MotoNews.pl
3 Jeden z dwóch FSO - co moge zmienić (153958/5) - PT
  

Jeden z dwóch FSO - co moge zmienić

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam...
Posiadam Poloneza 1,5; 1988 rok produkcji + inst. Gaz.
Jakiś czas temu w trakcie jazdy strzelił mi pasek rozrządu, wymieniłem go na nowy, po czym odpaliłem dziadka i o dziwo zagadał .... ale ..... zaczęły sie problemy.... temperatura silnika dochodzi do 90 - otwiera sie termostat, temp. spada, po czym rośnie po raz drugi znowu do 90 stopni przy czym zaczyna spadać ciśnienie.... Jak ciśnienie spadnie całkowicie samochód robi sie niesłychanie mułowaty i zaczyna strasznie kopcić (siwy dym) to wszystko dzieje sie na odległości około 7 - 10 kilometrów ...
Brat jezdzi polonezem, ale nieco nowszym (Atu 1996 rok) i chce się go na dniach pozbyć ( strasznie poleciała mu blacha ). Zaproponował mi zebym zrobil z 2 poldków jednego (FSO 1,5 1988 + ATU 1,6 1996) .... Będę zostawie starą budę, od brata za bardzo zgnita, poza tym nie moge przełożyć gazu, a troche mi na nim zależy. I teraz pytanie do Fachowców..... czy podejdzie mi silnik od brata (z atu 1996) ? Jakie inne podzespoły bede mógł wsadzić do mojego poloneza .....
- silnik ? góra została by moja, bebechy od brata .....
- skrzynia biegów ?
- tylni most, wał ?
- fotele ?
- coś z zawieszenia ?
- kokpit ?
- tapicerka ?
Za jakąkolwiek pomoc dziękuję .....

[ wiadomość edytowana przez: Danioo dnia 2006-07-26 11:12:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: PAGAN dnia 2006-07-26 11:14:22 ]
  
 
O ile wiem to z tego co wymieniłeś mostu nie przełożysz. Resztę raczej tak...
  
 
rób ! : prawie całość podejdzie poza tylną klapą szybą i lampami przednie zawieszenie wymaga wspawania górnego wspornika wahacza ,silnik przełożył bym w całości + wtrysk +gaz (inaczej nie ma sensu)
  
 
Jak się bawić to sie bawić.
Akwarium na szerokim zawieszeniu i silnik na wtrysku to moze być ciekawe. Ja bym przekładał wszysto co mozliwe (a to prawie wszystko co jest ).
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:29:27, automatic pisze:
rób ! : prawie całość podejdzie poza tylną klapą szybą i lampami przednie zawieszenie wymaga wspawania górnego wspornika wahacza ,silnik przełożył bym w całości + wtrysk +gaz (inaczej nie ma sensu)



Karoserii raczej nie bede ruszał, jak pisałem, streasznie zgnita, a jeśli chodzi o silnik to po przełożeniu góry silnika (wtryski) bede musiał przerabiać instalacje gazową ( tak mi przynajmniej mówili)..... a niechce sie pchać w dodatkowe koszty ...
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:33:14, Danioo pisze:
..... a niechce sie pchać w dodatkowe koszty ...

to kup sam silnik - teraz są za grosze !
a atu sprzedaj -to będzie najszybciej i najtaniej
  
 
Albo weź silnik od brata, zalóż górę od jakiegoś 1,6 na gaźniku i wsio
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:37:19, automatic pisze:
to kup sam silnik - teraz są za grosze ! a atu sprzedaj -to będzie najszybciej i najtaniej



Atu stoi na giełdzie około 3,000 pln, za remont blachy + malowanie zapłace około 2 000 - 2,500 ; bo w takim stanie wątpie zeby udało sie go sprzedać ....... więc jak sam widzisz nie bardzo ma takie rozwiązanie sens ..... no chyba że sam jesteś chętny
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:42:01, Janisz1990 pisze:
Albo weź silnik od brata, zalóż górę od jakiegoś 1,6 na gaźniku i wsio



No właśnie takie coś mam zamiar zrobić, tylko ze góre wezne ze swojego ..... żeby nic nie zmieniać w instalacji gazowej ....
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:43:29, Danioo pisze:
No właśnie takie coś mam zamiar zrobić, tylko ze góre wezne ze swojego ..... żeby nic nie zmieniać w instalacji gazowej ....

a na zło m atu bez silnika przyjmą ? i ile dostaniesz ?
  
 
na złom atu i tak pojedzie z silnikiem czy bez - dowiadywałem sie, około 500 zł.
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:51:24, Danioo pisze:
na złom atu i tak pojedzie z silnikiem czy bez - dowiadywałem sie, około 500 zł.

pozbywasz się tanio części zamiennych
  
 
o ile mi wiadomo to przeróbka w instalacji gazowej będzie niewielka. Twoje auto jest za stare na wtrysk więc mozesz mieć I generację a jeśli gaz był zakładany przez 2002 to wogule mogą ci skoczyć . Jedyne dwie rzeczy do zmiany to mikser na taki do wtryskowca i dołożenie emulatora wtryskiwacza coby benzyną nie sikał na gazie .

Jak przełozysz wszystko z kompletną instalacją elektryczną (polecam) to i elektronika silnika bedzie ...

A auto przecież można oddać na złom ze wszystkim co zostanie wyjęte z akwarium więc masa bardzo się nie zmieni .
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:29:27, automatic pisze:
przednie zawieszenie wymaga wspawania górnego wspornika wahacza



Nieprawda.
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:26:27, KinioPP pisze:
O ile wiem to z tego co wymieniłeś mostu nie przełożysz. Resztę raczej tak...


A czemu mostu nie?
  
 
Cytat:
2006-07-26 12:02:32, Koval_stm pisze:
Nieprawda.

a na czym zawiesisz hę
  
 
Niektórzy wykorzystują seryjne przednie mocoeawnie zostawiając jedynie tylne od szerokiego.
Pytanie do Kovala (i Kraska) - jaki masz kąt wyprzedzenia zwornicy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-07-26 12:19:43, OLO pisze:
Niektórzy wykorzystują seryjne przednie mocoeawnie zostawiając jedynie tylne od szerokiego. Pytanie do Kovala (i Kraska) - jaki masz kąt wyprzedzenia zwornicy.

i jaki kąt pochylenia zwrotnicy? to jest dopiero ! patenciarstwo koło też można przykręcić na 2 -śruby a w silniku dać 1 sprężynę pod zawór a felgi przykręcić na lewą stronę aby poprawić wygląd !
  
 
Chyba kojaze tego atu.To nie jest czasami takie wisnowe z Raciborza?
BYło na allegro za 500?
  
 
Cytat:
2006-07-26 11:43:29, Danioo pisze:
No właśnie takie coś mam zamiar zrobić, tylko ze góre wezne ze swojego ..... żeby nic nie zmieniać w instalacji gazowej ....


górę, czyli co? Bo nie widze problemu, żeby założyć w nowym silniku gaz tak samo jak był w starym. to nie jest nic skomplikowanego. Tylko trzeba przerobić ten 1,6 na gażnikowca i masz tam tak samo wszystko jak w swoim 1,5.