Gaśnie, strasznie dziwne spalanie =(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jestem nowy na tym forum, prosilbym zatem o tymczasowa wyrozumialosc. Nikt nie jest idealny, ale do rzeczy.

Problem polega na tym, ze gaśnie mi silnik. Juz tlumacze w jakich okolicznościach. Odpalam o oczywiscie na benzynie, jeżeli przekroczy 1200 obr./min automatycznie przełącza się na gaz. Ruszam spod domu i normalnie jade nie szybciej niz 30km/h. Stając na pierwszym skrzyżowaniu wrzucam luz i czuc u slychac, ze strasznie ciezko zlapac mu jałowe obroty. Na początku myslalem, ze to wszystko dlatego, ze silnik jest zimny, no ma prawo - ale co dzieje się dalej - jade juz z wieksza predkoscia ok 60 km/h i ktos powiedzmy wyjdzie na pasy. Pomalu zwalniam, wrzucając jednocześnie luz i gaśnie. Stoje na srodku ulicy jak pajac, bo najgorsze jest to, ze pozniej nawet odpalic nie chce. Lapie dopiero za 10 razem i wtedy moge dopiero jechac dalej. Jak silnik się juz troche nagrzeje to juz tak strasznie nie gasnie, ale nadal ma problemy z jalowymi obrotami - są nierówne, wahają się od 150-700 (750 to jego normalne obroty na benzynie). Problem jest też na trasie: gdy depnę go trohe np. przy wyprzedzaniu to idzie równo, do poki nie wcisne sprzęgłą. Pozniej gasnie, i tak za każdym razem jak przeciągnę bieg powyżej 2800 obr./min.

Drodzy koledzy, za przeproszeniem szlag mnie juz trafia, bo jak teraz mam problemy, to co w zimę bedzie? Prosze was, pomozcie mi, bo ja juz nerwów nie mam. I piszcie jak do debila, bo totalnie nie znam się na gazie, ale szybko się uczę. Reduktor mam firmy BRC, model AT90E. Instalacja zakładana była w 1999r. Silnik z mono-wtryskiem Jetronic, Mercedes-Benz 190E 2.3 Kat.

Z góry serdeczne podziękowania.
  
 
nie napisales jaka masz instalke I czy II generacji tzn. z kompem gazowym czy nie?
  
 
A po czym poznac czy mam I czy II? Gdzie ten komp ma siedziec i z czym ma byc polaczony??
  
 
Witam! Na przewodzie od reduktora (tym grubym) do miksera masz zawor. Jesli ten zawor to sruba, to masz instalacje I- generacji bez komputera, jezeli jest tam atuator - to taki zawor sterowany elektrycznie (poznasz po odchodzacych kabelkach), to masz LPG II- generacji z komputerem. Z tego co sie orientuje to Mercedes nie montowal jednopunktowych wtryskow. Pewnie masz wtrysk KE - Jetronic. Poczytaj troche o instalacjach gazowych i ogolnie o motoryzacji, jest tego sporo w internecie. Z pewnoscia sporo sie tam dowiesz i z wieloma usterkami bedziesz mogl sobie poradzic :: Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: zp dnia 2005-11-08 21:44:45 ]
  
 
No to mam I generacji. I mam wlasnie tego KE Jetronic, to nie jest mono? Caly czas myslalem, ze tak.
  
 
Poczytaj tez http://motonews.pl/forum/?op=fvf&f=14. Jesli moge Ci doradzic to zdejmij rure wlotu powietrza z obudowy filtra ( jesli jeszcze ja tam masz ), zeby powietrze pod wplywem predkosci nie wpadalo bezposrednio do filtra powietrza, nie powinien wtedy gasnac. Umow sie z gazownikiem na regulacje instalacji, bo tego przez internet Ci nikt nie zrobi . No i najwazniejsze: swiece, przewody wysokiego napiecia, kopulka i palec rozdzielacza zaplonu musza byc zawsze w idealnym stanie - dlaczego ? Gazownik Ci powie.
  
 
Dzis wlasnie zrobilem regenerację parownika, jutro bede go zakladal. Świece mam NGK Ultra, ostatnio czyscilem, rozdzielacz tez jest ok, bo wymienialem tez popychacze. Rure wlotu filtra powietrza mam skierowaną ku dołowi, schowana jest jeszcze za chłodnica, mysle, ze to dobre rozwiazanie, ale prosze o poprawke jezeli sie myle. Na regulacje gazu wybiore sie po dlugim weekendzie =]
  
 
Miałem podobne objawy ,gasł na światłach itp.(na jałowym biegu) ,ale to była wina GAZU.Zatankowałem na innej stacji( prawdopodobnie tam kombinowali) i miałem kłopoty z autem.Każdy kto tam tankował też miał takie objawy
  
 
Sprawdzalem, to nie to.
  
 
Witam !
A może za mało wody w chłodnicy i parownik zamarza ( ja tak miałem ) ?
pozdro.