MotoNews.pl
  

Czujnik położenia wału 1.4 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mialem wczoraj problem po ostrzejszej jezdzie na benzynie przelaczylem na LPG i silnik zgasl(czasem sie tak zdarza, wiec niczym sie nie przerazilem) pozniej nie moglem odpalic silnika, holowalismy autko gdy puszczalem sprzeglo na 2jce to silnik tak jakby odpalal-slychac bylo prace silnika, lecz obrotosciomierz pokazywal 0PRM i wcale auto nie przyspieszalo przy wciskaniu gazu.Sholowalismy autko i nagle po uplywie 20 min odpalilo i wszystko ladnie chodzi. Dzis jezdzilem i nic sie nie dzialo, pozniej znowu odpalalem silnik odpalil i zgasl po 2 min odpalil.Slyszalem ze to czujnik wwalu ile to kosztuje, czy to to oraz czy ciezko to wymienic?
  
 
objawy mielismy podobne z tym ze silnik odpalal idealnie za kazdym razem na wolnych chodzil idealnie ale nie dawal sie wkrecic powyzej 1500 rpm czasami mu wlasnie przechodzilo po dluzszym postoju ale z czasem zaczelo sie to coraz czesciej powtarzac, slyszalem wiele juz roznych objawow usterki czujnika walu i u ciebie tez na to stawiam czujnik nowy kosztuje ok 250 zl ASO rover kolo Lublina aha przy tescie kompa wszystko bylo OK
Nie szarp tak nastepnym razem samochodem tzn. nie odpalaj na zaciag itp. no chyba ze nie boisz sie o pasek rozrzadu
  
 
Cytat:
2003-08-22 23:40:01, AndrewS pisze:
objawy mielismy podobne z tym ze silnik odpalal idealnie za kazdym razem na wolnych chodzil idealnie ale nie dawal sie wkrecic powyzej 1500 rpm czasami mu wlasnie przechodzilo po dluzszym postoju ale z czasem zaczelo sie to coraz czesciej powtarzac, slyszalem wiele juz roznych objawow usterki czujnika walu i u ciebie tez na to stawiam czujnik nowy kosztuje ok 250 zl ASO rover kolo Lublina aha przy tescie kompa wszystko bylo OK
Nie szarp tak nastepnym razem samochodem tzn. nie odpalaj na zaciag itp. no chyba ze nie boisz sie o pasek rozrzadu

a jak sprawdzic czy to nie przypadkiem cewka?
  
 
cewke mozna sprawdzic poprzez pomiar jej opornosci powinna miec cos kolo kilkunastu ohmow na stronie erpesa jest chyba dokladnie podane

  
 
Cytat:
2003-08-30 22:54:20, AndrewS pisze:
cewke mozna sprawdzic poprzez pomiar jej opornosci powinna miec cos kolo kilkunastu ohmow na stronie erpesa jest chyba dokladnie podane



no dobra jesli to te impulsy na cewce przy ukladzie niskiego napiecia mam sprawdzic...
ale moze komputer nie dawac impulsow na cewke z powodu nieotrzymywania informacji o polozeniu walu korbowego z tego czujnika...
  
 
moze tak byc jak napisales
  
 
Cytat:
2003-09-01 21:56:45, AndrewS pisze:
moze tak byc jak napisales

najprawdopodobniej wina byl przetarty kabel od cewki....ufffffff
  
 
witam
więc tak jak w tytule jakbyście mi mogli napisać :
gdzie on sie znajduje
jak sie do niego dostac
czy latwo jest go wymontowac
jak sprawdzic czy dziala po wymontowaniu??

ewentualnie jakby ktos znalazl jakies linki jezeli temat byl juz poruszany

dzieki
  
 
przy kole zamachowym z prawej strony silnika.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
jak otworzysz maske i stoisz przodem do samochodu to czujnik jest z lewej strony silnika przy kole zamachowym pod kolektorem ssacym, ma niebieska wtyczke, po wymontowaniu go mozesz go dokladnie obejzec i zmierzyc jego opornosc, najlepiej jednak przelozyc sobie taki czujnik od kogos innego, bo jak pisalem kiedys tam objawy jego uszkodzenia sa rozne, na allegro taki czujnik uzywany mozna bylo niedawno kupic juz za 85 z, najlepeiej jest miec klucz nasadowy z przedluzka i grzechotka
  
 
klucz nasadowy z grzechotką (wersja mini) numer 7. i zeby sie dostać najlepiej zdjąć zbiornik wyrównawczy (bo chyba trudniej odkręcać wtrysk) lub dochodzić to z dołu z kanału... i z wyjeciem jest czasem problem bo czujnik położenia wału wchodzi na wcisk niemalże. a wchodzi w obudowe na jakieś 10-15 mm