konin | 2005-11-13 17:21:18 sory zle przeczytalem. |
![]() Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-11-13 17:46:48 W sumie szlif wału nie był by mi potrzebny. Moj silnik ma już swoje lata i lubi sobie czasem zakopcić i łyknąć troche oleju.
Kompresja też już napewno nie taka jak za młodu ![]() Pytam z tego względu że nie sztuką jest kupić używany silnik za 1500 - 3000 zł zachwalany przez sprzedającego że to "igła". A jeśli już bym kupował taki silnik to taki który jest jeszcze zamontowany w aucie, ale wtedy to tylko 3,5 litra Pozdrawiam |
![]() e36kompakt Warszawa | 2005-11-13 18:12:15 a w bloku trzeba też chyba wymieniać tuleje/kanały prowdzące tłoki jeżeli będzie się wsadzać nominalne tłoki? |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-11-13 18:35:09 nie . szlifuje sie cylinder i zakłada nadwymiarowy tłok mozna też tulejowac blok ale jakość polskich tulei pozostawia wiele do życzenia.... |
![]() mlodybiernat 520 konin | 2005-11-13 22:33:46 jeśli jesteś zdecydowany ze na 100% bedziesz zmieniał silnik lub remontował stary to rozbierz ten i zobacz co jest grane. kopcić może przez gumki uszczelniające na zaworach lub pierścienie. ewentualnie zapłon źle ustawiony ale nie wiem jeki dokładnie masz silnik i czy można w nim regulować zapłon. a co do kompresji to albo pierścienie albo na tulejach wyrobił się już próg. jeżeli to tuleje to osobiście kupiłbym inny silnik tylko najpierw sprawdził czy ma kompresje ok i czy nie dymi bo ani porządnych tłoków ani tulei w polsce sie nie kupi |
jarek270582 BMW Friend BMW E34 Zgorzelec | 2005-11-14 12:10:15 Siemanko.Co do remontu.Pamietam moj ojciec robil remat kapitalny silnika w mercedesie 123 240D.Za tulejowanie i nowe tloki placil ok 1000zl.Nie pamietam czy dochodzily do tego pierscienie ale chyba tak .Bo jak odbieral blok to tloki byly juz wsadzone w tuleje.Do tego dodam ze nie byly to orginalne tloki.Reszte robil sam.Pomiary walu korbowodow itd.Oczywiscie z ksiarzka w reku.W sumie wyszlo go ok 2000zl.Ale to bylo jakies 4 lata temu.Powiem ci ze lepiej by bylo jak bys robil remat jestas wtedy pewien wykonania.Kupujac silnik uzywany nie jestes jego pewien.Mimo ze okaze sie ok.to nie bedzie to samo jak bys zrobil remat.Nikt nie sprzeda ci silnika z malym przebiegiem za grosze.pozdrowienia |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-11-14 20:12:42
![]() |
![]() lukasz_xyz BMW Member 530d Belchatow | 2005-11-14 20:24:41 Kiedys pytałem o zestaw oryginalnych tulei+tłoki+pierścienie do silnika M20. Koszt całości to 3000zl |
![]() JanekE30 BMW Member E30 2.5 24v mtech2 & ... Piła | 2005-11-14 22:42:43 no wlasnie 6 garow - te silniki nie kosztuja tyle co 4 garowe... i ktos pisal w sumie madrze ze "igly" tanio nikt nie sprzedaje a druga sprawa to nie ma pewnosci ze ta "igla" nie bedzie wymagala remontu po 20tys
ja np za goly silnik z glowica czyli bez osprzetu zaplacilem tylko 300zl i wkreca sie bez problemow do konca do odciecia nie kopci... ale to M10 Brat jak oddawal e30 M20 2.3 do ASO z walnieta panewka to wymienili wał(ktory kupil uzywany sam), panewki badz panewke nie pamietam, uszczelke pod glowica, olej, plyn chlodzacy, nie wiem czy cos pominelem - zaplacil 2 tys :/ tak to juz jest przeciez to ASO ![]() |
![]() Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-11-16 22:35:46
Silnik M30B28. Zapłon można regulować bo nawet nie tak dawno troche go wyprzedziłem. Dymianie zmniejszyło się ale nie znikneło. Jak narazie stawiam na pierścienie lub uszczelki zaworów Może jutro pomierze kompresje. I czy ktoś może wie jaka powinna być prawidłowa wartość ciśnienia wyrażona w PSI. Bo tylko takie jednostki mam na manowetrze, a nigdzie nie moge znależć jak to sie przelicza. Dzięki za wszystkie dotychczasowe informacje Pozdrawiam |
![]() hz10 BMW Member starachowice | 2005-11-17 08:34:40
![]() |
![]() Dexter528i BMW Member BMW 528i Rychtal | 2005-11-17 21:35:35 Znalazłem ten przelicznik w ''Haynes Bmw 3 & 5 Series Service And Repair Manual''
Naprawde warto to ściągnąć jeśli ma się silnik M10, M20, M30 lub M40 Mierzyłem dziś ciśnienie w cylindrach i wyszło mi następująco: 1 cylinder - 9 barów 2 cylinder - 9 barów 3 cylinder - 10 barów 4 cylinder - 10 barów 5 cylinder - 11 barów 6 cylinder - 8,5 bara Podejrzewam pierścianie na 1, 2 i 6 cylindrze bo po wlaniu do tych cylindrów ok 15-20 ml oleju ciśnienie na nich wzrosło do 11 barów Sprawdziłem też zużycie oleju ok 1,2 - 1,3 l/1000km więc uważam że coś jest nie tak W którymś temacie o braniu oleju pisali że to norma, ale uważam że to kompletna ściema. |
![]() kornat BMW Member BMW e-39 530d Wrocław | 2005-11-17 22:16:51 No to padaka zbyt duże różnice na poszczególnych cylindrach szczególnie właśnie 1,2,6 ![]() |