[126 EL i ELX] Czujnik podcisnienia i zapłon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , zauwazyłem ostatnio bardzo ciekawy objaw z czujnikiem podcisnienia w swoim autku , a wiec : czujnik podcisnienia jest umiejscowiony w górnej czesci komory silnika , podłączony jest do nanopleksa dwoma przewodamia z dugiej strony doprowadzony jest wężyk gumowy ktory doprowadza cisnienie do tego czujnika , ten wezyk dochodzi do podstawki pod gaznik i tam jest kruciec iw taki sposób wyglada podłaczenie (tak jakby ktos nie wiedział)
Mianowicie , zauważyłem taki objaw ze jak wyciagne ten wezyk z tego krucca przy odpalonym silniku to obroty mi sie zwiekszaja , nie duzo ale są wieksze , a jak podepne ten wężyk spowrotem to obroty robia sie mniejsze , mam takie wrazenie jakby silnik pracował z większym obciazeniem jak węzyk jest podpiety ,a mniejszym jak jest odczepiony. Z ksiazki jak udało mi sie wyczytac , to ten czujnik ma niby za zadanie dobór zapłonu w danej chwili pracującego silnika i odciazanie go przy wiekszych obrotach poprzez przestawienie zapłonu według " uznania " nanopleksu. Na mój rozum to im lzej pracuje silnik tym lepiej wiec czy to tak ma być , czy to kwalifikuje sie miana usterki, i czy ktoś kiedys z Was miał doczynienia z tym czujnikiem , temat chyba jest troszke ciezki bo nawet w autoryzowanych stacjach obsługi nie chetnie chcą sie za to wziać .
I jeszcze jedno , czy ktos kiedys z użytkowników el i elx sprawdzał sobie kąt wyprzedzenia zapłonu bo chciałbym cos takiego sprawdzic ale we wszystich serwisach mówia ze takiej rzeczy sie sie nie sprawdza , a w ksiazkach wyraznie jest pokazane jak sprawdzic i jakie maja byc krzywe wykresów , sam bym sobie sprawdził ale jest potrzebny FIAT LANCIA TESTER
dzieki za wiadomosci , licze na wasza pomoc
  
 
Obroty zwiększają się dlatego, bo po odłączeniu wężyka silnik dostaje automatycznie więcej powietrza (zasysa sobie przez kruciec). Nie jest to usterka. Według Twojego opisu wszystko działa prawidłowo. Nie ma potrzeby sprawdzania kąta wyprzedzenia zapłonu, jeżeli nie był ruszany impulsator przy kole pasowym.
  
 
Nitro , zgodze sie z Tobą ,impulsator nie był ruszany ale ten nieszczesny czujnik był , w czasach mojej całkowitej nieswiadomosci ruszony i zastanawia mnie fakt czy on czasem nie jest zle ustawiony , a jakie byłyby skutki jak odłącze ten wezyk gumowy od podstawki i bedzie wiecej powietza dostawał , czy bedzie miał roznice w spalaniu??, czy kąt zapłonu przestanie sie zmieniać ?? itp.
  
 
Cytat:
2004-09-28 10:13:27, Olo1 pisze:
Nitro , zgodze sie z Tobą ,impulsator nie był ruszany ale ten nieszczesny czujnik był , w czasach mojej całkowitej nieswiadomosci ruszony i zastanawia mnie fakt czy on czasem nie jest zle ustawiony , a jakie byłyby skutki jak odłącze ten wezyk gumowy od podstawki i bedzie wiecej powietza dostawał , czy bedzie miał roznice w spalaniu??, czy kąt zapłonu przestanie sie zmieniać ?? itp.

jak nie zatkasz niczym króćca w podstawce (lub nie wstawisz standardowej to objaw będzie taki, jakby silnik ciągnął lewe powietrze, mieszanka będzie uboższa
  
 
Cytat:
2004-09-28 10:13:27, Olo1 pisze:
a jakie byłyby skutki jak odłącze ten wezyk gumowy od podstawki (...)?, czy kąt zapłonu przestanie sie zmieniać ?? itp.


Jak odpeniesz węzyk od czujnika to będzie cały czas korzystał z krzywej wyprzedzenia zapłonu dla pelnego otwarcia przepustnicy, czyli na takiej jak jest na zwykłym aparacie zapłonowym. Nie będziesz miał tej 'ekonomicznej' krzywej zapłonu dla częściowych uchyleń przepustnicy.
  
 
Cytat:
2004-09-28 15:08:17, schwepes pisze:
Jak odpeniesz węzyk od czujnika to będzie cały czas korzystał z krzywej wyprzedzenia zapłonu dla pelnego otwarcia przepustnicy, czyli na takiej jak jest na zwykłym aparacie zapłonowym.



Czyli gorszej (mnijesze wyprzedzenie zaplonu)?
  
 
Tak, gorsze w zakresie małych i średnich uchyleń przepustnicy.
  
 
Cytat:
2004-09-28 18:10:10, schwepes pisze:
Tak, gorsze w zakresie małych i średnich uchyleń przepustnicy.



Czyli kabelki co ida do czujnika trzeba zewrzec i juz mamy "lepsza" ch-ke.

Za jakis czas bede montowal nanoplexa do mojego malucha mam dosc juz stukowego, opozniania zaplonu i ogorszenia osiagow.
  
 
Jak odepniesz rurkę od czujnika to będziesz miał 'bezpieczniejszą' charakterystykę, czyli tą dla pełnego otwarcia przepustnicy (mniejsze wyprzedzenie zapłonu - takie jak w seryjnym aparacie z odśrodkowym regulatorem).

Co ma dać zwarcie kabli od czujnika?
  
 
Cytat:
Co ma dać zwarcie kabli od czujnika?



Przelaczenie sie na druga ch-ke.
  
 
A po co? Chociaż fakt, stukowe musi być
  
 
Cytat:
2004-09-28 23:17:32, blokus pisze:
Przelaczenie sie na druga ch-ke.


To może na początek sprecyzujmy która to jest 'druga' charakterystyka.. Ta dla WOT (max. ok 30 stopni wyprzedzenia) czy dla częściowych uchyleń przepustnicy (max. ok 40 stopni)?
  
 
Cytat:
2004-09-28 23:21:30, Krzemowy pisze:
A po co? Chociaż fakt, stukowe musi być



A moze tez nie byc, a sprawdzic warto.
  
 
Cytat:
2004-09-28 23:39:24, schwepes pisze:
To może na początek sprecyzujmy która to jest 'druga' charakterystyka.. Ta dla WOT (max. ok 30 stopni wyprzedzenia) czy dla częściowych uchyleń przepustnicy (max. ok 40 stopni)?



Nie chce mi sie dociekac ktora jest ktora, faktem jest ze zwarte przewody jedna ch-ka rozwarte druga ch-ka.
  
 
Panowie, czujnik podciśnieniowy przy nanoplexie ma za zadanie przłączyć zapłon z jednej charakterystyki w drugą owszem. Tylko jedna podstawowa sprawa, że to dzieje się już po opaleniu silnika.Czujnik ten ma tylko styk załącz - rozłącz.Nie mierzy sobie dokładnej wartości podciśnienia bo nie ma jak.
  
 
Cytat:
2004-09-29 00:50:27, N_I_T_R_O pisze:
Panowie, czujnik podciśnieniowy przy nanoplexie ma za zadanie przłączyć zapłon z jednej charakterystyki w drugą owszem.


Wszyscy bardzo dobrze o tym wiemy , zresztą napisałem o tym w pierwszym poście: "(...) będzie cały czas korzystał z krzywej wyprzedzenia zapłonu dla pelnego otwarcia przepustnicy (...) Nie będziesz miał tej 'ekonomicznej' krzywej zapłonu dla częściowych uchyleń przepustnicy."
  
 
Cytat:
2004-09-29 01:01:20, schwepes pisze:
Wszyscy bardzo dobrze o tym wiemy , zresztą napisałem o tym w pierwszym poście: "(...) będzie cały czas korzystał z krzywej wyprzedzenia zapłonu dla pelnego otwarcia przepustnicy (...) Nie będziesz miał tej 'ekonomicznej' krzywej zapłonu dla częściowych uchyleń przepustnicy."



Napisales ze nie bedzie 'ekonomicznej" ch-ki ale nie napisales jak zrobic zeby ja uzyskac.
  
 
Cytat:
2004-09-29 00:50:27, N_I_T_R_O pisze:
Panowie, czujnik podciśnieniowy przy nanoplexie ma za zadanie przłączyć zapłon z jednej charakterystyki w drugą owszem. Tylko jedna podstawowa sprawa, że to dzieje się już po opaleniu silnika.Czujnik ten ma tylko styk załącz - rozłącz.Nie mierzy sobie dokładnej wartości podciśnienia bo nie ma jak.



Ale może kiedyś to przekonstruujemy
  
 
Nie ma problemu. Jestem otwarty na wszelką współpracę
  
 
no z czujnikiem juz jestem w domu tylko jeszcze mnie troszke kusi sprawdzic ten zapłon tak dla kontroli , szkoda , ze tej czynnosci nie idzie we własnym zakresie załatwic , dzieki za tyle odpowiedzi , nieb spodziewałem sie tak szybkiej odpowiedzi na te moje pytanka
pozdro dla całego klubu F&F