Wycieraczka z tyłu + ogrzewanie szyby -> było, ale ...

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeczesałem forum za podobnym problemem. Okazało się, że często ten problem się pojawiał, ale w troszkę innej konfiguracji. Otóż u mnie (MK7, 1997, 1.6 16V) nie działa wycieraczka z tyłu i ogrzewanie szyby, spryskiwacz tylnej wycieraczki natomiast działa bez zarzutów. Nie potrafię takiej konfiguracji odnieść do problemów, które się na forum pojawiły (jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o mechanikę i elektrykę samochodą).
Gdzie szukać problemu? Przełącznik czy raczej coś w tylnej klapie? Dodam, że autko kiedyśtam było lekko puknięte w tylny zderzak i z tego powodu z jednej strony klapa nie jest do końca dociśnięta (brakuje jakieś 5mm). Aha i tuż po kupieniu go zdarzyło się, że wycieraczka z tyłu 2 razy zadziałała.

I dla ścisłości - żeby włączyć tylną wycieraczkę trzeba pchnąć prawy przełącznik od siebie, tak? Bo może ja totalnie lamer samochodowy jestem ...

Czy sam sobie z tym poradzę (początkujący)?

Dzięki za informacje!
R.

Niech kolega spróbuje przeczyścić styki w tylnej klapie i sprawdzi czy maja miedzy soba styk

I sprawdz czy te styki ( trzy bolce w klapie) dotykaja tych stykow na tylnej sciance (takie trzy kwardaciki w kolorze miedzianym)
Sprayskiwacz dziala bo jest napedzany z pompki kora jest z przodu w pojemniku na plyn do spryskiwaczy

Proponuje na początek zorientować się czy jest masa na klapie. To najczęstsza przyczyna takich niedomagań. Wskazywał by na to fakt, że raz kiedyś zadziałało.

P.S.
Spryskiwacze działają, bo pompka znajduje się pod zbiorniczkiem płynu, a nie jak by to nakazywał rozsądek, w tylnej klapie. Sam się niedawno dowiedziałem.

Pozdro.

Cytat:
2005-11-28 20:48:32, R_O_Y pisze:
Proponuje na początek zorientować się czy jest masa na klapie. To najczęstsza przyczyna takich niedomagań. Wskazywał by na to fakt, że raz kiedyś zadziałało.

Czy sprawdzenie tego jest tożsame z poniższą czynnością:
Cytat:
2005-11-28 20:46:19, matadorRS pisze: