Kontrolka check engine

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczów!
Po ostatnim tankowaniu (Shell 95) i wyjechaniu na trasę, przy mocniejszym naciśnięciu na gaz zapaliła mi się złowieszczo wiadoma kontrolka. Od tego czasu zapala się regularnie po gwałtownym przekroczeniu 3 tys. obrotów, po chwili gaśnie, zapala się ponownie przy odjęciu gazu. Silnik nie stracił raczej mocy,żadnych niepokojących dźwięków...Zczytałem kod usterki, ale nie moge go zinterpretować - lampka daje 2 błyski i dłuższa przerwa, co wskazywało by po prostu na liczbę 2, ale nie znalazłem w nigdzie objaśnienia tego kodu. Może ktos was spotkał się z podobnym przypadkiem? Dodam, że przytrafia mi się to po raz drugi w przeciągu 2 m-cy, zawsze po tankowaniu...może niepotrzebnie obwiniam paliwo, ale poprzednią usterkę usunąłem zalewając V-powerem i ostrą jazdą na trasie Warszawa-Berlin , jak ręką odjął...czyżbym znowu nalał jakiegoś szlamu, czy przyczyna tkwi gdzie indziej? Liczę na waszą pomoc, pozdrawiam.
  
 
wpierw owe dwa błyski mówią o liczbie dziesiętnej kodu usterki a dopiero po krótkiej przerwie jest druga cyfra z kodu dziesiętnego, czyli takl jak u ci8ebie 2 a później jedno mignięcie i masz np. 21 itp. pamietaj, że zapamietywane są 3 kody usterek pod rząd i mogą być one różne w przweciwnym razie będzie ci pod rząd wyskakiwał ten sam kod, może komp zapamiętać stare kody i9 wypadałoby odłączyć klemę w aku na chwilkę i powtórzyć ten zabieg który zrobiłeś z pedałem gazu i wtedy ciut więcej bedziesz wiedzieał poprzez sczytanie kodów (drucik i w złączu zwierasz E1 i TE1)
  
 
Dzięki za szybki odzew, ale obawiam się że kod jest jednak jednocyfrowy...tak jak pisałem, cykl zaczyna się od długiej przerwy, potem dwa błyski i długa przerwa, tak w kólko. Nie mam pojęcia...
  
 
A może to po prostu kod 22 czyli brak sygnału z czujnika temperatury chłodziwa, który podaje temperaturę do ECU.

Pozdro
  
 
Witaj !
Do nowych wózków trzeba lać lepszą (czytaj normalną) benzyne czyli VPower czy Ultimate wtedy masz gwarancje że paliwo spełnia normy. Wiem bo moja dziewczyna to miała z 3 letnia korsą. Kłopoty z zapalaniem albo w ogóle niemożność zapalania.
Teraz montują w samochodach jakieś sondy czy inne duperele które testuja paliwo ....
  
 
Nie od dzis wiadomo ze zeby ruską rope przystosować do używalności trzeba ją przerobic....7-krotnie.
Kiedys czytałem o tym gdzies w necie i wypowiadał sie jakiś spec z petrochmi .

Co do resetu to nie odlaczaj akumlatora bo szkoda znowu programowac autoalarm i stacje radiowe, wystarczy wyjac o ile sie nie myle bezpiecznik EFI (U mnie jest 15A u Ciebie chyba tez) ze skrzynki bezpiecznikow na min. 20m bo tyle ok. trwa oproznianie pamieci.

Zatankuj moze supreme albo v-power 95 nie racing powinno pomoc, a jesli nie to wlej uszlachetniacz do paliwa valvoline (koledze pomogl w octavi kiedys ale on mial TDI )na pewno pomoze przeczysci wtryski ze szlamu itp. syfow.
  
 
OK, dzięki.
  
 
Cytat:
2005-12-02 16:28:46, mario75 pisze:
Dzięki za szybki odzew, ale obawiam się że kod jest jednak jednocyfrowy...tak jak pisałem, cykl zaczyna się od długiej przerwy, potem dwa błyski i długa przerwa, tak w kólko. Nie mam pojęcia...



Czy to nie jest przypadkiem 11 ??? O ile dobrze pamiętam, to nie ma jednocyfrowych kodów, a przynajmniej książki nic o nich nie piszą
11 - Pamięć elektronicznego urządzenia sterującego.
Wyrwij bezpiecznik EFI albo zrzuć klemę i zobacz później co się będzie działo.
Pozdro.
  
 
Po resecie nic nie wychodzi,błąd się kasuje, a kod "11" sygnalizowany byłby raczej dwoma błyskami oddzielonymi dłuższą przerwą (chyba 2.5 s) - tak mi się wydaje...
  
 
Po resecie nic nie wychodzi,błąd się kasuje, a kod "11" sygnalizowany byłby raczej dwoma błyskami oddzielonymi dłuższą przerwą (chyba 2.5 s) - tak mi się wydaje...
  
 
Po resecie nic nie wychodzi,błąd się kasuje, a kod "11" sygnalizowany byłby raczej dwoma błyskami oddzielonymi dłuższą przerwą (chyba 2.5 s) - tak mi się wydaje...
  
 
przepraszam, coś mi się za dużo klikło...