No i jestem po wymianie termostatu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
efekt nawet bardziej niz super autko nagrzewa sie bardzo szybko w sierodku cieplutko jak u pana boga za piecem wskazóweczka dochodzi do połowy skali i tak trzyma a przedtem ledwo co na białe pole wlazła
wentylatorek sie załancza koszt termostatu firmy gates 25 zł i wymiana u pana kazia 20 zł
  
 
a plyn musiales spuszczac?
  
 
Kurcze zazdroszczę ci bo u mnie wymiana nic nie dała.

Mam 2 pytanka:

Po mniej więcej ilu km wskaźnik dochodzi do połowy skali? Czy jest odczuwalne wydłużenie czasu rozgrzewania podczas jazdy w "trasie"
  
 
ja wymienilem plyn dawno juz lapalo pieknie temperaturke podczas jazdy
teraz ze zimno to za zderzakiem wlozylem karton i zatkalem dziurki zeby mi sie szybciej nagrzewalo
zime chyba wytrzymam ale pewnikiem trza bedzie termostat wymienic a to nie jest takie trudne jak znalazlem w poradach

sprobuj zatkac za zderzakiem
  
 
Tez zakrywałem kartonem ale efekt raczej był mizerny do tego co mam teraz. Płyn spuszczełem cały wskazówka dochodzi do polowy skali po przejechaniu około 5 km i tak trzyma po ruszeniu zimnym auem w trase czas normalnego nagrzania silnika jest bardzo krótki
moze z 15 minut
I jeszcze jedno jak pan kaziu wlewał płyn to lał przez dwa lejki to znaczy jeden lejek włożony w drugi i lał bardzo powoli zeby jak twierdzi nie zapowietrzyć układu tyle ile płynu zeszło tyle samo wlał za pierwszym razem i wszystko weszło aha i sciągnoł z obudowy termostatu ten najcięszy wężyk jak włał wszystek płyn to tak długo naciskał grub wąz od chłodnicy az z tego małego otworku na obudowie zaczoł lecieć pły a następnie założył ten cienki węzyk i kazał jechać do domu

[ wiadomość edytowana przez: rikens82 dnia 2005-11-30 13:29:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: rikens82 dnia 2005-11-30 13:32:38 ]
  
 
jestem w miarę nowym użytkownikiem escorta.

Przedtem miałem ładę samarę i byłem bardzo zdziwiony tym jak długo ESCORT sie nagrzewa. Kolega co ma VW JETTA 1.6TDi powiedział, że DIESEL'e tak mają i mam się nie przejmować. Ale mi to nie dawało spokoju, jako żę w Ladzie miałem ogrzewanie idealne.

Wpierw wymieniłem nagrzewnice, co mi dało lekką poprawe, polegająca na tym, że cały czas leciało letnie powietrze z ogrzewania (dotychczas leciało krótko letnie, potem zimne). Nagrzewnica była zatkana.

Ale nagrzewał się dalej bardzo długo.

Jako że termostat kosztował 28zł, a mechanik chciał 30zł za wymianę termostatu, to też liczyłem, żę niskim kosztem wymienię to sobie, a nóż to pomoże.

No i mechanik przy wymianie termostatu, zauważył że poprzedniego wogole nie było tzn był ale została sama obręcz mocująca. Reszta została gdzieś wypłukana.

Teraz już jest super, auto sie nagrzewa tak jak moja porzednia poczciwa LADA - szybko i już po 2-3km leci mi ciepełko

tak się chciałem podzielić moją opinią, może się komuś przyda
  
 
jak kupiłem essiego to wskazówka od terp. podczas jazdy oscylowała tak koło "N" ,jak jachałem pod górę to lekko sie jeszcze dzwigała,wentylatora prawie nigdy nie słuszałem choc było lato, na postoju musiałem dosyć długo "gazować" i wentylator włączył się gdzieś troszeczke nad "O"więc:diagnoza:TERMOSTAT ,tym bardziej że mam LPG więc lepiej żeby nagrzewał sie szybko. Wymiana na jakis Ver..cos tam chyba francuski i co TO SAMO ,pomyslałem kupiłem złom, kolega ze sklepu polecił niemiecki z firmy która robi na pierwszy montaż do VW iAudi i co- DALEJ TAK SAMO. Chyba pierwszy raz powiem: TEN TYP TAK MA . Czy u was wentylator przy chłodnicy tez działa tylko przy przekręconym kluczyku powinien sie chyba krecić też po zgaszeniu silnika
  
 
JA TEZ WYMIENILEM TERMOSTAT, PLYN I SOME SHIT. wSKAZOWKA DALEJ OSCYLUJE NA "N" A WENTYLATOR WLACZA SIE JAK STOJE W KORKU ALE NA POCZATKU "A". CZY TO NIE ZA DUZO??


[ wiadomość edytowana przez: raden dnia 2005-12-02 12:51:50 ]
  
 
U mnie si łącza tak 1,5 milimetra pod czerwonym polem. I już nie mam pomysłów czemu. Może po wymianie pompy wody będzie lepper, ale co by to miało do włączania wentylka...
  
 
raden - u mnie tez na "A" sie wlacza wentylator. Mysle, ze to jest ok.
  
 
Cytat:
2005-12-02 12:05:08, janusz35 pisze:
Czy u was wentylator przy chłodnicy tez działa tylko przy przekręconym kluczyku powinien sie chyba krecić też po zgaszeniu silnika



u mnie działa, a załącza sie w połowie skali....
  
 
to zalezy chyba od czujnika, jedne wlaczaja sie przy jak dobrze pamietam 97 stopniach, a drugi przy 130, (a przynajmniej tak mi powiedziano w sklepie). u mnie wymiana termostatu tez nic nie dala, wiec przerobilem to troszeczke , mały opisik zalaczylem w wątku http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=125367&c=45&f=20
  
 
U mnie wszkazówka temperatury jest cały czas na zero, niezależnie ile przejadę km. Nadmuch działa super, więc to chyba czujnik temperatury. Nie wiecie ile kosztuje takie cacko, czy trudno go wymienić???
  
 
Cytat:
2005-12-03 11:33:54, erdo78 pisze:
U mnie wszkazówka temperatury jest cały czas na zero, niezależnie ile przejadę km. Nadmuch działa super, więc to chyba czujnik temperatury. Nie wiecie ile kosztuje takie cacko, czy trudno go wymienić???



30zeta
  
 
A ja sobie wczoraj wymienilem termostacik i jest duzo lepiej - po 3 km wchodzi na pole "normal" i leci cieple powietrze
  
 
mi ciepłe leci cały czas, tylko z wejściem na pole NORMAL jest kiepsko

to przez termostat czy coś innego?