| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2005-12-09 16:39:15 witam
pytanie jak w tytule, po miescie przy normalnej jezdzie pali mi nie mniej niz 13litrow gazu [ 1.6 EFi CVH 8V '91r ] a ostatnio nawet 16 litrow! (tez po miescie przy normalnej jezdzie) a w trasie okolo 11, parownik jest po regeneracji, wymieniony byl mixer, zalozony komp do gazu, kilka regulacji i nadal pali jak smok, dlaczego?? na przegladzie nie czepiali sie spalin, nie mam kata tylko wspawana zwykla rurke, do tego jest mulowaty na wolnycj obrotach, bylem na badaniu komputerowym i wyszlo ze wszystko jest ok tylko sonda lambda juz nie reaguje tak jak powinna ale jeszcze sie nadaje, a u gazownik przy regulacji nie czepial sie sondy, czy to przez sonde moze tyle palic?? auto ma juz przejechane 220tys km (nie wiem ile na LPG) i zaczyna juz pracowac jak diesel, czy wymiana sondy cos pomoze????? |
![]() zp znowu Puck | 2005-12-09 17:24:23 Cytat: "i zaczyna juz pracowac jak diesel" Znajomy mial podobnie, gdy mu gniazda zaworow wypalilo. |
Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2005-12-09 22:43:36 a nie moze sie tak dziac przez kable WN bo nie wiem ile maja przejechane ale nie mniej niz 20tys km |
fend18 gorzow | 2005-12-11 19:58:06
hm czy ja wiem czy to mogloby miec taki wplyw, wiadomo wiecej plynu lepiej ogrzany parownik, lepsze chlodzenie, cieplej w kabinie, ale zeby znaczaco to zmniejszylo spalanie? ja mam ciagle pelno plynu a spalanie jak mialem wysokie tak mam ostatnio na miescie tlyko miescie 18,5l po regulacji gazownika, a sam jak regulowalem to zszedlem na 16 |
is155 IS 200 Dziergowice | 2005-12-12 17:38:27 Na spalanie gazu największy wpływ ma:
-temperatura reduktora gazu-im zimniejszy tym więcej gazu połyka silnik gdyż gęstość gazu a zrazem jego ilość jest kilkakrotnie większa dla zimnego reduktora(należy również sprawdzić czy układ grzewczy płynu do reduktora nie jest zapowietrzony co często się zdarza) -sonda lambda musi pracować w całym zakresie,gdyż to ona jest odpowiedzialna za układ regulacji ilością dostarczanego gazu do silnika (zestarzała lub uszkodzona sonda w 65%zwiększa zużycie gazu) -bardzo ważną rzeczą jest ,jaka elektronika gazowa całym tym układem steruje(są takie ,że lepiej jak by ich w ogóle nie było,lepiej wtedy układ wyregulować na tzw.dławiku) -technika jazdy oraz długość pokonywanych odcinków(co za tym idzie-czy reduktor jest nagrzany czy nie) -poproś gazownika żeby sprawdził jak pracuje układ podczas jazdy a nie tylko na postoju(wiąże się to z tym czy elektronika gazowa jaka jest zamontowana w Twoim samochodzie mu na to zezwala).Podczas takiej jazdy wszystko widać jak na dłoni |
Ania-MaxCarAudio Audi A3 Bydgoszcz | 2005-12-12 17:47:16 BO JEST NIEEKONOMICZNY
that`s why
(w tematyce LPG profesjonalistą chyba nie jestem co? ale warto było sie stestować)
|
is155 IS 200 Dziergowice | 2005-12-12 18:19:53 Kamil,sam kabel i program często nie wystarczają.
Często stykam się z takimi problemami i rozwiązuje je w następujący sposób-jazda próbna z laptopem-wjazd do warsztatu-analiza spalin-i znów jazda z laptopem i znów analiza spalin-aż do uzyskania oczekiwanego efektu.Jak przedmiot ,,udręki"jest oporny to i parę godzin na to tracę. Hamownia-człowiecze ,toć jest to marzenie wielu mechaników ,tylko kogo na takie urządzenie stać-to nie kwota 15 czy nawet 40 tys. złotych bo wtedy dawno bym taką hamownie już miał |
PeLPG Gąbin | 2005-12-12 22:49:27 mam zamiar wymienic w swoim autku pare drobiazgów czyli na pierwszy ogień idzie sonda lambda, nastepnie termostat poniewaz zauwazylem ze alto słabiej grzeje niz poprzedniej zimy i widac to tez na wskazniku temperatury rozgrzewa sie tylko do okolo 35-40 stopni i wtedy moze cos pomoze na spalanie zobacze co to da potem jak piszecie warto sie udac do jakiegos profesjonalisty który nie bedzie ustawial tego na słuch swój bo kto z nas moze wiedziec czy ma wogule słuch osoba co po obrotach silnika wyczuje czy akurat jest dobrze wszystko i bedzie to fruwac~~~~~
Pozdrawiam wszyskich Formułowiczów !!!!!!!!!!!!!!!! |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2005-12-13 14:19:28
Oczywiscie trzeba tez troche skumac jak to dziala.
No to wielkie brawa!! tylko powiedz ilu mechanikow tak robi? Niewielu ma ochote wsiasc do samochodu i obserwowac jak to jedzie. A zdazaja sie tacy co nawet laptopa albo diagnostic boxa nie maja i reguluja na ucho!
Moze tak, moze nie. Tak czy siak przydalaby sie, prawda? Szkoda ze Dziergowice sa tak daleko od Poznania, bo pewnie bym byl Twoim klientem. A tak to pozostaje mi tylko regulacja we wlasnym zakresie :: [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2005-12-13 14:25:49 ] |