Escort - wysokie obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Problem polega na wysokich obrotach. Po wrzuceniu na luz i toczeniu się kól silnik ma bardzo wysokie obroty. Przy dojeździe do skrzyżowania lub parkin i zatrzymaniu kół obroty spadają do normalnych. Jest to silnik rocznik 92, 8 zaworowy.
  
 
bardzo wysokie to jest ile? powinno byc nie wiecej niz 2 tys.. i to tez w skrajnych przypadkach.. przecietnie 1500 wyczysc potencjometr przepusnicy, pomoglo to u mnie
  
 
Trudno mi powiedzieć ile ma obrotów - brak obrotomierza, ale po wrzuceniu na luz przy prędkości np 70km/h silnik wyje jak diabli do chwili zatrzymania. Co do potencjometru przepustnicy to jak go rozebrać - jest cały sklejony jakby jenorazowy.
  
 
Witam.
Usterka to zawór biegu jałowego. Nie domykał wlotu powietrza. Wziołem rozebrałem, przeciściłem i podstawiłem gumki. Efakt obroty na luzie prawidłowe.
  
 
Witam serdecznie,

Jako że nie chcę zakladac nowego wątku pisze tutaj.

Sytuacja jest następująca.
Wyjeżdżałem dzisiaj do pracy i zgasło mi auto,po odpaleniu obroty wskoczyły na 3000,więc pomyślałem "krokowy" ale objawy są inne
mianowicie na postoju obroty nie spadaja zarówno na LPG jak i na paliwie, 3 tys i koniec.
Nawet po odłączeniu wtyczki od krokowego nic sie nie zmieniło,dalej utrzymuję sie na poziome 3 tyś.

Poradzcie mi co to może byc.
Dzięki za każdą pomoc
  
 
Cytat:
2005-11-08 16:50:44, liked pisze:
bardzo wysokie to jest ile? powinno byc nie wiecej niz 2 tys.. i to tez w skrajnych przypadkach.. przecietnie 1500 wyczysc potencjometr przepusnicy, pomoglo to u mnie

A jak nie da się rozebrać potencjometru? Ni chciałbym go zniszczyć dokumentnie...
  
 
dziwna sprawa z tymi naszymi escortam, ja miałem podobny proble tylko mi nie zgasł a za krótko przytrzymałem kluczyk i nie odpalił za pierwszym razem a za drugim tak jak u Ciebie od razu na 3 tys. Ja krokowca czyściłem dwa razy w ciągu jednego dnia (pierwszy raz nie pomógł) ale już za drugim razem było OK. Tak więc proponuje czyszczenia.
  
 
a czy w 1.6 EFI 8 zaworów jest krokowiec???
  
 
krokowiec w 8v EFI jest tu montowany na 4 śruby Thorx:


a bezpośrednio pod krokowcem siedzi mocowany na dwie śruby na płąskiśrubak potencjometr przepustnicy (z wyjściem na 2 lub 3 kable.
krokowiec czyściłem, ale potencjometru nie udaje mi się rozebrać.
  
 

surec może masz jakiś pomysł na mój problem ?
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:40:29, Slowik pisze:
surec może masz jakiś pomysł na mój problem ?


ja bym spróbował wyczyścić potencjometr przepustnicy, ale u mnie nie udało mi się go rozebrać. Można spróbować go podmienić na chwilę z innym od kogoś.
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:49:01, surec pisze:
ja bym spróbował wyczyścić potencjometr przepustnicy, ale u mnie nie udało mi się go rozebrać. Można spróbować go podmienić na chwilę z innym od kogoś.



ale czy potencjometr moze miec wpływ na to iż obroty cały czas są na 3 tys nawet po odłączeniu wtyczki z krokowca?
  
 
Byłem jeszcze raz przy aucie i odłączenie jakiekolwiej wtyczki w okolicach krokowego nic nie zmienia,
3 tyś i nie spada kompletnie nic,do tej pory nie miałem żadnych problemów.
Ma ktoś jakąs koncepcję co to może być?
  
 
Nie jestem pewien, czy potencjometr ma wpływ, ale mam to:

do 16V:

do 8V:
  
 
surec a nie masz może takiego skanu na którym widać gdzie jest krokowy i potecjometr w 1.4 po 95r. Taki jestem polski mechanik że jak nie pokażesz to nie umiem i już
  
 
Zdjęcie wtyczki powoduje otwarcie zaworu regulacji wolnych obrotów do maksimum a nie zamknięcie go. Dziwne jest że nie dławi się nadmiarem powietrza. Widocznie nie widzi zamkniętej przepustnicy. Sprawdź omomierzem potencjometr (płynność zmian rezystancji). Najlepiej widać na wychyłowym. Na cyfrowym trzeba to robić bardzo powoli.
  
 

Tak wiec w moim jakże zawiłym przypadku pomogło czyszczenie silniczka krokowego.
Wszystko wróciło do normy