1500 / 1800 / 2000-różnice w nastawach zawieszenia.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie!

Miałem okazję (niestety dość dawno temu więc niezbyt dokładnie pamiętam) pojeździć esperem dohc. i pierwszą rzeczą która żuciła mi się na.... hmmmmm.... siedzenie było wrażenie lepszego tłumienia nierówności (dość sporych) przez tą wersję względem zakupionego niedługo po tym Tatusinego 1800.

Z kolei wygładzając katowickie dziury swoim 2000 wydaje mi się że jest wyraźnie twardszy niż ten Ojca.

Samochody dzieli spora różnica wieku i przebiegu więc być może to wynik wysłużenia zawieszenia.

Literartura też nie daje jednoznacznej odpowiedzi więc?

Pozdrawiam!
  
 
zawiecha z fabryki wyjechala taka sama..jesli sa roznice to tylko zalezne od zuzycia tudziez od tego na jakie podzespoly byly wymieniane oryginaly..dales tytul topicu jakbysmy mowili o WRC ja mam zestaw standardowe sprezyny i gazowe KYBy i jestem zadowolony..ani za miekko ani za twardo..
  
 
>>>dales tytul topicu jakbysmy mowili o WRC<<<

ha ha ha faktycznie!

Powiedz mi proszę, czy w Twoim odczuciu gazówki są bardziej twarde od olejaków?

Jak kayaby olejowe i gazowe mają się do fabrycznych?

Podobno fabryczne amory nie są najwyższych lotów (parametry), ale mnie bardzo odpowiada możliwie najbardziej miękkie zawieszenie, jak najlepiej "wybierające" (oczywiście nie kasę z portfela ), bujanie/nurkowanie lubię!
  
 
Wg mnie to to roznice moga byc spowodowane tym ze silnik 1.5 jest lzejszy (dodatkowo wsrod 1.5 czesciej trafiaja sie egzemplarze
bez dodatkowego wyposazenia) wiec wolniej zuzywa sie zawieszenie
  
 
Sprężyny w Espero były bardzo badziewne i w dość ciężkiej wersji 2.0 dość szybko się uklepywały.
  
 
Wiem że ktoś wspominał na forum o polskich sprężynach w dwóch wersjach które były oryginalnie montowane, czy teraz to też ich się tyczy?

A czy oplowskie dają jakaś odczówalną różnicę?
  
 
Są polskie sprężyny super pasujące do Esperaka.Są to sprężyny dedykowane do ciężarowego Lanosa H/B z kratką. Produkowane są przez Lublin i esperak nie siada tak szybko na nich.
  
 
Cytat:
Wg mnie to to roznice moga byc spowodowane tym ze silnik 1.5 jest lzejszy (dodatkowo wsrod 1.5 czesciej trafiaja sie egzemplarze
bez dodatkowego wyposazenia) wiec wolniej zuzywa sie zawieszenie




nieprzesadzaj. A ile tego dodatkowego wyposazenia masz? ABS i klime? az takie ciezkie to niejest zeby miala zawiecha szybciej sie zurzywac
  
 
Cytat:
2006-03-16 17:03:19, Bartek1112 pisze:
nieprzesadzaj. A ile tego dodatkowego wyposazenia masz? ABS i klime? az takie ciezkie to niejest zeby miala zawiecha szybciej sie zurzywac



Dane techniczne faktycznie nie potwierdzają dużej różnicy w masie.
  
 
Cowamsięzużywa? Ja sie od roku jak nie lepiej pultam na standardowo pękniętych tylnych sprężynach i pierdzielę to
  
 
Myślę że ilość zjedzonej blachy przez rdzę też równoważy zużycie spręzyn przez większy cięzar lepszego wyposażenia