MotoNews.pl
10 Webery DCOE w DOHC- ma ktos jakies doswiadczenia? (109222/27) - PT
  

Webery DCOE w DOHC- ma ktos jakies doswiadczenia?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Przywiozlem sobie ze slonecznej Italii dwa sliczne webery 40 DCOE 33 (gardziele 30mm), podobno od alfy. Gazniki sa kompletne, wygladaja niezle. Mysle ze po czyszczeniu i regulacji mogloby to chodzic calkiem przyjemnie. Ale nasuwa mi sie kilka pytan:

Nie mam kolektora. mysle nad wykonaniem czegos, na razie ze stali weglowej, pozniej jak zda egzamin- z nierdzweki. Teraz pytanie- jakiej dlugosci dac kolektor, aby silnik mial nie tylko mocna gore, ale tez zeby chodzil przyzwoicie juz od okolo 2500-3000obr. Czy wzorowac sie na kolektorze od Ritmo 130? Czy kolektor powinien miec podgrzewanie ciecza chlodzaca, zas gazniki powinny byc izolowane tyermicznie od kolektora (np za pomoca podkladek z bakelitu)? Serwo podlaczyc pod tylko jeden kanal czy zrobic polaczenie miedzy kanalami i pod to podpiac serwo? Gazniki nie posiadaja przelewu- bedzie to chodzic czy dac pompe z przelwewem (np glowiczke pompy od poldka)? Chce to zastosowac w silniku 1,8.

Pozdrawiam
  
 
Gardziele o średnicy 30 mm to stosunkowo niewiele. Należy się spodziewać, że silnik będzie miał mocny "dół" i umiarkowaną "górę". Moim zdaniem najlepiej zdobyć kolektor od Ritmo 130TC. Jest on stosunkowo krótki, ale dużo dłuższego i tak nie da się zamontować. W Polonezie miałem poziome Solexy i był spory problem z miejscem - głównie przeszkadza serwo.
  
 
A serwo lucasowskie?jest wieksze czyli sila hamowania jest wieksza ale bardziej plaskie a pompka stosunkowo krotka
  
 
chce to zamontowac w 131, tam sprawa z miejscem wyglada nieco inaczej niz w 125/132/poldku
  
 
Cytat:
2005-08-10 10:07:56, bullit pisze:
A serwo lucasowskie?jest wieksze czyli sila hamowania jest wieksza ale bardziej plaskie a pompka stosunkowo krotka


do 131 załozyc serwo i pompe Lucasa to lekka rzeźba na długie godziny dumania.
Aby załozyc do poldka serwo Lucasa nalezy wymienic wspornik pedałów Lucasowski (inne mocowanie pomiedzy serwem a pedałem hamulca, troche powiercic w scianie grodziowej, pare dziur zaspawać itp..
  
 
Przy serwie lukasowskim w ogóle nie wejdą poziome gaźniki w poldku. Żeby założyć pionowe gaźniki IDF-y musiałem kupić serwo od Poloneza MPI, które ma dodatkowe spłaszczenia, aby zmieścił się kolektor dolotowy. Generalnie w tylnionapędowych fiatach i polonezach lepiej pasują gaźniki pionowe jak np. IDF-y, choć poziome dają teoretycznie nieco lepsze osiągi.
  
 
mhmm no tylko nie wiem jak to jest z kolektorami z stali -> one musza byc lekko chropowate! dlatego sie je robi z alu nieobrabianego w śorodku.
i nie chodzi tu o to ze jak wypolerujesz bedziesz miał lepsze osiągi -> poprostu na gładkiej stali bedzie sie skrpalac bena. a tego bysmy niechcieli
od chropowatego powstają wirki itp i lepiej sie miesza mieszanka pow. - paliwo.
oiczywiscie jak masz wtrysk MPi to mozesz dać nawet plastikowy kolektor -> jego zadaniem jest tylko podawanie powietrza samego..
  
 
Cytat:
2005-08-12 21:59:29, Slawo pisze:
Przy serwie lukasowskim w ogóle nie wejdą poziome gaźniki w poldku. Żeby założyć pionowe gaźniki IDF-y musiałem kupić serwo od Poloneza MPI, które ma dodatkowe spłaszczenia, aby zmieścił się kolektor dolotowy. Generalnie w tylnionapędowych fiatach i polonezach lepiej pasują gaźniki pionowe jak np. IDF-y, choć poziome dają teoretycznie nieco lepsze osiągi.


No to jest własnie serwo Lucasa. Mocowane bezposrednio na scianie grodziowej, a nie na nieszczesliwym wsporniku zajmującym razem z serwem i pompą pół komory silnika.
  
 
Są co najmniej dwa typy serw lukasowskich. To, które ma miejscowe spłaszczenia było stosowane od czasu, gdy wszedł do produkcji silnik 1.6 MPi.
  
 
Cytat:
2005-08-13 20:59:37, Slawo pisze:
Są co najmniej dwa typy serw lukasowskich. To, które ma miejscowe spłaszczenia było stosowane od czasu, gdy wszedł do produkcji silnik 1.6 MPi.


Chyba ze tak. Ja u siebie miałem niegdyś serwo staregp typu. Obecnie jest Lucasowskie serwo z pompą + wspornik pedałów z polda '00. Być moze ma przetłoczenia o których mówisz, nie miałem innego Lucasa do porównania, wiec trudno mi sie wypowiadać. W kazdym razie - Twoja uwaga co do serwa jest celna.
  
 
ja próbowałem wstawic do atu 96 gaźniki 4 poziome od alfy 75. Niestety niewykonalne przy serwie Lucasa, już miałem plan zeby z niego zrezygnować,ale za duzo roboty.
Cytat:
ie mam kolektora. mysle nad wykonaniem czegos, na razie ze stali weglowej, pozniej jak zda egzamin- z nierdzweki. Teraz pytanie- jakiej dlugosci dac kolektor, aby silnik mial nie tylko mocna gore, ale tez zeby chodzil przyzwoicie juz od okolo 2500-3000obr.


Kolego, po to się zakłada takie zabawki, zeby właśnie poprawić zasilanie na wysokich obrotach. Czyli kolektor do tego jak najkrótszy. A jeśli chodzi o chropowatość kolektorów - to wynika jedynie z masowej produkcji (policz ile dodatkowych operacji na każdą sztukę i przemnóż przez ilość sztuk rocznie i już wiesz czemu masz chropowate. Nikt sie nie będzie pier...lił w obrabianie odlewów. A paliwo skrapla sie tylko jak kolektor jest zimny, a chcąc nie chcąc po paru km się nagrzeje i problem znika, wcale nie musi być podgrzewany.
  
 
a co do tej teorii
Cytat:
a tego bysmy niechcieli
od chropowatego powstają wirki itp i lepiej sie miesza mieszanka pow. - paliwo.


to sie nie zgodzę. CHropowata pow. kanałów dolotowych powoduje większe opory przepływu (Mechanika płynów - polecam) w warstwie przyściennej a co za tym idzie straty na przepływie. Zawirowanie można ewentualnie uzyskać stosując kierownice przepływu.
  
 
Cytat:
2005-10-14 02:25:38, byku79 pisze:
ja próbowałem wstawic do atu 96 gaźniki 4 poziome od alfy 75. Niestety niewykonalne przy serwie Lucasa, już miałem plan zeby z niego zrezygnować,ale za duzo roboty. Kolego, po to się zakłada takie zabawki, zeby właśnie poprawić zasilanie na wysokich obrotach. Czyli kolektor do tego jak najkrótszy.



wybacz, ale nie buduje samochody na tor tylko do jazdy. Zanim wkrecilbym silnik na te 5000 obr zostalbym minelyby wieki, pozatym jakos nie pasjonuje mnie tankowanie auta ktore chce jechac tylko w gornym zakresie obrotow. Pozatym 2.0 dohc jest silnikiem wolnoobrotowym ze wzgledu na stosunek srednicy do skoku. w 1,8 jest nieco lepiej, ale tez nie mam zamiaru jezdzic tym autem non stop w okolicach predkosci obrotowej mocy maksymalnej, dlatego zalezy mi na takim dolocie ktory jesli nie poptrawi to przynajmniej nie pogorszy dolu.


P.S.

da sie do tych gaznikow zalozyc gaz- sa dostepne pod nie miksery od alfy
  
 
Kosa, czym krotszy dolot i wieksza srednica gardzieli, tym lepsza gora. U kuzyna w AR Giulietta na poziomych Dell'Orto DHLA 40 silnik tez 2.0 DOHC, wyraznie moc dostaje powyzej 3,5k RPM. Jakbym sie z nim scigal rownolegle od 2 do 3k RPM, dostalby. LPG poprawilo mu troche elastyke (zalozenie pez problemu, koszt 1450zl rok temu). Jak chcesz poprawic dol to polecam jak najdluzszy dolot plus jeszcze za filtrem taka komora gromadzaca powietrze. Z takim dolotem 2.0 DOHC w Sierrze ma max. moment przy 2,5k RPM.
  
 
Podepne sie pod temat
Mam kolektor od fiata ritmo 130 TC i dwa dellorto dhla 40 ale nie posiadam tłumików drgan pod kolektor fiatowski Czy takie tłumiki mozna kupic i ile mniej wiecej to kosztuje ? Posiadam tez tłumiki drgan od alfy(z niej mam gazniory) oczywiscie nie pasuja pod kolektor fiatowski ale mam dostep do szyn aluminiowych o grubosci około 8mm i mysle ze dałbym rade wykonac redukcje aby skrecic to wszystko w jedna całosc I czy ewentualnie te tłumiki mozna pominac tzn przykrecic za pomoca redukcji gazniki bezposrednio do kolektora Na filtry po załozeniu gazników zostaje około 4 cm + 1cm odległosci od nadkola. Dostałem cynk ze filtry takie moga pasowac od jakiejs hondy która byla na 2 gaznikach, niestety nie wiem nic blizej.
  
 
Tak to wygląda u mnie Z filtrami nie jest jeszcze tak zle, rewelki tez nie ma. Gazniki przykrecone za pomoca flanszy wykonanej we własnym zakresie(moge zrobic kopie jak ktos jest zainteresowany) Zasilanie paliwem zrealizowane za pomoca baku z pompa od abimexa z trójnikiem przy baku, w przypadku pojedynczego gaznika musi to byc gaznik z powrotem paliwa, tutaj nie jest wymagany a wrecz zbędny. Linka ssania od łady samary -jest bardzo długa i pasuje idealnie w miejsce poldkowej bez zadnych przeróbek- jedynie ciezko jest wbic blaszke mocujaca obudowe galki ale wejdzie. Na zdjęciu jeszcze bez mikserów i filtrów -dysze paliwa od alfy 1800 sa za duze i zalewaja silnik Według gaznikowca w zupełnosci wystarcza 135 .Wąz do serwa wykonany z 2 normalnych wezy od poldka. Jak widac zainstalowanie gazników tez daje ciekawy efekt wizualny i przy okazji konkretne przyrosty mocy w przeciwienstwie do przyciemnianych szyb, alufelg i choinek zapachowych


img20.imageshack.us/my.php?image=1001386td61pq3.jpg


[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2006-08-04 12:56:54 ]
[ powód edycji: próba edycji linku ]
  
 
Nie bądź taki skromny i przyznaj się że po prostu stworzyłeś potwora
Wprawdzie mnie już nie było wtedy, ale słyszałem że na 400m nikt nie miał z tym sprzętem przystartu.
  
 
Witam! Właśnie czekam na przesyłkę gaźniki, było warto? Muszę teraz wykombinować jakiś kolektor żeby weszły do poloneza. Jak widziałem da się. Może i mi się uda. Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: JanKo dnia 2006-08-04 18:29:55 ]
  
 
Michallodz jesteś przekonany że nie potrzeba powrotu paliwa przy podwójnych gaźnikach? Poznałem gościa ostatnio co się ścigał kanciarami i Ladami i mówił, że jednak powrót jest potrzebny, bo czasem lubi wywalać zaworki w gaxnikach... W tym momencie u mnie też jeszcze nie ma powrotu ale raczej go zrobie.
  
 
W moim przypadku nie jest raczej wymagany, po podpieciu trójnika pod gazniki, auto jechalo kawałek i gasło, nie mozna było utrzymac obrotów- typowy brak beny w gazniku, po wywaleniu trójnika wszystko jest ok(dojscie do gazników jest puszczone od baku przewodem o mniejszej srednicy który jest normalnie powrotem) Ktos moze napisac : zelewa go nie z powodu za duzych dysz tylko z nadmiaru paliwa- sprawdziłem i w alfie silnik miał duzo wieksze kanały i kolektory niz w dohc fiata(moje sa juz obrobione) Mysle ze po wymianie zaworów na wieksze i załozeniu ostrego wałka problem sam by sie rozwiązał. Mocno dławi go teraz wydech -seria


[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2006-08-05 11:26:34 ]