Gdzie jest zawór?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Niech mi ktoś powie, bo przeszukałem już prawie PÓŁ forum i nic, w którym miejscu znajduje się zawór otwierający ciepłą wodę do nagrzewnicy w omesi z 94, caravan, z silniczkiem 2.0 8V? Czy przy nagrzewnicy i musze rozebrqać pół auta, czy w innym miesjcu? W komorze silika go nie znalazłem, a zimno trochę, nie?
 
 
zamiast szukać zaworu którego niema, przepłukaj nagrzewnicę lub ją wymień i po kłopocie
  
 
Chcesz przez to powiedzieć, że czeka mnie tak, czy tak rozebranie połowy omesi? Jak czytałem na forum o ogrzewaniu, to ktoś tam wspominał własnie o takim zaworze sterowanym podciśnieniem...ale w innych modelach...eh starość
 
 
W Omegach występuje tylko sterowanie powietrzem, czyli albo idzie przez nagrzewnicę, albo nie, ale zaworu nie ma! Nie jestem pewien jak jest w Omie B ale u mnie w Omie A jest dostęp do nagrzewnicy, bez rozbierania połowy deski rozdzielczej, wystarczy tylko wyjąć schowek po stronie pasażera i mam już bardzo dobre dojście do nagrzewnicy. Zobacz czy u Ciebie też się tak nie da
  
 
No właśnie! Tyle wyczytałem, że sterowane to jest podcisnieniowo, ale przecież coś się musi otwierać i zamykać, żeby poleciało ciepełko do nagrzewnicy, nie? TEGO własnie szukam)) W innych postach, dotyczących ogrzewania innych modeli omesi, ludziska wspominają o jakims zaworze, sterowanym podciśnieniowo, a który można wyczyścić. O to mi chodzi, gdzie on jest?
Postaram się wymontowac schowek (to akurat jest dobrze opisane na forum) i wtedy może cos znajdę.
Dzięki!
 
 
Chyba żle zrozumiałeś!
Nagrzewnica ma przepływ wolny, czyli jaką masz temperaturę silnika, taką masz temperturę nagrzewnicy.
Jeśli chodzi o włączanie ciepłego lub zimnego powietrza, to tym zajmuje się klapka, która albo puszcza powietrze przez nagrzewnicę i wtedy masz ciepłe powietrze w środku(jeśli nagrzewnica jest ciepła), albo puszcza powietrze na około nagrzewnicy i wtedy powietrze nie ma gdzie się nagrzać i masz zimno. Nie ma tu zaworu, który by włączał obieg wody na nagrzewnicę!!! Tutaj nagrzewnica jest cały czas w obiegu wody i jeśli jest silnik ciepły, to i ona też!
Jedynym warunkiem że nie masz ciepła w samochodzie, jest to że nagrzewnica jest poprzytykana i puszcza wodę najkrótszym wolnym przepływem i nie nagrzewa się cała, więc trzeba ją wymienić!!!!
  
 
Aha! I wszystko jasne, jak Słońce! Dzięki wielkie!!!