Ale ossochodzi?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy moglby mi ktos wytlumaczyc jedna sprawe...

Samochod stoi na biegu. Po wlozeniu kluczyka i wlaczeniu zaplonu autko czasami robi takie bujniecie (cos jak zrzucenie recznego kiedy wrzucony jest bieg - reczny przestaje trzymac ale trzyma bieg). Co to moze byc, bo jakos nic nie przychodzi mi do glowy?

Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:21:04, soop pisze:
Co to moze byc, bo jakos nic nie przychodzi mi do glowy?



A sprzęgło wciskasz?
  
 
Nie wlaczam tylko zaplon

[ wiadomość edytowana przez: soop dnia 2005-12-02 10:47:15 ]
  
 
Witam
Może przez ułamek sekundy idzie prąd na rozrusznik i powoduje to bujnięcie.
  
 
Postaraj sie opisać bardziej...ten problem bo niebardzo rozumiem o co ci chodzi z tym ręcznym

Po przekręceniu kluczyka do zapłonu na rozrusznik niejest
podawany żaden prąd a jedynie na pompe paliwa-ona potrafi
buczeć ale raczej nie bujać samochodem
  
 
Kurna moze ja się nie znam ale mi na biegu zawsze auto buja jak odpalam bez wciśnięca sprzęgła, chyba to normalne
A może to jakas prowokacja rodem z forum onetu czy wp
  
 
A hamulec wciskasz?
Tylna oś w espero jest tak skonstruowana, że powstający przy hamowaniu moment obrotowy na tylnich kołach powoduje przysiadanie' tylnego zawieszenia. Dzieki temu auto nie nurkuje tak bardzo.

Gdy wcisniesz hamulec i ktos wsiądzie do auta, to zawieszenie tylne ugnie się w niewielkim stopniu, bo zaciśnięte szczęki hamulcowe temu zapobiegną. Gdy teraz puścisz hamulec to zawieszenie ugnie się do normalnego poziomu.

Z tym tylnim zawieszeniem wiąże sie ciekawa sprawa - zmniejszone zjawisko nurkowania powoduje, że auto lepiej hamuje i trzyma się drogi przy hamowaniu. Jednak subiektywne odczucia kierowcy są przeciwne. Tzn wydaje sie ze auto hamuje slabiej niz to jest w rzeczywistosci.
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:46:32, soop pisze:
Nie wlaczam tylko zaplon [ wiadomość edytowana przez: soop dnia 2005-12-02 10:47:15 ]


kolega napisał ze przekrecza tylko luczyk do zapłonu a nie ze
zapala auto-wtedy oczywiscie auto moze byc na biegu i nietrzeba
trzymac sprzegla
prawda YeLonkoskY??

Ps>mysle ze nie do końca zrozumiales o co koledze chodzi-albo ja ...
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:21:04, soop pisze:
Czy moglby mi ktos wytlumaczyc jedna sprawe... Samochod stoi na biegu. Po wlozeniu kluczyka i wlaczeniu zaplonu autko czasami robi takie bujniecie (cos jak zrzucenie recznego kiedy wrzucony jest bieg - reczny przestaje trzymac ale trzyma bieg). Co to moze byc, bo jakos nic nie przychodzi mi do glowy? Pozdrawiam!



Jeżeli dobrze zrozumiałem, to jest bujnięcie przed odpaleniem, jak jest na biegu i zdejmujesz z ręcznego - czy tak...?
Jak tak, to zupełnie normalny objaw - hamulec trzyma/łapie w momencie zaciągnięcia, a bieg - w momencie zazębienia się kół w skrzyni - praktycznie zawsze jest lekkie przesunięcie.
Włącz bieg i bujnij samochodem do przodu i do tyłu - w jakimś tam zakresie będzie się przesuwał.
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2005-12-02 12:35:19, Robert_S pisze:
A hamulec wciskasz? Tylna oś w espero jest tak skonstruowana, że powstający przy hamowaniu moment obrotowy na tylnich kołach powoduje przysiadanie' tylnego zawieszenia. Dzieki temu auto nie nurkuje tak bardzo. Gdy wcisniesz hamulec i ktos wsiądzie do auta, to zawieszenie tylne ugnie się w niewielkim stopniu, bo zaciśnięte szczęki hamulcowe temu zapobiegną. Gdy teraz puścisz hamulec to zawieszenie ugnie się do normalnego poziomu. Z tym tylnim zawieszeniem wiąże sie ciekawa sprawa - zmniejszone zjawisko nurkowania powoduje, że auto lepiej hamuje i trzyma się drogi przy hamowaniu. Jednak subiektywne odczucia kierowcy są przeciwne. Tzn wydaje sie ze auto hamuje slabiej niz to jest w rzeczywistosci.



TZN Twierdzisz kolego że w Espero przy nacisnięciu hamulca coś z
tyłu powoduje że zawieszenie się ugina-tzn jakby obniża tył??

BZDUUUUUUUUUUUURA
  
 
Cytat:
2005-12-02 12:35:26, tommi3737 pisze:
kolega napisał ze przekrecza tylko luczyk do zapłonu a nie ze zapala auto-wtedy oczywiscie auto moze byc na biegu i nietrzeba trzymac sprzegla prawda YeLonkoskY?? Ps>mysle ze nie do końca zrozumiales o co koledze chodzi-albo ja ...


hi, hi pewnie tak, moze niech on sam wyjasni, bo jesli Ty dobrze zrozumiałes to masz rację, nie powinien, ja zrozumiałem raczej cos w kierunku odpalania ale jestem w pracy więc nie oczywistym jest że nie do końca jasno myślę
  
 
Cytat:
2005-12-02 12:37:54, pyrekcb pisze:
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to jest bujnięcie przed odpaleniem, jak jest na biegu i zdejmujesz z ręcznego - czy tak...? Jak tak, to zupełnie normalny objaw - hamulec trzyma/łapie w momencie zaciągnięcia, a bieg - w momencie zazębienia się kół w skrzyni - praktycznie zawsze jest lekkie przesunięcie. Włącz bieg i bujnij samochodem do przodu i do tyłu - w jakimś tam zakresie będzie się przesuwał. Pozdr. P.



Jeśli dobrze zrozuemiałem to on napisał ze ta przypadłośc to COŚ
TAKIEGO JAKBY.....spuszczenie recznego ale ze jest na biegu-ale
mu chyba niechodzi o to ze to jest problem tylko ze po
przekreceniu zapłonu coś sprawia ze auto sie buja tak JAKBY
spuszczał go z ręcznego.......
  
 
Nie Pyrek, nie dotykam recznego. Nie naciskam tez ani hamulca ani sprzegla. Siedze w aucie (silnik wylaczony) i chce np. uchylic szybe - przekrecam kluczyk (wlaczam zaplon) i w tym momencie samochod "buja" - nie wiem jak to opisac dokladnie, najbardziej pasuje mi tutaj porownanie do opuszczenia zaciagnietego recznego. Dzieje sie to bardzo rzadko, ale zaciekawilo mnie jak to jest mozliwe. Chyba najbardziej pasuje tutaj hipoteza z pradem idacym przez chwile na rozrusznik.
  
 
Cytat:
2005-12-02 12:39:03, tommi3737 pisze:
TZN Twierdzisz kolego że w Espero przy nacisnięciu hamulca coś z tyłu powoduje że zawieszenie się ugina-tzn jakby obniża tył?? BZDUUUUUUUUUUUURA



Wyhamuj recznym i po zatrzymaniu sie samochodu pusc hamulec - zrozumiesz o co chodzilo Robertowi
  
 
No i źle skumałem, tommi3737 miałes rację, się głupio odezwałem
  
 
Cytat:
2005-12-02 12:39:03, tommi3737 pisze:
TZN Twierdzisz kolego że w Espero przy nacisnięciu hamulca coś z tyłu powoduje że zawieszenie się ugina-tzn jakby obniża tył?? BZDUUUUUUUUUUUURA




nigdy nie pisze bzdur, tylko rzeczy których jestem pewien. Jeśli nie jestem czegoś pewien, to piszę 'wydaje mi się że...'.

Zahamuj ręcznym jak radzi QLogic to się przekonasz. Nie ma tam żadnego kosmicznego mechanizmu - taka jest po prostu konstrukcja zawieszenia.
  
 
1. esperak rzeczywiscie ma antynurka w tyle jak pisze kolega powyzej.

2. wiekszosc tu wypowiadajacych winna nauczyc sie czytania ze zrozumieniem... sorry, lajf is brutal.
  
 
Cytat:
2005-12-02 13:33:31, Cwikus pisze:
wiekszosc tu wypowiadajacych winna nauczyc sie czytania ze zrozumieniem... sorry, lajf is brutal.



fakt soop dal przyklad z tym recznym tylko..chodzilo mu o sytuacje podobna do tej kiedy samochod jest zaparkowany np na malutkiej pochylosci..mamy zaciagniety reczny i wrzucony bieg..zwalniam reczny i samochod mininalnie sie przetoczy az do chwili kiedy z powodu wrzuconego biegu silnik go zatrzyma ale dlaczego tak sie dzieje to nie mam pojecia..heh nie wiem jak jest tam z elektryka ale jedynym elementem pracujacym zaraz po przekreceniu kluczyka jest pompa paliwa..i to faktycznie wyglada tak jakby w tym samym czasie maly prad szedl na rozrusznik..ale ale..wtedy powinien byc slyszalny elektromagnes rozrusznika
  
 
Cytat:
2005-12-02 13:33:31, Cwikus pisze:
1. esperak rzeczywiscie ma antynurka w tyle jak pisze kolega powyzej. 2. wiekszosc tu wypowiadajacych winna nauczyc sie czytania ze zrozumieniem... sorry, lajf is brutal.


Dobra-ale czy u ciebie antynurek-oznacza to ze po wciśnieciu hamulca nożnego "tył sie obniża" jak to kolega robert opisał wczesniej??
  
 
Cytat:
2005-12-02 22:05:20, tommi3737 pisze:
Dobra-ale czy u ciebie antynurek-oznacza to ze po wciśnieciu hamulca nożnego "tył sie obniża" jak to kolega robert opisał wczesniej??



Kolega Robert napisal, ze przy hamowaniu (czyli wytracaniu predkosci) tyl sie obniza, a nie ze przy nacisnieciu hamulca na postoju Poza tym przeciez wszyscy wiemy, ze nie jest to nic nadzwyczajnego, tyl nie siada duzo, ale faktem jest, ze troche sie obniza

A Cwikus dobrze pisze - czytanie ze zrozumieniem to podstawa