MotoNews.pl
  

Sonda lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
mam taki problem, podejrzewam że padła mi lambda, jeszcze jej nie sprawdzałem ale z ciekawosci pojechałem do kilku hurtowni moto. i rece i opadły bo dowiedziałem sie że do mojego rovera nie można zastosować zamiennika sondy tylko musi być orginał za około 900zł. Czy ktoś mi podpowie co jest takiego w tym orginale a czego nie ma zamiennik i jak go założe to co bedzie sie działo z moim roverkiem, zacznie latać. Jeszcze nie zwariowałem i nie założe sondy za 900zł, nie beda podwajał wartości samochodu.
tomek
  
 
Witam! A od Hondy nie podejdzie?
  
 
czy moglbys napisac dokladnie jaki to silnik bo rozumiem ze rover 800 .jezeli to 2l to podaj dokladnie symbol.bo jest tych silnikow sporo
  
 
Witam, jest to rober 820si 16v z 1991r, silnik M16, 20HD...

dziś sprawdziłem sonde i już jest ok, problem był na zlączu, styki luzne i zasniedziałe, wyczyściłem,zauzolowałem i powinno być ok.
sonda ma 3 przewody:czarny ,czerwony i biały(może komuś sie to przyda).

a teraz problemu z gazem ciąg dalszy: nie działa mi jeszcze silnik korkowy od gazu( a wiem ze jest sprawny) fachowcy gazownicy powiedzieli ze nie działa bo padnieta jest sonda a on dostaje sygnał własnie z sondy. teraz sonda działa wiec co moze być przyczyna nie działającego s.krokowego?
dzięki za podpowiedzi
  
 
Rudolf. Przyczyną może być:
1. Pad silnika krokowego
2. Brak połączenia krokowca z kompem od LPG
3. Jakaś awaria kompa LPG
  
 
Cytat:
piter34
Wysłany: 2005-12-05 10:23:58

Rudolf. Przyczyną może być:
1. Pad silnika krokowego
2. Brak połączenia krokowca z kompem od LPG
3. Jakaś awaria kompa LPG


I jeszcze źle zaprogramowany komp LPG, oraz jakaś przerwa w połączeniach elektrycznych instalacji LPG. Podobny problem był u Hanexa, okazało się, że wtyczka sondy była luźna i rzadko kiedy poprawnie łączyła.
  
 
sprawdziłem wszystkie połaczenia elektryczne i wydaje sie być ok,
nie działa mi emulator i silnik krokowy do niego podłączony. i mam pytanie czy zanim kupie nowy emulator moge wypiąć go z obiegu sondy lambda i podłączyć tak jak było bez lpg. chciałbym tak zrobic dlatego że z emulatora nic nie wychodzi na komputer benzynowy.
co wy na to
tomek
  
 
A do emulatora/kompa LPG sygnał z sondy dochodzi? Bo jeśli nie to wymiana emulatora nic nie da. Poza tym piszesz o emulatorze, a może masz na myśli komp LPG, bo akurat krokowym nie steruje emulator tylko komp LPG. Emulator tylko podaje sygnał do kompa benzynowego, żeby nie "zgłupiał". A tak na marginesie, to bezpieczniki sprawdzałeś? Bo może po prostu zasilanie padło .

  
 
zasilanie sprawdziłem i jest ok, mpewnie masz racje ze to nie emulator a komp.lpg
ale ja mam pod maską 2 czarne skrzynki, jedna mniejsza i wąska do której podł. jest silnik krokowy i jest też złącze gdzie podłączają się gazownicy i druga na której napisane jest Protect Digital. ma 1 LEDa i jakiś potencjimetr w obudowie.
A co do sondy lambda to działa i daje sygnał.
tomek
  
 
Ok. to pudełko z podłączonym krokowym to komp LPG (jakbyś jeszcze napisał jaki - nazwa, albo co na nim pisze), a druga skrzynka to emulator. Niestety nie wiem czy sondy, czy wtrysku, czy jedno i drugie.
W każdym razie zobacz gdzie jest podpięta sonda (do którego pudła) i gdzie wychodzi sygnał sondy na kompa benzynowego. Potem sprawdź czy przy pracy na benie sygnał sondy dochodzi do kompa benzynowego. Jeśli nie to przyczyna może leżeć po stronie emulatora, a w elektronice Proteca emulator lambdy może być wbudowany do kompa LPG i wtedy ta druga skrzynka to tylko emulator wtrysku. Jeśli sygnał na benie jest, to sprawdź jak jest na LPG, jeśli na LPG sygnał ginie po drodze to albo wewnątrz kompa/emulatora coś nie kontakci, albo rzeczywiście emulator/komp padł. Musisz być pewny, że wszystkie złącza i połączenia elektryczne od sondy do kompa benzynowego i instalacji LPG są w najlepszym porządku, bo jeśli tu jest jakiś zonk to może być tak, że wymienisz całą elektronikę i dalej nic to nie da.
Co do tych skrzynek to może jeszcze być tak, że jedna to emulator wtrysku, a druga to emulator lambdy, ale wątpię (a przełącznik w kabinie też masz proteca? Bo protec parę funkcji ładuje też do tego przełączniczka).
  
 
jutro sprawdze połączenia a na kompie lpg jest: lov'eco i cod.(długi numer) a przełącznik mam lovato z pełnym wskazaniem poziomu.( 9 progowy czy jakoś tak).
na komp. benz. nie ma zadnego sygnału, to już sprawdzałem ani na lpg ani na benzynie
tomek
  
 
No to jesteśmy w domu. Komputer Lovato z wbudowaną emulacją sondy, a obok emulator wtrysku. Ten potencjometr na emulatorze wtr. służy do regulacji czasu nakładania faz bena/gaz. Sondę masz podpiętą (przynajmniej tak powinno być) do Loveco i potem ma z niego iść sygnał na kompa benzyny. W tej sytuacji są dwie możliwości przerwa na połączeniach do kompa LPG (loveco), albo padł komp LPG. Szczerze mówiąć to nie podobają mi się te kompy, dlatego zmieniłem kiedyś u siebie Loveco na Bingo. Tobie również proponuję taki manewr, bo nawet jeśli uda się to naprawić/poprawić to ten komp ma dziwną przypadłość; mianowicie dodaje do sygnału sondy swoje napięcie (niezależnie od tego czy praca na benie czy na LPG), w związku z tym wskazania sondy są przekłamane i silnik jeździ cały czas na ubogiej mieszance . Sprawdzałem to na innych dwóch autach. Poza tym możliwości konfiguracji tego kompa są bardzo skromne i jest bardzo wrażliwy na wilgoć (pomimo zalakierowania całej płytki w procesie produkcji). W moim kiedyś poleciał kondensator, innym razem nie odbierał sygnałów z czujnika położenia wału (przez co wogóle nie dawał się przełączyć na gaz). Generalnie niezbyt udana konstrukcja. Koszt wymiany na Bingo wyniósł mnie 350 zł z regulacją.
  
 
ok, poszukam nowego kompa lpg.
I dziękuję bardzo za wszystkie rady i podpowiedzi.
tomek
  
 
jeszcze jedno pytanie:
czy ten komp. Bingo ma wbudowany emul. sondy?
tomek
  
 
Tak, ma wbudowane oba emulatory i układ wyłączający wtryskiwacz(e). Bingo M do jednopunktu, Bingo S do wielo. Tylko dobrze by było, żebyś się wywiedział, czy do Twojego auta ten emulator wtrysku (wbudowany w kompa) będzie poprawnie współpracował z Twoim kompem benzynowym. Czasami niektóre wtryski (a właściwie kompy benzynowe) źle czytają dane emulatora i wtedy trzeba dokładać dedykowany emulator. Ale myślę, że nie powinno być z tym problemu.