Wycieraczka z tyłu + ogrzewanie szyby -> było, ale ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeczesałem forum za podobnym problemem. Okazało się, że często ten problem się pojawiał, ale w troszkę innej konfiguracji. Otóż u mnie (MK7, 1997, 1.6 16V) nie działa wycieraczka z tyłu i ogrzewanie szyby, spryskiwacz tylnej wycieraczki natomiast działa bez zarzutów. Nie potrafię takiej konfiguracji odnieść do problemów, które się na forum pojawiły (jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o mechanikę i elektrykę samochodą).
Gdzie szukać problemu? Przełącznik czy raczej coś w tylnej klapie? Dodam, że autko kiedyśtam było lekko puknięte w tylny zderzak i z tego powodu z jednej strony klapa nie jest do końca dociśnięta (brakuje jakieś 5mm). Aha i tuż po kupieniu go zdarzyło się, że wycieraczka z tyłu 2 razy zadziałała.

I dla ścisłości - żeby włączyć tylną wycieraczkę trzeba pchnąć prawy przełącznik od siebie, tak? Bo może ja totalnie lamer samochodowy jestem ...

Czy sam sobie z tym poradzę (początkujący)?

Dzięki za informacje!
R.
  
 
Niech kolega spróbuje przeczyścić styki w tylnej klapie i sprawdzi czy maja miedzy soba styk
  
 
I sprawdz czy te styki ( trzy bolce w klapie) dotykaja tych stykow na tylnej sciance (takie trzy kwardaciki w kolorze miedzianym)
Sprayskiwacz dziala bo jest napedzany z pompki kora jest z przodu w pojemniku na plyn do spryskiwaczy
  
 
Proponuje na początek zorientować się czy jest masa na klapie. To najczęstsza przyczyna takich niedomagań. Wskazywał by na to fakt, że raz kiedyś zadziałało.


P.S.
Spryskiwacze działają, bo pompka znajduje się pod zbiorniczkiem płynu, a nie jak by to nakazywał rozsądek, w tylnej klapie. Sam się niedawno dowiedziałem.

Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-11-28 20:48:32, R_O_Y pisze:
Proponuje na początek zorientować się czy jest masa na klapie. To najczęstsza przyczyna takich niedomagań. Wskazywał by na to fakt, że raz kiedyś zadziałało.



Czy sprawdzenie tego jest tożsame z poniższą czynnością:
Cytat:
2005-11-28 20:46:19, matadorRS pisze:
I sprawdz czy te styki ( trzy bolce w klapie) dotykaja tych stykow na tylnej sciance (takie trzy kwardaciki w kolorze miedzianym)



I jak właściwie to sprawdzić? Posmarować farbą jeden koniec, zamknąć bagażnik i zobaczyć czy na drugim odbije się ślad?
A jeśli to nie to samo, to jak spradzić czy jest masa na klapie?

pzdr
R.
  
 
Koledze chyba chodzilo o to czy do klapy wogle dochodzi prad a mi o to czy klapa dotyka bezposrednio do tych stykow. Wez je dobrze wyczysc papierkiem sciernym i bolce tez. mozesz czyms je smarnac i zobaczyc czy ztykaja. Polej najlepiej WD40. Jak ztykaja i dalej nie smiga sprawdz czy dochodzi prad ja kolega pisal. Jeszcze sprawdzil bym bezpieczniki tak na wszelki wypadek
  
 
z tego co pamietam (przynajmniej u mnei tak jest) to prawy przlacznik do siebie = wlaczona tylna wycieraczka.

od siebie = zlamany przelacznik.

ja mam km7. nie wiem jak w innych mk-ach.

pzdr
  
 
no albo bolce nie stykają, albo sama krańcówka się zrombała, albo kable w klapie się urawły (ja tak miałem- musiałem rozebrać tapicerkę klapy.)
  
 
ja bym stawial na nie dociskanie stykow klaby do blaszek, skoro klapa z jednej strony nie dochodzi....
  
 
a ja myślę że trzeba zawiasy klapy psiknac wd40 i poruszać nią w górę i w dół Pozdro