MotoNews.pl
  

ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po długiej przerwie.... mialem cicha nadzieje ze nie bede musial do tego dzialu zagladac dluzej ale niestety....220 tysiecy km robi swoje...
Przejde do problemu:
Zaswiecila mi sie dwa dni temu kontrolka ABS'u. Jak sie domyslacie przestal dzialac... Po kilkudziesieciu km zgasla zeby nastepnego dnia rana znow sie zapalic... Co moze byc przyczyna??? Od czego zaczac sprawdzanie??? W Abscar powiedzieli ze musze podpiac pod komputer (koszt 180 zł). Jest jakas inna metoda zeby to sprawdzic? Czy plyn ze wspomagania cieknace na potege po wachaczu i lewym kole moze miec z tym cos wspolnego???
Z gory dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
  
 
Sprawdź kostki połączeniowe w nadkolach. Możliwe, że są zanieczyszczone.
  
 
A pozniej kostki kolo modulatora (czy jak to sie nazywa) - kostki kolo pompy hamulcowej. Odepnij, podlacz ponownie i juz. U mnie problemem okazala sie skrzynka bezpiecznikow, na koterj przy przkazniku abs nie bylo pradu. Ale najpierw posprawdzalbym kostki
  
 
Sprawdź też czujniki przy kołach może tam coś jest nie tak, awaria czujnika może przetarty kabel musisz szukać, a jeśli nic nie znajdziesz to dopiero wtedy na kompa póki co szkoda kasy.
  
 
Powiem tak najbardziej prawdopodobne będą kostki w nadkolach bo zbiera się tam brud. Ja po wymianie wahacza musiałem ruszyć tą kostkę i też przestał działać. Na szczęście wypięcie i przeczyszczenie kostki pomogło
  
 
Jak na razie poruszalem troche kostkami, przetarlem czujnik z brudu i zaczelo dzialac Jak tylko znajde chwile czasu to zrobie to dokladnie. Wielkie dzieki za pomoc
  
 
A podpowie mi ktoś, gdzie dokładnie szukać tych kostek? Może jakieś zdjęcie ktoś ma?
  
 
Cytat:
2005-06-28 17:05:10, vital pisze:
A podpowie mi ktoś, gdzie dokładnie szukać tych kostek? Może jakieś zdjęcie ktoś ma?


Te kostki są na przewodach które biegna do czujnika przy kole o ile pamiętam innych tam nie ma
  
 
Cytat:
Te kostki są na przewodach które biegna do czujnika przy kole o ile pamiętam innych tam nie ma


Dokladnie tak, tam masz kostki od czujnikow. Po prostu idz od piastu wzdloz przewodu (u mnie sa one chyba pod platsikowymi nadkolami) i znajdziesz.

Inne kostki masz kolo pompy hamulcowej (taka wieksza kostka)
  
 
A czy aby kontrolka czasem przez ilosc mrugniec nie podpowiada co jest nie tak?
  
 
Ja również mam problem z ABS-em! Kiedy zapalę auto to kontrolka abs gaśnie dopiero po przejechaniu kilkunastu metrów jednakże potem po przejechaniu ok 4-5 km włącza się ponownie i już nie gaśnie i przy każdym rozruchu jest tak samo Sprawdzałem i przeczyszczałem już kostki i nie pomogło Co to może być? Czy można samemu wymontować czujniki żeby je przeczyścić czy lepiej ich nie ruszać? Doradźcie co robić!
  
 
System ABS jest bardzo czuły na poprawne napięcie zasilania.

Jak nie miałem ładowania akumulatora kontrolka zapalała się po przejechaniu kilkunastu kilometrów (akku zdychał).

Możliwe że u Was zapala się na początku bo macie słaby akumulator, a potem w trakcie jazdy dzięki działającemu ładowaniu napięcie zasilania się podnosi i system ABS zaczyna działać (gaśnie kontrolka).

Profilaktycznie można też sprawdzić mocowanie grubego kabla przy alternatorze - jak się obruszy mogą być problemu z ładowaniem.

Czuników lepiej nie wymontowywać bo 95% pęka podczas takiej operacji.

Powodzenia

k4ml
  
 
przyznam że przemknęła mi sprawa napięcia na akumulatorze przez myśl ale czy w przypadku wadliwego ładowania nie powinna włączać się kontrolka "ładowania" (czerwony symbol akumulatora)?
  
 
Cytat:
2005-06-07 18:43:55, jacekwwa pisze:
Witam po długiej przerwie.... mialem cicha nadzieje ze nie bede musial do tego dzialu zagladac dluzej ale niestety....220 tysiecy km robi swoje... Przejde do problemu: Zaswiecila mi sie dwa dni temu kontrolka ABS'u. Jak sie domyslacie przestal dzialac... Po kilkudziesieciu km zgasla zeby nastepnego dnia rana znow sie zapalic... Co moze byc przyczyna??? Od czego zaczac sprawdzanie??? W Abscar powiedzieli ze musze podpiac pod komputer (koszt 180 zł). Jest jakas inna metoda zeby to sprawdzic? Czy plyn ze wspomagania cieknace na potege po wachaczu i lewym kole moze miec z tym cos wspolnego??? Z gory dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam



Sam bym tego lepiej nie napisał , czyli mam dokładnie to samo.
U mnie tylko zaczęło się to po tym, jak robiłem następujące rzeczy:
- musiałem się dostać do silnika nawiewu i rezystora od niego i tam trzeba było troche porozkręcać, plus kable ruszać;
- wymieniałem gumy stablilizatora.
Wróciłem z garażu, było wszystko ok, rano już kontrolka ABS nie zgasła. Pojechałem do pracy, ciągle świeciła. Natomiast wracając z pracy zgasła po przejechaniu niecałego kilometra. Póżniej było wszystko dobrze, a wieczorem jak odpaliłem to znowu nie zgasła. I tak się dzieje już drugi dzień. Czujniki przy kołach obejrzałem i wyglądają ok. Teraz z tego co czytam musze popatrzeć na te kostki w nadkolach. Najgorsze jest to, że jak pojechałem do garażu to działało wszystko dobrze i nie wiedziałem gdzie i co szukać, bo na złość świeci tylko rano jak jade do pracy i wiczorem jak trzeba zaraz kłaść się spać
  
 
Pomocy!!!
Dalej nie wiem co może być przyczyną tego niesprawnego abs-u.
Kostki w nadkolach sprawdziłem, czujniki dobre, przejście koblowe od czujników do układu sterowania też dobre
Może ktoś wie, gdzie się znajduje to jeszcze jakieś inne złącze (koło pompy ponoć) bo go nie mogę znaleźć, albo jeśli ktoś ma oznaczenia pinów na złączu diagnostycznym od abs-u??
Ostatnio świeci mi ciągle kontrolka abs, choć zdarza się (najczęściej w godzinach popołudniowych) że gaśnie i wtedy układ działa.
Już nie wiem co poradzić, w serwisie pytałem, 60zł chcą za diagnostyke kompem
  
 
a u mnie ABS wysiadl podczas chamowania w zakrecie kiedy zadzialal i odtamtej pory nie dziala
dziala ale na postoju zaraz po odpaleniu ale po rzejechaniu tak okolo 100m wylacza sie
też sprawdzalem wszystkie polaczenie i czujniki i niby wszystko ok a nie dziala czyli ze po przejechaniu tak okolo 100m sie wylacza
  
 
Witam ponownie,
Odświeżam wątek - czy ktoś wie gdzie znajdują się te pozostałe złącza w układzie ABS?? (zdjęcie lub opis gdzie szukać). Ja tylko znalazłem te od czujników prędkości obrotowej z przodu i je sprawdziłem.
Z góry dziękuję za każdą informacje

Escort '95 kombi, 1.8 D