Problem po wymianie rozrządu 2.0 16v...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich na forum.
od dwoch miesięcy cieszę się omegą 2.0 16V .uwazam,ze to forum to super sprawa. Ja jeszcze nie mam zbyt wielu doswiadczeń,dlatego na razie chcialbym skorzystac z waszych .
Wymieniłem wczoraj rozrząd ,paseczek ,wałki i napinacz.
Silniczek chodzi dobrze,jezdzę i jest ok.
Ale jak dodaję gazu,czy to na biegu jałowym,czy tez na pierwszym lub drugim,to slychac jak cos rzęzi...tak jakby jakis wałek.
Spotkaliscie juz się z czyms podobnym??
Wróciłem do mechanika,a on stwierdzil ze to prawdopodobnie ten nowy napinacz ,ze czasem tak go slychac na początku...
Nie znam się,ale moze w takim razie cos nie tak z tym napinaczem.
Moze Trzeba go reklamowac.Nie chcę CZEKAC,AZ MI SIE ROZLECI.
Mieliscie moze podobne przypadki???
pozdrawiam

  
 
raczej jedz niech rozbiera jeszcze raz
po wymianie rozrządu ma być absolutna cisza
może to pompa siada???
czy napinacz masz orginał czy chińszczyzna???
ja bym nie czekał aż coś dupnie
  
 
witam kolegów
teraz będę wynmieniał też cały zespól rozrządu , mam pytanie czy wymieniac od razu pompę wody tak jak przy starych oplach, czy nie trzeba jak dobrze pracuje , (mam silnik x20xev)?
  
 
Cytat:
2006-01-06 12:57:32, fomin pisze:
po wymianie rozrządu ma być absolutna cisza może to pompa siada???


Prawda ,ma być absolutna cisza , pompę też trzeba zmieniać z rozrządem ,jak zamierzasz długo się cieszyć autkiem ,w szczególności w x20xev.
Co z tego że pompa wody może dobrze pracować , najczęściej siada ona z dnia na dzień i cieknie , płyn cieknie dokładnie przez łożysko z uszczelniaczem zacierając pompę i zrywa pasek.
Zdaża się też nieprawidłowo złożona obudowa paska rozrządu , która będzie chałasować przecierana przez pasek ,lub rolkę .

I niech mechanik nie mówi że teraz wymiana pompy będzie cie dodatkowo kosztować , ponieważ było jego obowiązkiem ją wymienić z rozrządem , przynajmniej ciebie o tym poinformować. No chyba że ciebie poinformował ,a ty się nie zgodziłeś na wymiane pompy , wtedy będziesz płacił jeszcze raz.

Dodam jeszcze że pompa wodna w x20xev jest częścią rozrządu po której chodzi pasek i dlatego się ją zmienia razem z paskiem , rolkami i napinaczem . Pierwsza wymiana po 120tyś ,następne po 60tyś(zalecenia producenta) ,a to dlatego ponieważ części produkowane na rynek części zamiennych dalece odbiegają jakością od części montowanych w fabryce ,nawet tej samej firmy i montowanych w ASO.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-01-06 14:00:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-01-06 14:05:28 ]
  
 
Cytat:
2006-01-06 13:55:01, autoseba pisze:
ponieważ części produkowane na rynek części zamiennych dalece odbiegają jakością od części montowanych w fabryce ,nawet tej samej firmy i montowanych w ASO.



Wlasnie ostatnio ogladalem program na TVP1 Plus-Minus.
kolesie dyskutowali dokladnie o czesciach zamiennych, oryginalnych i tych bez znaczka firmowego producenta.
Nie mowie o chinskich podrobach z targu.
Mowili, ze rynek wtorny jest zalewany czesciami nie orginalnymi, tj. bez znaczka np. Opel czy GM, w przypadku dla Opla.
Producenci aut martwia sie, ze obecnie rynek czesci wypiera te ich oryginaly i chca jakiejs ochrony, np. dla nowych aut ma byc 3 letnia sprzedaz tylko oryginalow.
Ale wcale te czesci bez znaczka nie sa jakies gorsze.
Ja np. kupilem ostatnio zawor nagrzewnicy za 82zl w www.opel-shop.pl i to nie byl calkiem oryginal GM, tylko zamiennik.
Oryginal to koszt 133zl.

Tak wiec. ... szukac, zmieniac, pytac...
  
 
pompy nie wymienilem ,to fakt.Auto ma przebieg 156tys.
Ale przed wymianą tych rolek nic nie było słychać,a teraz jest inaczej.
Częsci byly niemieckie ,tylko ten napinacz kanadyjski,wszystko ze sklepu OPLA.Bylem przy naprawie,gość robil to fachowo i dokładnie.Nie wiem,ale wszystko wskazuje na ten napinacz...
  
 
Cytat:
2006-01-06 16:02:51, omegator pisze:
pompy nie wymienilem ,to fakt.Auto ma przebieg 156tys. Ale przed wymianą tych rolek nic nie było słychać,a teraz jest inaczej. Częsci byly niemieckie ,tylko ten napinacz kanadyjski,wszystko ze sklepu OPLA.Bylem przy naprawie,gość robil to fachowo i dokładnie.Nie wiem,ale wszystko wskazuje na ten napinacz...


Niekoniecznie , może być to pompa ,ponieważ nowy pasek trzeba napiąć z odpowiednią siłą ,o wiele większą niż był napięty stary pasek i wtedy na pompę działająm większe siły , które mogły spowodować nagłe szeleszczenie pompy.
Co do napinacza , to też sprawdź , bo już się spotkałem że SKF(kanadyjskie) właśnie do x20xev ,były do kolejnej wymiany po 20tyś.
  
 
równierz mam kanadyjski i jest gut .mało tego w nubirze też jest kanadyjski a na pudełku made in korea
  
 
Cytat:
2006-01-06 17:42:04, fomin pisze:
równierz mam kanadyjski i jest gut .mało tego w nubirze też jest kanadyjski a na pudełku made in korea


Bo te kanadyjskie to są te z wyższej półki , ale i tu kaszana się trafia.
  
 
Jak by na to nie patrzeć to jak napisał autoseba pompa jest integralną częścią rozrządu ( w tej grupie silników GM,Daewoo)i trzeba KONIECZNIE ją wymieniać przy zmianie rozrządu w innym przypadku wymiana rozrz. nie ma sensu bo ryzyko awarii i tak jest takie same jak bez jego wymiany.
  
 
Cytat:
2006-01-07 13:20:16, Cezik pisze:
Jak by na to nie patrzeć to jak napisał autoseba pompa jest integralną częścią rozrządu ( w tej grupie silników GM,Daewoo)i trzeba KONIECZNIE ją wymieniać przy zmianie rozrządu w innym przypadku wymiana rozrz. nie ma sensu bo ryzyko awarii i tak jest takie same jak bez jego wymiany.

zgadza sie .... pompa tania rzecz i za jedną robotą spokój na 60 tkm
  
 
dziękuję za wszystkie rady i uwagi...
macie rację z tą pompą,biorę sobie to do serca.
ale u mnie w tym przypadku winny calej tej całej sytuacji jest chyba napinacz.
chociaz pompę tez teraz wymienię.
pozdrawiam
  
 
Trzeba wymienić pompę wodną,choćby dla świętego spokoju.Koszt w granicach 120-150zł
  
 
Trzeba wymienić pompę wodną,choćby dla świętego spokoju.Koszt w granicach 120-150zł
  
 

najprościej zdejmij osłone rozrządu i odpal silnik, napewno zlokalizujesz hałas. Jeśli będzie cisza, to znaczy,że ociera osłona lub któraś z rolek na paskualternatora.
jak zmieniałem rozrząd w mojej omie, to mechanior źle ustawił pompe wody. Tzw nie ustawił jej dokładnie względem cechy,prze co nie mozna było ustawić prawidłoewgo naciagu paska no i napinacz walił mi po jednym z kół rozrządu.