MotoNews.pl
7 Jakie kable do LPG?? (125352/0) - PT
  

Jakie kable do LPG??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem na kupnie kabli wysokiego napięcia do Opla Omegi B 2.0 16V, instalacja gazowa sekwencyjna BRC Sequent24.
Prosze o porade na jakich kablach jeździcie i które się najlepiej sprawują.
p. s. Myśle o zakupie kabli firmy SENTECH model 8164. Jezeli ktos używa kabli tego producenta prosze o napisanie jak się sprawują. Kable te sa niedrogie ale nie wiem czy warto je kupowac czy kupic drozsze, chociaz nie zawsze drozsze znaczy lepsze.

Prosze tez pisac ktorych kabli lepiej nie kupowac!!
  
 
na kablach akurat niewarto oszczędzać, ale tez nie ma sensu kupować najdroższych. Mnie życie nauczyło kupować kable w osłonce silikonowej. Mam takie w Golfie, jest to produkt Janmor (czy jakoś tak) - zapłaciłem za nie około 120 PLN, przejechałem na gazie ponad 10.000 km i nie mam żadnych problemów. POLECAM
  
 
Ja też w mojej Omedze mam przewody firmy Janmor, wymieniłem je zaraz po założeniu instalacji gazowej. Są to dobre przewody w osłonie silikonowej.
  
 
Jeżeli nie chcesz mieć problemów z przewodami kup NGK (RC-OP440) i spokój. Świece tez najlepiej NGK (BKR5EK) . Janmory raczej nie cieszą się dobrą opinią wśród użytkowników Omeg.
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: michu808 dnia 2005-11-29 08:38:18 ]
  
 
Ja też kupiłem Janmory, ale szybciutko je wymieniłem na Motorcraft ( do Rorda ). Auto mi przejechało na Janmorach ok 4000 km iu były do wyrzucenia. Jak ktoś zaznaczył na kablach przy instalacji gazowej nie należy oszczedzać ( ale bez przesady)
  
 
Pożyjemy, zobaczymy, ja za Janmory dałem 100 zł, więc nie uważam że oszczędzałem. 4000 km przebiegu i po przewodach ? hm jak każdy towar tak i przewody WN chyba też mają gwarancję. A może ktoś wie jak to jest z gwarancją na przewody ?
  
 
Może macie Panowie problem z cewkami, albo gniazdami świeczek nie rozumiem co znaczy po 4 tys. przewody do wyrzucenia - przy gazie to po 20-25 tys. bez znaczenia jakie (no prawie ).
Bez gazu przewody wytrzymują 50.000 km jeżeli pozostałe elementy elektryczne silnika są ok.
Sam mam Janmory i spoko.
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:41:54, Jaroou pisze:
- przy gazie to po 20-25 tys. bez znaczenia jakie (no prawie ). Bez gazu przewody wytrzymują 50.000 km jeżeli pozostałe elementy elektryczne silnika są ok.



to jakoś wyjątkowo mało - w japońskich autach 200 tys na przewodach WN nie stanowi żadnego problemu na LPG nie wspominając o benzynce tylko trzeba je od czasu do czasu wyczyścić po zewnątrz, zakonserwować
  
 
Nawet bardzo mało... miałem oryginały i przejechane ok130kkm z czego 60kkm na gazie i dopiero zaczeły sie małe problemy z porannym rozruchem (trochę dłużej trzeba było kręcić rozrusznikiem).
  
 
Witam.
Kable to jeden z najważniejszych elementów w samochodzie i nie każdego producenta sie nadają do każdego auta.
Z regóły polecam jakie poleca producent.
Ale moim zdaniem najbardziej uniwersalne to NGK i BOUGICORD.
Prawdą jest że oryginalne japońce mogą przeżyć auto.
Ale te co się ma to można konserwować .
Przemyc benzynką extrakcyjną a nastepnie natluścić WD 40.
Wystarczy co 10 tyś km
  
 
Witam

A co powiecie o kablach firmy SENTECH. Czy są dobre i nie padną po 10000 km. Warto je kupić? Czy sobie odpuścić i kupić jakieś zamienniki japońskie. Poradźcie.

Pozdro
  
 
Cytat:
2005-12-04 11:49:38, marcinstarletka pisze:
Witam A co powiecie o kablach firmy SENTECH. Czy są dobre i nie padną po 10000 km. Warto je kupić? Czy sobie odpuścić i kupić jakieś zamienniki japońskie. Poradźcie. Pozdro



Witam.
Jeśli masz starletke to możesz je spokojnie zakupić i na pewno na nich długo pojeździsz.
  
 
Witam

A co możesz powiedzieć o przewodach POWERTEC? Udało mi się takie znależć za 120 zł (to chyba dobra cena?) ale muszą je sprowadzić i będą za ok. 3 dni. Te są podobno angielskie (a tam klimat wilgotny ) więc może będą lepsze od polskich SENTECH-ów. Co o tym sądzisz?

Pozdro
  
 
marcinstarletka, i jak kable?
Szukam po sieci ale nei moge znaleźć tych kabli.Jedyna strona na jakiej je znalazłem nie podaje jakie podchodzą do Starletki.
Jak możesz napisz jaki to model czy typ kabli i gdzie zamawiałeś.
Pozdrawiam
  
 
Kitza jeżeli chodzi Ci o te kable POWER TEC to je kupiłem i są one o symbolu PT554 i zamawiałem w INTERCARS. Wykonanie ich jest w miarę (trzeba uważać na zarobienie kabli przy końcówkach do świec i sprawdzić czy są dobrze i mocno pozaginane, bo udało mi się wyrwać jeden podczas zdejmowania ze świecy - nie ciągnąłem za kabel a i tak się wyrwał), ale mogą się schować do tych co miałem oryginalnie.
Na oryginalnych gumowe kapturki na końcówkach były chyba na stałe mocowane z przewodem - takie sprawia wrażenie - a na tych power tekach jeżdżą po przewodzie i podczas zdejmowania ze świecy przewód zostaje a zsuwa się sam kapturek.
Ale za te pieniądze to i tak są dobrej jakości. Autko na nich dostało lepszego kopa na benie i gazie ale podejrzewam że na każdych było by lepiej bo stare były już zajechane. Nie słychać już cykania w głośnikach podczas słuchania radia, charakterystycznego dla pracyjących świec. Acha jeszcze jedno angole zrobiły te przewody o ok. 15cm za długie (wszystkie) i trzeba trochę pokombinować żeby nigdzie się nie poprzecierały.

Niestety problem z porannym rozruchem pozostał . Wczoraj kupiłem kable i założyłem, ale dzisiaj rano zapalił tylko na 3 gary (po minucie załapał 4) więc wymieniłem dla pewności świece na nówki NGK i jak nic się nie zmieni podczas jutrzejszego rannego odpalania to już nie wiem co jest grane .
Wygląd starych świec:
Na 1 i 2 garze spalanie jest wręcz idealne (ładne, czyste i lekko kremowe elektrody). Coś jak na tym obrazku.



Na 3 i 4 garze coś nie tak ze spalaniem, elektrody są wręcz białe, a korpus świecy jest zakopcony na gruby czarny mat z małymi białymi kropeczkami gdzie niegdzie.
Na obrazku wygląda to podobnie tylko nie ma nagaru na elektrodach i są bardzo białe.



Co to może być?

Pozdro

  
 
Dodam jeszcze, że kopułka i palec są nowe, a zawory były regulowane 3 tyś/km temu. Po zapaleniu na wszystkie gary chodzi bez zarzutu na benie i gazie.

Co może boleć moją tojkę. Żal mi się robi jak zimna chodzi na 2 lub 3 gary . Silnik dostaje po dupie a w szczególności układ korbowo-tłokowy. Skończyły mi się już pomysły i nie wiem co jeszcze sprawdzić.

Pozdro