| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-20 19:38:55 Zbieżność - możliwe ale jeśli tak to nie tylko ona. Dodatkowo gumy w wahaczach.
Jeśli jest to tylko odczuwalne przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem być może przeguby (miałem takie coś w poprzednim aucie, ale to chyba 1 na 100 przypadków) może mechanizm różnicowy (to już ślepy strzał )
Pozdrawiam |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-20 20:12:37 Ja też mam nowe gumy w wahaczach niestety wymienił je poprzedni właściciel i jak byłem ostatnio na szarpakach okazało się że są całe, nie popękane i faktycznie nowe, ale za to miękkie jak plastelina. Sworzeń chodzi w nich w każdą stronę a auto tańczy na koleinach jak baletnica. Podczas jazdy z otwartym dachem z dużą prędkością na dziurach (ma mniejszą sztywność) potrafi mi wyrwać kierownicę z ręki, albo zarzucić tyłem.
Podejrzewam, że są to najtańsze zamienniki i dlatego szczerze odradzam takich - niedługo zmieniam na oryginały. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-11-20 20:16:10 Miałem identycznie. U mnie to był wahacz... niedokręcony po wymianie tulei. Jedyny sposób - jedź na jakąś stację diagnostyczną z szarpakami. U mnie wyszło szydło z worka właśnie na szarpakach. Zapłaciłem włącznie z dokręceniem poluzowanej śruby 10PLN. Polecam... |
avalonxxx mk VI Szczecin | 2005-11-20 20:56:21 Tak z ciekawości - drogie te gumy wahacza? |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-20 20:59:42 U mnie ok 70pln komplet na 1 wahacz (oryginalne). [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-11-20 21:03:30 ] |
polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2005-11-20 21:06:41 mialem tak, ale zlożyło się na to troszke czynników: geometria + łącznik stabilizatora + niedokręcona nakrętka koszty naszczęście niewielkie ![]() |
MAG Sympatyk FEFK Ford S-Max 2,5T Gdańsk / Kristianstad | 2005-11-21 11:10:25 miałem identyczne objawy, a byłem po kompletnej wymianie wszystkich gum w zawieszeniu - okazało się, ze to problem źle dokręconego wahacza - po wymianie śruby mocującej na nową wszystko się uspokoiło |
dziekan111 Ford Stargard | 2005-11-21 11:18:16 Proponuje sprawdzic czy w obu kolach jest takie samo cisnienie. |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2005-11-21 13:38:50
|
AgentCzor Ford Escort XR3i Tarnów/Kraków | 2005-11-21 14:28:26 Mi tak jezdził Mk3 i wymieniłem:
Silentbloki wachacz 2szt - 26zł Silentbloki stabilizator-wachacz 4 szt - 28zł Silentbloki stabilizator nadwozie 2szt - 44zł Końcówki drązków 2 szt - 44zł Ale była to wina przekłądni też - dostałęm od kumpla za free.. Jest ogromna róznica ale jak ustawie jeszcze zbieżnoćć będzie super... |
Kozak_WRC Audi A4 Avant Wrocław | 2005-11-21 16:10:07 OOO!!! Ja też się nawalczyłem z moją Czarną Strzałą... Ciągnęło ją do rowu, do tego luzy na przekładni kierowniczej. Jest wiele rzeczy z przodu mających wpływ na stabilność jazdy. Ja wymieniałem po kolei: drążki, końcówki drążków kierowniczych, przekładnia (wsadziłem używkę z MKVI, stara miała już spory luz), łączniki stabilizatora, wahacze (kompletne z tulejami i swożniami - sprawdź swożnie, ja miałem mocno wybite), no i podstawa: OPONY!!! Jak miałeś jakieś luzy i brak zbierzności, to cięło ci opony. Ja miałem jedną mocno zużytą i to głównie przez nią później ściągało (zweryfikowałem to zamieniając oponki stronami z przodu - auto ciągnęło w przeciwnym kierunku). Po tych wszystkich wymianach ustawiłem zbierzność i auto jeździ wreszcie prosto!
Życzę powodzenia! |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-21 16:45:20
Nie z samego brezentu jest dach zrobiony prawda ???? I nie „pitole” tylko mówię jak jest - rozbierz sobie dach i zobacz jakie są tam elementy a potem pogadamy [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-11-21 16:45:57 ] |
leszek30 escort mk VII warszawa-mokotów(górny) | 2005-11-21 17:07:49 mała podpowiedz co jeszcze może mieć wpływ na ściąganie---
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?p=17286#17286 |
docencik różnie, ale zawsze F ... Łódź | 2005-11-21 22:40:15 Konkretna odpowiedź: Jeśli essi przy przyspieszaniu ściąga w lewo a przy hamowaniu w prawo to uszkodzona jest tuleja przednia (mała) w wahaczu prawym. Polecam tą tuleję montować oryginalną bo kosztuje śmieszne 14 zł czyli tyle co podróbka a jest naprawdę dobra (nr 1000445). Mała tuleja jest wbrew pozorom o wiele ważniejsza od większej tylnej. Jak poleci tylna to najwyżej będzie skrzypiało lub chrupało ale nic poza tym a uszkodzona przednia powoduje niemiłe niespodzianki na drodze. Oryginalne tuleje przednie są bardzo wytrzymałe (na pewno powyżej 60 kkm) natomiast podróbki to kaszana i szkoda czasu i zdrowia. Tylne tuleje też polecam oryginalne (nr 1035929, 36zł/szt.). Robiłem to setki razy więc skorzystajcie z mojego doświadczenia. Pozdrawiam |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-11-22 00:56:42 Całkowicie się zgadzam i popieram. Jak pisałem niżej mam nowe tuleje (ok 7kkm), ale nie oryginalne i już zachowują się jak plastelina. [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-11-22 10:49:20 ] |