Problemy jeszcze przed założeniem sekwencji :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć sytuację tego rodzaju: noszę się z zamiarem instalacji sekwencji do Puga 206 1,1 benzyna, ale jakoś dziwnym trafem cały czas skutecznie udaję się gaziarzom mnie zbijać z tropu...jeden mówi, że bez problemu zaloży instalację do 206 z tym silnikiem, od zaraz natomiast drógi mówi, że nie może teraz zalożyć bo te co on instalki ma to nie bedą dobrze działać w moim Peugeocie( dodam tylko, że właśnie ten gaziarz założył Tacie mojemu sekwencję do VW Passata 1,8 Turbo 20V ), więc już faktycznie nie wiem czy akurat ten rodzaj silnika jaki jest w moim Pugu jest jakiś trudny do zagazowania? Aha i ten gość co instalował Tacie to włożył mu tam instalkę OMVL...

bardzo proszę o sugestie i podpowiedzi co do tej sprawy...
  
 
miałem 206 założyłem zwykłą instalacje podciśnieniową i dzałała dobże(samochód sprzedałem),założenie sekwencji nie koniecznie jest dobrym pomysłem ponieważ peugoty nie pracują w sekwencji(nie mają sekwencyjnego wtrysku benzyny) i tu jest problem ponieważ niekture sekwencje gazu (np. landi renzo )potrzebują sekwencji w benzynie aby pobierać czasy otwarci wtryskiwaczy.
moja propozycja założyć instalacje podciśnieniową i założyć grzybki chroniące kolektor przed strzałem
  
 
Tak tylko, że każdy z gaziarzy odradził mi ten typ instalacji z powodu plastikowego kolektora...ale nie wiem dlaczego ma nie pracować dobrzez sekwencją jeśli jest na wtrysku wielopunktowym? jest to model z roku 2004( najnowszy ), a jeszcze jeden fakt przemawiający za sekwencją to taki, że czytałem trochę w necie i jeśli ludzie zakładali gaz do 206 to tylko sekwencję więc jest to dobre rozwiązanie.
  
 
gazownik sam ci powiedział że te instalki które ma nie będą działać,
potrzebna jest sekwencyjny wtrysk benzyny (peugoty nie pracuję w sekwencyjnum wtrysku brnzyny),trzeba dobrej instalacji na wtrysku
  
 
Witam ! To moze zaloz instalacje III generacji, czyli ciagly wtrysk gazu.
  
 
A na czym polega ta III generacja ciaglego wtrysku gazu?czy wtedy odpada problem plastikowego kolektora?czy spadaja parametry takie jak moc itp. a co ze spalaniem?nie jestem zaznajomiony z tego typu instalką proszę o info
  
 
i jeszcze jedno bardzo wazne pytanie: jak ja mam sie zabezpieczyc przed ewentualna nieuczciwoscia gazownika? tzn chodzi o to ze caly czas rozmowa z nim byla na temat instalacji IV generacji czyli sekwencyjnego wtrysku gazu i za takowa powiedzial mi 3500 zlotych wiec jak zabezpieczyc sie przed ewentualna nieuczciwoscia jesli zalozylby mi np ta III generacje albo powkladal jakies tansze komponenty wykorzystujac poniekad moj brak obycia w tych spawach i laictwo! poprostu boje sie by za cene 3400 zlotych nie wsadzil mi czegos znacznie tanszego i powiedzial ze to pelna sekwencja...prosze o rade
  
 
Instalacja III generacji - wtrysk tzw. ciagly eliminuje zjawisko strzalow do kolektora. Rozni sie od sekwencji mniej skomplikowana elektronika i tym ze gaz podawany jest ciagle, jednym strumieniem, a nie cyklicznie. Problem w tym ze III generacje malo ktory zaklad dzisiaj instaluje i cena niestety nie jest duzo nizsza od sekwencji. Co do uczciwosci - no coz - to chyba loteria. Musisz rozmawiajac z gazownikiem mu wyklarowac, ze Twoj samochod nie ma wtrysku sekwencyjnego benzyny, tylko ciagly, a jaki uklad zasilania benzyna, taki powinien byc uklad zasilania gazem! Jezeli gazownik ukonczyl jakakolwiek szkole, to ten fakt zrozumie, jezeli nie, no coz, szukaj innego zakladu. Powodzenia!
  
 
a wiec moj Peugeot nie ma sekwencyjnego wtrysku benzyny?czy w tym wypadku nie da sie jednak zalozyc sekwencji?nie bedzie to razem wspolgralo? to teraz nie rozumie bo kazdy zaklad oferowal mi sekwencyjny wtrysk gazu...wiec tak dla porownania czy silnik Passata 1,8 turbo 20 V ma sekwencyjny wtrysk benzyny? no a co do tego jakie jest zuzycie benzyny i czy moc spada itp. dziekuje za odpowiedz
  
 
W Twoim P206 na pewno nie ma ciagłego wtrysku benzyny jak sugeruje kolega zp. Jest tam wtrysk albo tzw. full group (wtryskiwacze otwierają się wszystkie jednocześnie i dla każdego przewidziany jest taki sam czas wtrysku) albo tzw. 2+2 (wtryskiwacze otwierają się parami, czas wtrysku obliczany jest dla pary wtrysków). Zarówno jeden, jak i drugi typ wtrysku jest obsługiwany przez instalki IV gen., niejednokrotnie wystarczy wybrać odpowiednią opcję z menu programu do LPG (jak w najnowszym sofcie do OMVL chociażby).
Podkreślam jeszcze raz, że typ wtrysku benzyny zastosowany w P206 nie powoduje niemożliwosci zainstalowania "sekwencji".

shiverek. Jeśli żal Ci kasy na IV gen. to załóż II gen. z zabezpieczeniami na kolektor i filtr powietrza, ale pamiętaj, że wtedy mogą występować tzw. wybuchy powrotne gazu i ogólnie jest to instalka mniej "nowoczesna" i wyrafinowana.
Jeśli chcesz IV gen. to da się to zrobić, ale pamiętaj aby wybierać nie portfelem, ale głową. Wybór odpowiedniego gazownika to wg mnie 80% sukcesu. Dalsze 20% to jakość samej instalki.
Jeśli nie chcesz być oszukany zażądaj, aby na fakturze było napisane "Montaż instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu". Jeśli wciśnie Ci coś innego, a Ty potem wykażesz, ze masz pod maską nie to co wynika z umowy kupna/sprzedaży (czyli faktury) to będzie miał z lekka nagrabione...
  
 
Piter34 ma rację - wybór gazownika to 80 % sukcesu
zna to z własnego doswiadczenia - tak jak i ja ....
jakoś duzo nas na tym forum "wystawionych" przez gazowników.
Nie wiem czy to taka polska norma ??
  
 
Gregor, myślę, że to nie norma, tylko brak wiedzy. Większość kończy jakieś kursy u dystrybutora/producenta i otwiera warsztat, bo to daje kasę. Myślę, że część z nich nawet nie ma większego pojęcia o różnicach w budowie silników różnych marek i wynikających z tego drobnych (dla dobrego zakładu) problemów.
Żeby coś zrobić dobrze trzeba mieć najpierw solidne podstawy teoretyczne, potem sporo praktyki i dopiero można mówić o fachowcu.
  
 
dziekuje Wam serdecznie za odpowiedzi piter bardzo mi pomogles mowiac to...wydaje mi sie ze nie powinien mnie oszukac no, ale zawsze pozostaje ta niepewnosc, ze wykorzysta moj brak wiedzy ale mysle ze wypisanie na fakturze montaz instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu zalatwi sprawe. ja bylem i dalej jestem zdecydowany na IV generacje!
  
 
A chcialbym jeszcze zapytac o jedna rzecz: czego nie mialby gazownik zeby nie mogl mi zalozyc instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu? to znaczy chodzi o to, ze Tacie mojemu wlozyl instalke IV generacji firmy OMVL do Passata 1,8 Turbo i dlaczego nie moglby mi zalozyc tejze instalki? mowi ze czegos brakuje a ta nie bedzie dobrze chodzic! o co moze mu chodzic? prosze o sugestie...
  
 
shiverek.
Gazownik może nie mieć dostatecznej wiedzy.
Nic innego mi do głowy nie przychodzi...
To się zakłada normalnie.
Tutaj masz soft.
Zaglądnij sobie tam i zobaczysz, że dla wtrysku typu "full group" to może chodzić.
Niech już Ci zakłada tego OMVL. Pamiętaj tylko, aby wtryski były FAST, a czujnik ciśnienia ten nowszy (chyba AEB013).
  
 
dzieki za info, napisze jeszcze nowe wiesci wkrotce

pozdrawiam
  
 
CO może oznaczać pokazywanie przez urzadzenie pokazujace ilosc gazu w butli raz 4 a raz 3 diody oznaczające stan gazu w butli( zaznaczam , że 4 to max w butli )? poprostu jadąc zauważam , że raz świecą się 4 diody a za chwilkę 3 i znów za chwilę 3...czy ktoś z czymś takim się spotkał? dodam , że instalka została założona 3 dni temu! czy to jakiś defekt? proszę o radę..
  
 
shiverek. Może to oznaczać, że gazu ubywa.
Można też próbować ponownie "skalibrować" sygnalizację poziomu gazu.

Jaką w końcu założyłeś tą instalację???
  
 
witam! piter to jeszcze nie jest instalka w moim peugeocie( szkoda ) tylko u Taty w passacie bo zalozyli mu kilka dni temu...założyli mu OMVL i ja też mam taką mieć...a z tym wskażnikiem stanu gazu to jest jak jest czyli raz 4 diody a za chwile 3 i potem znow 4 ale najwyzej jak sie pojedzie na regulacje po pierwszych 1000 km to sie im to powie, a tak w ogole to najpierw sie zobaczy ile sie przejedzie na butli( zalozona 48 litrow, wchodzi 38 litrow ), dodam , że passat bieże po mieście jakieś 11 litrów benzyny więc gazu powinien brać najwyżej 12 litrów tak? no wiec dzieląc 38 na 12 otrzymuję jakies ponad 300 km! a co do odczuć po jezdzie passatem po zalozeniu instalki to jest fajnie, idealnie, nic sie nie zmienilo, moc ta sama, kopa ma fajnegotak jak mial! tylko te ceny gazu niebezpiecznie sie pna w gore straszne to
  
 
shiverek. Gdy miałem OMVL Dream XXI N to wskaźnik gazu zachowywał się podobnie. 4 diody przez jakieś 30-40km od tankowania, potem 3 lub 4 diody i tak dalej w dół. Moim zdaniem to normalne jeśli tylko wskazanie diodowe odpowiada faktycznemu poziomowi gazu w butli.

Co do spalania to przy dobrze wyregulowanej instalacji gazowej, spalanie LPG będzie zawsze o min. 20% wyższe od spalania benzyny (noPb). Przemnóż sobie zatem 11l razy 1.2 i będziesz miał wynik.