MotoNews.pl
  

Problem z dwururka 1,6 dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Odpaliłem chodzi!!
Ale jest problem z dwuróka!!!! duzy!!! Chodzi o to że wdług ekspertów z fsoautoklub chylę czoła przed nimi by podpiąć wydech seryjny należy obciąć płytke stykajacą się z kolektorem odwócić ją dogórynogami i przyspawać. Ja przekonany że to bedzie pasować nic wiecej nie robiłem no i bląd!!!!! Chodzi o to że w moim 1,6 otwory przez które wydostają się spaliny ( kolektor ) są obrucone o 90 stopni względem otworów dwururki polonezowskiej!!!! no i zrobilem sobie sam takie cudo z dwuch starych dwururek przy okazji naswietlając oczy no ale coś czuje ze długo na tym nie pojeżdże ...... może ktoś pomoże i powie co to za kolektor i od czego kupować dwururke???? bo podejżewam ze od 132 nie bedzie pasić....... Silnik coprawda woził sie kiedyś w 132 ale widocznie to jakiś mutant.....
Pozdrawiam
Jeszcze olejem żyga ze skrzyni Trza ją wyciągać chyba kota dostane......
........ szykuję relacją z przekładki........

[ wiadomość edytowana przez: Gigant22 dnia 2003-04-09 07:53:48 ]
  
 
Kurde ja tez bym chcial przelozyc.. ale nie moge znalezc silnika..
moze podpowiesz gdziez kupiles??? albo masz jakies taaanie zrodlo z ktorego mozna czerpac 1,6 DOHC ( bo taki mi sie wlasnie marzy)

Juz sie nie moge doczekac relacji z placu boju

Pozdrawiam
Grzegorz

  
 
Kurde kupilem go za dwie stówki ze skrzynia.... to był jedyny chyba egzemlparz w okolicy... nie licząc tych co jezdzą w lanciach
Szukaj na forum max 7 dni w stecz ktoś się chalił
  
 
witam goscinnie na forum FSO AK

Co do dwururki- od 132/argenty pasuje. NIe pasuje zas napewno od 131, bo przebiega tam, gdzie w 125p masz podluznice. Na upartego idzie przerobic dwururke z polonezowskiej (ja jak przerabialem to cialem dwururke w 7 miejscach, spawalem w 5. Ale da sie. Najlepiej jak masz kolneirz od dwururki od 131/132/argenta. Latwiej jest to dospawac.

Pozdrawiam.
  
 
chcesz powiedzieć że od argenty pasuje bez przeróbek???
  
 
Cytat:
2003-04-09 10:19:16, Didur pisze:
Kurde ja tez bym chcial przelozyc.. ale nie moge znalezc silnika..
moze podpowiesz gdziez kupiles??? albo masz jakies taaanie zrodlo z ktorego mozna czerpac 1,6 DOHC ( bo taki mi sie wlasnie marzy)

Juz sie nie moge doczekac relacji z placu boju

Pozdrawiam
Grzegorz





Bo zle szukasz ja znalazłem 3 1.6 i jedna sztuke 2.0 która to bde oglądał w piatek
  
 
Cytat:
2003-04-09 14:33:19, Gigant22 pisze:
chcesz powiedzieć że od argenty pasuje bez przeróbek???





reki sobie za to uciac nie dam, ale ogladajac dwururke z kolegi argenty dochodze do takiego wlasnie wniosku. Ewentualnie przerobki moze wymagac rura miedzy dwururka a pierwszym tlumikiem, ale sama dwururka na 90% pasuje
  
 
Cytat:
wdług ekspertów z fsoautoklub chylę czoła przed nimi by podpiąć wydech seryjny należy obciąć płytke stykajacą się z kolektorem odwócić ją dogórynogami i przyspawać.

Niestety niedoczytałeś, a przecież napisałem jak byk, żeby dopasować dwururkę polonezowską do dohc to trzeba to wykonać tak:
- odcinamy płytę mocowania do kolektora od dwururki.
- odwracamy ją o 180o (część dolna będzie teraz płaszczyzną przylegania do kolektora, więc należy ją starannie wyrównać z pozostałości spawów) i będzie pasować pod szpilki kolektora fiatowskiego.
- przymierzyć i przyciąć odpowiednio rury dwururki; fiatowska jest troszkę niższa i ma krótsze rury - jednak wielkość przycięcia jest zależna od posiadanej wersji silnika DOHC (...) więc w zależności od wysokości bloku odpowiednio więcej lub mniej należy rury skrócić;
- nagiąć odpowiednio rury - płyta mocowana do kolektora fiatowskiego jest obrócona w płaszczyźnie o około 90o
- ponownie zespawać.

Czyli jak widać – zgadza się to z Twoim „problemem” cyt.
Cytat:
w moim 1,6 otwory przez które wydostają się spaliny ( kolektor ) są obrucone o 90 stopni względem otworów dwururki polonezowskiej

, bo tak jest w każdym kolektorze wydechowym dohc fiata.
Gdybyś uważniej to przeczytał, a nie był w goręcej wodzie kąpany , to wykonałbyś to jak należy. Sam miałem wykonaną w ten sposób dwururkę i dało się to widać zrobić. Nie było to łatwe, ale możliwe jak najbardziej.
Jak już masz dość przerabiania polonezowskiego to zostaje ci poszukać dwururki od 132 lub argenty – każda będzie pasować. Nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że od 132 nie będzie pasić – właśnie to najlepszy „materiał” – pasuje jak ulał. Od argenty dwururka też pasuje bez przeróbek. Ewentualnie co jedyne może być konieczne do zrobienia, to lekkie „liźnięcie” fleksem wyjścia dwururki (w celu zmniejszenia średnicy zewnętrznej ostatniego odcinka dwururki) , gdyby był kłopot z nałożeniem na nią seryjnej rury wydechowej. Z tymże jedna uwaga – do 1.6 dwururka jest dużo niższa, więc jak kupisz od 2.0 (lub od 1. to możesz potem szurać dwururką o asfalt lub „zaliczać” nią każdy krawężnik. Dwururka od 131 nie będzie tak łatwo pasować, jak to napisał kosa131, ale da się z nią „coś” zrobić (np. złączyć z polonezowską).
  
 
Cytat:
Bo zle szukasz ja znalazłem 3 1.6 i jedna sztuke 2.0 która to bde oglądał w piatek



Bodziot??? bo ty jestes z Krakowa i ja jestem z Krakowa no i może jak by Ci nie były potrzebne te namiary to bys mi podal na 1,6 co ??? please please please "

Pozdrawiam
Grzegorz

aaaa mail do mnie to didur@glen.com.pl
  
 
pisze tak dla przypomnienia a nie chce nowego watku zawiazywac

Bodziot to co z tymi 1,6?

Pozdrawiam
GD
  
 
Gigant a ja chętnie zapoznam sie z fotorelacją z przekładki
  
 
a ja mam pytanie.

czy nie masz w rece tej 2-rurki i silnika w aucie???

majac 2 rzeczy w rece rozumny czlowiek moze zadzialac fantazja i szlifierka i spawarka i w koncy zrobic tak zeby bylo ok.

a nie plakac na forum ze pociol rure i niewie jak ja poskladac.

czlowieku pocieles - to przyluz tak zeby pasowalo i pospawaj.


  
 
Cytat:
2005-11-27 20:43:42, RG pisze:
a ja mam pytanie. czy nie masz w rece tej 2-rurki i silnika w aucie??? majac 2 rzeczy w rece rozumny czlowiek moze zadzialac fantazja i szlifierka i spawarka i w koncy zrobic tak zeby bylo ok. a nie plakac na forum ze pociol rure i niewie jak ja poskladac. czlowieku pocieles - to przyluz tak zeby pasowalo i pospawaj.


To problem z przed 2 lat
RG - chyba juz pospawał jak myslisz ? ja stawiam ze juz zajezdził silnik znaczy sie zdązył zajezdzic