Temperatura i obroty come back :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstepie witam wszystkich, jestem nowym kierownikiem escorta (od 3 misiecy),

Na poczatku bylem przeciwny fordowi - jak to mowia ford gowno wort ale jednak sie skusilem i kupilem Do tej pory bylem zadowolony, stan auta super, spalanie jak na 1.8 benzyna niskie - na trasie 112km spalil mi 6 litrow przy predkosciach 110-130 - sam bylem w szoku, bo moj ojczulek ma mondeo 1.6 zetec i pali mu prawie 7 w podobnych warunkach

No to tyle slodkosci, bo ostatnio cos mnie niepokoi. Przeszperalem archiwum - tematow o obrotach cial fordowskich troche jest ale jakos nijak zadne nie pasuje do moich objawow
Auto od tygodnia bardzo slabo grzeje, a wskazowka temp. po przejechaniu nawet 15 km ledwo wchodzi na NORMAL Oprocz tego rano jak go odpale (odpala bez problemu) to strasznie mu faluja obroty. Zaraz po odpaleniu przez kilka sekund utrzymuje jakies 1300rpm potem spada i zaczyna balansowac na jalowym w zakresie 900-1300 rpm i tak sie buja przez jakies 3 minutki - na poczatku tak nie robil
Dodatkowo zauwazylem tez minimalny spadek mocy a w czasie jazdy gdy zmieniam biegi nie wiem czemu jak zdejme noge z gazu i wysprzeglam to obroty rosna o jakies 400rpm i potem za chwile spadaja. Z kolei jak dojezdzam do skrzyzowania i wysprzegle to obroty spadaja do 1300rpm i dopiero po kilku sekundach do ok 1000rpm.

Na wymiane czego mam sie szykowac ? Myslalem ze poprzestane na swiecach i WN ale cos czuje ze to moze byc cos grubszego
Uff ale sie rozpisalem

pozdrawiam
  
 
a no i jeszcze zapomnialem dodac ze zaczal mi wiecej spalac o jakiegos litra na 100 w tym tygodniu zrobilem 500km w trasach
  
 
Co do temp. to mozebyc Termostat, koszty nieduze /pociesze cie jak cos, ok 20-30zl/, a co do obrotow to nie wiem, jest wiele teorii, ale nie wiem czy jest zloty srodek
  
 
Zmien termostat - pali Ci wiecej bo masz niedogrzany samochod - od tego moze sie rowniez dusic bo komp ciagle na ssaniu jedzie i leje za duzo benzyny.

Obroty - silnik krokowy lub czunik predkosci pojazdu.
  
 
Zrob reset kompa - proste,ale czasem pomaga na bolaczke obrotow
A co do zwiekszonego spalania to toradek ma racje.
  
 
reset kompa hmm troche peniam bo nie mam kodu do radia a w intrukcji cos widzialem ze jak sie aku odlaczy to trzeba od nowa kod podac, no chyba ze jest jakis inny sposob na reboot kompa albo jakis uniwersalny kodzik do fordowskich radyjek
  
 
.....no to tak jak umnie tyle za mam nowy termostat i jest temp. spoko grzeje niezle:co do grzania to czasmi trzeba odpowietrzec nagrzewnice ja tak mnialem"
ALE te obroty mam identycznie zaczelo sie jak temp. spadly po nizej -5 stopni mam to samo i na gazie i na bezynie Robilem juz chyba prawie wszystko i niemam pojecia co moze byc.

opisze swoja sytuacje:
obroty raczej nie falują
ale po wysprzegleniu na zimny rosno wlasnie o ok 400 o/m niezeleznie czy wysprzglam przy 1000 czy przy 3000 zawsze rosno dopuki wpeni sie nierozgrzeje

-odlaczalem juz wszystkie czujniki i zawsze to samo myslalem moze ze komp jak niewykryje jakiegos czujnika to przejdzie na system awaryjny ale nic to niedaje a REST nic niedaje robilem juz chyba ze 20razy ostatniu juz sie poddalem i tak smigam
POMOZCIE
  
 
---zobacze jeszcze jutro ten czujnik predkosci pojazdu bo o ile pamietam to chyba zawsze rosna jak essi sie jeszcze toczy
to moze byc pomysl ale zobacze jutro.................
moze macie jeszcze jakies pomysly
  
 
Tak jak napisal Toradek - sprawdz silnik krokowy na 90% bedziesz mial trafione. Przeszukaj forum, bylo o tym juz tyle pisane ze nie warto sie powtarzac. Wyczysc, zaloz, zapomni Powodzenia
  
 
wydaje mi sie ze krokowy to raczej nie poniewaz jak jest silniczek rozgrzany pracaje bardzo dobrze
a tak w ogole to poco on sie wysuwa jak dodaje gazu teoretycznie to chyba powinien stac w tedy w miejscu dopiero po puszczeniu pedalu gazu powinien zaczac pracowac

jak ktos moze niech zobaczy u siebie czy tez jak dodaje gazu to krokowy sie wysuwa