Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2005-08-09 22:53:19 Gardziele o średnicy 30 mm to stosunkowo niewiele. Należy się spodziewać, że silnik będzie miał mocny "dół" i umiarkowaną "górę". Moim zdaniem najlepiej zdobyć kolektor od Ritmo 130TC. Jest on stosunkowo krótki, ale dużo dłuższego i tak nie da się zamontować. W Polonezie miałem poziome Solexy i był spory problem z miejscem - głównie przeszkadza serwo. |
![]() bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-08-10 10:07:56 A serwo lucasowskie?jest wieksze czyli sila hamowania jest wieksza ale bardziej plaskie a pompka stosunkowo krotka |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-08-10 11:53:17 chce to zamontowac w 131, tam sprawa z miejscem wyglada nieco inaczej niz w 125/132/poldku |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2005-08-12 21:59:29 Przy serwie lukasowskim w ogóle nie wejdą poziome gaźniki w poldku. Żeby założyć pionowe gaźniki IDF-y musiałem kupić serwo od Poloneza MPI, które ma dodatkowe spłaszczenia, aby zmieścił się kolektor dolotowy. Generalnie w tylnionapędowych fiatach i polonezach lepiej pasują gaźniki pionowe jak np. IDF-y, choć poziome dają teoretycznie nieco lepsze osiągi. |
![]() waco DF Mikstat | 2005-08-13 16:55:24 mhmm no tylko nie wiem jak to jest z kolektorami z stali -> one musza byc lekko chropowate! dlatego sie je robi z alu nieobrabianego w śorodku.
i nie chodzi tu o to ze jak wypolerujesz bedziesz miał lepsze osiągi -> poprostu na gładkiej stali bedzie sie skrpalac bena. a tego bysmy niechcieli od chropowatego powstają wirki itp i lepiej sie miesza mieszanka pow. - paliwo. oiczywiscie jak masz wtrysk MPi to mozesz dać nawet plastikowy kolektor -> jego zadaniem jest tylko podawanie powietrza samego.. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-08-13 18:11:48
No to jest własnie serwo Lucasa. Mocowane bezposrednio na scianie grodziowej, a nie na nieszczesliwym wsporniku zajmującym razem z serwem i pompą pół komory silnika. |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2005-08-13 20:59:37 Są co najmniej dwa typy serw lukasowskich. To, które ma miejscowe spłaszczenia było stosowane od czasu, gdy wszedł do produkcji silnik 1.6 MPi. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2005-08-13 22:32:39
Chyba ze tak. Ja u siebie miałem niegdyś serwo staregp typu. Obecnie jest Lucasowskie serwo z pompą + wspornik pedałów z polda '00. Być moze ma przetłoczenia o których mówisz, nie miałem innego Lucasa do porównania, wiec trudno mi sie wypowiadać. W kazdym razie - Twoja uwaga co do serwa jest celna. |
![]() byku79 Polonez Atu Wloclawek, Poznań | 2005-10-14 02:25:38 ja próbowałem wstawic do atu 96 gaźniki 4 poziome od alfy 75. Niestety niewykonalne przy serwie Lucasa, już miałem plan zeby z niego zrezygnować,ale za duzo roboty.
Kolego, po to się zakłada takie zabawki, zeby właśnie poprawić zasilanie na wysokich obrotach. Czyli kolektor do tego jak najkrótszy. A jeśli chodzi o chropowatość kolektorów - to wynika jedynie z masowej produkcji (policz ile dodatkowych operacji na każdą sztukę i przemnóż przez ilość sztuk rocznie i już wiesz czemu masz chropowate. Nikt sie nie będzie pier...lił w obrabianie odlewów. A paliwo skrapla sie tylko jak kolektor jest zimny, a chcąc nie chcąc po paru km się nagrzeje i problem znika, wcale nie musi być podgrzewany. |
![]() byku79 Polonez Atu Wloclawek, Poznań | 2005-10-14 02:30:28 a co do tej teorii
to sie nie zgodzę. CHropowata pow. kanałów dolotowych powoduje większe opory przepływu (Mechanika płynów - polecam) w warstwie przyściennej a co za tym idzie straty na przepływie. Zawirowanie można ewentualnie uzyskać stosując kierownice przepływu. |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-10-14 09:07:35
wybacz, ale nie buduje samochody na tor tylko do jazdy. Zanim wkrecilbym silnik na te 5000 obr zostalbym minelyby wieki, pozatym jakos nie pasjonuje mnie tankowanie auta ktore chce jechac tylko w gornym zakresie obrotow. Pozatym 2.0 dohc jest silnikiem wolnoobrotowym ze wzgledu na stosunek srednicy do skoku. w 1,8 jest nieco lepiej, ale tez nie mam zamiaru jezdzic tym autem non stop w okolicach predkosci obrotowej mocy maksymalnej, dlatego zalezy mi na takim dolocie ktory jesli nie poptrawi to przynajmniej nie pogorszy dolu. P.S. da sie do tych gaznikow zalozyc gaz- sa dostepne pod nie miksery od alfy |
![]() DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-14 11:47:51 Kosa, czym krotszy dolot i wieksza srednica gardzieli, tym lepsza gora. U kuzyna w AR Giulietta na poziomych Dell'Orto DHLA 40 silnik tez 2.0 DOHC, wyraznie moc dostaje powyzej 3,5k RPM. Jakbym sie z nim scigal rownolegle od 2 do 3k RPM, dostalby. LPG poprawilo mu troche elastyke (zalozenie pez problemu, koszt 1450zl rok temu). Jak chcesz poprawic dol to polecam jak najdluzszy dolot plus jeszcze za filtrem taka komora gromadzaca powietrze. Z takim dolotem 2.0 DOHC w Sierrze ma max. moment przy 2,5k RPM. |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2006-06-15 00:56:28 Podepne sie pod temat ![]() Mam kolektor od fiata ritmo 130 TC i dwa dellorto dhla 40 ale nie posiadam tłumików drgan pod kolektor fiatowski ![]() ![]() ![]() |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2006-08-04 11:30:19 Tak to wygląda u mnie ![]() ![]() ![]() ![]() img20.imageshack.us/my.php?image=1001386td61pq3.jpg [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2006-08-04 12:56:54 ] [ powód edycji: próba edycji linku ] |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2006-08-04 12:36:47 Nie bądź taki skromny i przyznaj się że po prostu stworzyłeś potwora ![]() Wprawdzie mnie już nie było wtedy, ale słyszałem że na 400m nikt nie miał z tym sprzętem przystartu. |
![]() JanKo Polonez Warszawa | 2006-08-04 18:25:51 Witam! Właśnie czekam na przesyłkę gaźniki, było warto? Muszę teraz wykombinować jakiś kolektor żeby weszły do poloneza. Jak widziałem da się. Może i mi się uda. Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: JanKo dnia 2006-08-04 18:29:55 ] |
![]() Drag-On Miłośnik FSO Fiat 125p 1971 Kraków | 2006-08-05 09:39:36 Michallodz jesteś przekonany że nie potrzeba powrotu paliwa przy podwójnych gaźnikach? Poznałem gościa ostatnio co się ścigał kanciarami i Ladami i mówił, że jednak powrót jest potrzebny, bo czasem lubi wywalać zaworki w gaxnikach... W tym momencie u mnie też jeszcze nie ma powrotu ale raczej go zrobie. |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2006-08-05 11:24:33 W moim przypadku nie jest raczej wymagany, po podpieciu trójnika pod gazniki, auto jechalo kawałek i gasło, nie mozna było utrzymac obrotów- typowy brak beny w gazniku, po wywaleniu trójnika wszystko jest ok(dojscie do gazników jest puszczone od baku przewodem o mniejszej srednicy który jest normalnie powrotem) Ktos moze napisac : zelewa go nie z powodu za duzych dysz tylko z nadmiaru paliwa- sprawdziłem i w alfie silnik miał duzo wieksze kanały i kolektory niz w dohc fiata(moje sa juz obrobione) Mysle ze po wymianie zaworów na wieksze i załozeniu ostrego wałka problem sam by sie rozwiązał. Mocno dławi go teraz wydech -seria ![]() [ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2006-08-05 11:26:34 ] |