Wymiana czujnika położenia wałków...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!

Szukałem na forum i oprócz np. tego czujnik wałka , nie znalazłem nic o samodzielnej wymianie...
Samochodzik zaczął mi ciężko palić na ciepłym silniku, zczytałem kody i wyszło mi, że:
81 - wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie;
82 - wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie;
83 - wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie;
84 - wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie;
92 - uszkodzony czujnik położenia wałków

No i tu moje pytanie, czy można pokusić się o wymianę samemu takiego czujnika, czy musze jechać do jakiegoś mechaniora??

Pzdr!
  
 
spokojnie mozesz to sam wymienic, nie ma najmniejszego problemu, czas wymiany przy spokojnej robocie to ok 1,5h
  
 
zanim go wymienisz - sprawdz.
opornosc miedzy pinem 1 i 2: 10,7-14,7 ohm
opornosc miedzy pinem 2 i 3: 0,4-0,6 ohm
  
 
No to jeszcze jedno pytanko....

Czy dobrze myślę, że czujnik znajduje się gdzieś pomiędzy kołami pasowymi od paska rozrządu, czyli patrząc na silnik X20XEV, od przodu pod obudową tegoż paska, czyli za paskiem klinowym?? Nie wiem czy dobrze opisałem....

A jeśli, nie tutaj, bo może źle myślę, to gdzie??

Pzdr...
  
 
  
 
dokladnie tak jak piszesz, musisz zdjac oslone rozrzadu aby sie do niego dostac
  
 
Trzeba zrzucic pasek klinowy, zdjac obudowe oraz odkrecic pokrywe swiec. potem tylko jedna sruba, wcisnac kostke i skladac. u mnie po montazu kontrolka silnika zgasla od razu.
  
 
Cytat:
zanim go wymienisz - sprawdz.
opornosc miedzy pinem 1 i 2: 10,7-14,7 ohm
opornosc miedzy pinem 2 i 3: 0,4-0,6 ohm



Zmierzyłem i wyszło mi, że pomiędzy 1 i 2 = 11,3 ohm
2 i 3 = 0,4 ohm
, więc mieszczę się w granicach normy!!

Ale co za tym idzie, to nie wiem... O czym świadczy, że oporność się zgadza, czy świadczy to o tym, że czujnik jest OK, czy też, że kable, które idą do niego nie są poprzecierane (mierzyłem z podłączoną wtyczką w czujniku)??

Doczytałem się też w którymś z postów, że w tych silnikach jest czujnik wału korbowodowego i dodatkowo czujnik wałków rozrządu!! I jeśli padnie ten pierwszy, to jego funkcje przejmuje ten drugi!! Może w moim przypadku padł ten pierwszy, a błędy komp widzi jako z drugiego??

Dostaję już kociokwiku i nie wiem co począć!!

Pozdrawiam...
  
 
Qrcze... nikt nic nie wie??

Za każdym razem jak jest ciepły (ciepławy) silnik i muszę go zapalić, to modlę się, żeby się udało... Często się udaje od razu, czasem dopiero po 15 min. "dydłania"...
Z błedów pokazuje takie jak opisałem wcześniej... Czy może być co innego??
Pomóżcie... !! Bo już się tym dołuję!!

Pzdr... :/