WYCIEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój problem dotyczy znikania płynu chłodniczego:
ubyło go ok 1,5 litra można powiedzieć nagle
po uzupełnieniu miałem spokój na trzy tygodnie
i sytuacja się powtórzyła.
Mam również problem z odpalaniem zapala i gaśnie
chwile chodzi na trzech garkach po kilku sekundach jest ok
Myślę że to uszczelka pod głowicą tylko że nie widze żeby
spalał płyn jak równiez znajdował sie w silniku z olejem
nie wiem czy tak się objawia pęknieta uszczelka może to
coś poważniejszego pęknięta głowica, pierścienie.
Jest to silnik 1,4 na monowtrysku z gazem.
  
 
to ja się też głupio zapytam: czy płyn chłodniczy wlewam w ten plastikowy biały pojemnik po lewej stronie?

pozdrawia:
Rafał Borowski
  
 
Wlewasz do pierwszego na zdjęciu (stojąc przodem do silnika tan najbardziej na lewo):

Ubytek płynu:
1 układ chłodzenia (podłóź na noc gazetę pod silnik i zobacz, gdzie Ci cieknie (często chłodnica, węże, układ LPG)
2 Jeśli nie widać wycieku, to sprawdź czy nie dostał się płyn do oleju - (rozszczelniona głowica lub uszczelka)
3. Cieknie Nagrzewnica wewnątrz kabiny-wtedy masz specyficzny słodki zapach i zatłuszczone szyby.
  
 
Uszczelka pod głowica to masz białe spaliny nawet jak nie ma mrozu
  
 

Warto sprawdzić czy to nie początek końca pompy wody.
Wyciek jest wtedy z jednej strony silnika koło paska rozrządu.
Niedawno byłem po wymianie bo dolewałem wody 5l / 100 km.
  
 
Nie sądze że to pompa wodna nie widzę wycieku.
Samochód też nierówno chodzi jak zimny później się uspokaja.
A co do białego dymu to jest tylko że samochód jest na gaz to
trudno wyczuć ( myśle że to powinna być niezła chmura ), jutro jadę do mechanika boje sie ile skasuje
wstępnie mówił że za wymiane weźmie 150 + uszczelka
mam nadzieję że niczego nie będzie wymyślał.