MotoNews.pl
  

Blokada koła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!! Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem!! Mam problem z lewym tylnim kołem. Od niedawna zaczeło mi coś pukać w tylniej cześci auta. Pierwszym domyslem byla róra wydechowa. Wymienilem zawieszenie i spawdzilem obejmy. Następnie wymieniłem gumy w stabilizatorach bo byly juz bardzo luzne i myślałem że to stabilizatorki dobijają . Niestety, po kolejnej klęsce przyszedla czas na wymiane amorków gdyż stukot przeniósł sie na lewą strone a lewy amorek był bardzo złużyty. Dzisiaj je wymieniłem i nic nie pomogło. Wracałem do domu i ciągle pukało i klekotało równomiernie, aż wkońcu zablokowało się lewe koło i teraz mam problem
Jeśli wiecie co mogło się stać, to miło by było jak byście sie podzielili ze mna tą wiedzą z góry dzieki


[ wiadomość edytowana przez: PAGAN dnia 2006-09-13 21:59:11 ]
  
 
albo skonczylo sie lozysko polosi, albo ci sie klocek zaklinowal miedzy tarcza a jazmem (cienkie klocki+tarcze zyletki)
  
 
masz bębny z tyłu czy tarcze?. jak bębny to może szczęka się zablokowała
  
 
tarcze! i to raczej nie klocki. Tak tylko zerknolem bo juz bylem zmeczony po wymianie amorkow w ciasnym kanale jutro albo najdalej pojutrze bede musial sprawdzic dokladnie
  
 
może łożysko się zatarło
  
 
Dzieki kolegowie postaram sie to sprawdzic. A wiecie moze jaki bylby przyblizony koszt takiego lozyska??
  
 
samo łożysko to nie tak dużo w porównaniu z robotą aby je wmienić
  
 
Jakos dam rade (znowu)!!! Bo chyba da sie rade samemu to zrobic??
  
 
chyba da
  
 
jaka robota
jak srubki puszcza (u mnie puscily ;]) to zdejmujesz zacisk i odkladasz na bok, odkrecasz jazmo i tarcze hamulcowa, po zdjeciu tarczy zobaczysz 4 sruby ktorymi plyta zacisku mocowana jest do mostu, odkrecisz 4 nakretki M8 i przy pomocy rak i mlotka delikatnie wyjmiesz polos
potem przecinasz brzeszczotem (ja cialem dremelem ;P) pierscien mocujacy (prawie do konca i strzal mlotkiem+przecinak)
potem pukasz w plyte mocujaca i zbijasz lozysko z pierscieniem z polosi ;]
polos obcierasz, nowy pierscien kladziesz na kuchence turystycznej (wystarcza nawet w sumie taka elektryczna - styknie jak pierscien jest filoletowy) w czasie nagrzewania zmieniasz uszczelniacz w moscie - polecam kupic cos lepszego niz w zestawie
jak pierscien jest fioletowy to zakladasz plyte mocujaca zacisk i lozysko na polos, potem kombinerkami wrzucasz pierscien i kawalkiem rury dobijasz do konca - slychac kiedy juz styknie
jak wystygne wkladasz polos na miejsce i skladasz hamulce
ceny:
lozysko (zestaw z CX) 30zł
uszczelniacz corteco 5zł
narzedzia:
nasadowe 19 chyba do jazm, 12 do tarczy, mlotek, srubokret, brzeszczot, 13 plaskie, wiecej nie pamietam
aaa kawalek rury
  
 
hehe dzieki za wyczerpojaca odpowiedz !! Jednak dam rade