Termostat nie jest goracy przem82 cc 900

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kazaliscie mi sprawdzic czy parownik jest cieply kiedys serwisant mi powiedzial ze parownik dziala poprawnie wtedy, gdy jest goracy i nie da sie go dotknac jak kazaliscie tak sprawdzilem martwi mnie jednak odcinek jaki przejechalem i czas gdy samochod stal parownik byl lekko cieply z jednej strony a z drugiej zupelnie zimny odcinek mierzyl ok 2,5 km moglem go spokojnie dotknac jest jeszcze jedna rzecz o ktorej wqczesniej nie wspominalem przy zmieanie amortyzatora mechor zauwazyl ze przy czesci reparaturka czy cos tam ma wyciek (wiem ze napewno ta czesc miesci sie kolo chlodnicy) kolor wycieku jest zielony jest to jednak nieznaczny wyciek mechor powiedzial ze jeszcze pojezdze. dzieki podanie ceny termostatu pozdrawiam wszystkich.czekam na rady
  
 
kolego kontynuj posty w jednym temacie a nie zakladajac nastepne, parownik bedzie goracy jesli bedzie dobrze plyn zagrzany, po 2,5km raczej sie tak szybko nie zagrzeje szczegolnie teraz, przejez z 50km poza tym nie bardzo rozumiem jak moze byc z jednej strony cieply a z drugiej zimny? chodzi Ci o parownik czy o weze idace do niego? ta puszka nagrzewa sie zawsze lub zamarza rownomiernie. ten wyciek co masz to najprawdopodobniej plyn chlodniczy musisz to szybko usunac bo moze to doprowadzic do zapowietrzenia ukladu i caly czas kontroluj stan plynu czy nei ma za malo.
  
 
Co do postów to dokładnie jak pisał Fend18, nie zakładaj ciągle nowych wątków, bo nie chce mi się biegać po forum.
Natomiast sprawa parownika wygląda nie do końca tak jak pisał Fend.
Owszem parownik po 2,5 km nie zagrzeje się tak mocno, ale to, że z jednej strony jest ciepły, a z drugiej zimny świadczy o nieprawidłowym obiegu płynu. Albo jest gdzieś przytkany odpływ, albo już zapowietrzony parownik. Może to być spowodowane wyciekiem płynu (za niski stan), na dodatek jak masz parownik ciut wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy to jest to tym bardziej możliwe.
Moja rada:
1. Wymień termostat
2. Doprowadź do porządku układ chłodzenia (wycieki), bo to się może bardzo źle skończyć
3. Uzupełnij płyn
4. Jedź do dobrego gazownika, niech sprawdzi/przetka obieg płynu i sprawdzi/wyczyści parownik, oraz wyreguluje porządnie instalkę.

Ja wiem, że to trochę będzie kosztować, ale niestety, albo zapłacisz i będziesz jeździł, albo w niedługim czasie postawisz samochód na parkingu. Czasami nie da się bez dodatkowych kosztów. Powodzenia.
  
 
dzieki panowie sorki za te wyglupy na stronie ale dopiero co zaczalem korzystac z netu niedlugo zaczne naprawiac usterki dostalem robote i chyba jutro to bede swietowal postaram sie sprawdzic wszystko napiszczcie jeszcze jak mozecie ile mnie ta "impreza" moze kosztowac (mniej wiecej) diagnoza i tym podobne. pozdro dla wszystkich
  
 
Wymiana termostatu to jakieś 30 pln + robocizna (ok. 50 pln, ale to zależy od mechaniora). Przegląd/naprawa chłodzenia, trudno coś wyrokować nie widząc przyczyny, może tylko zacisk się rozsypał, a może wąż (a ten to już chyba nieźle kosztuje). Litr płynu to jakieś 5 pln. Przegląd u gaziarza, zależy co będzie robił. Czyszczenie/regeneracja parownika to ok. 150-200 pln. Przetkanie króćców ze 20 dyszki. No chyba, że trzeba płukać cały obieg to koszty rosną. Nie wiem w jakim stanie jest pompa płynu (coś o niej wspominałeś).
Ale najważniejsze to znajdź takiego mechaniora, który jasno i wyraźnie stwierdzi, które elementy są do wymiany, bo stwierdzenie "jeszcze pan pojeździ", kojarzy mi się z podejściem do starego zdezelowanego żuka . Tak więc podjedź najpierw na porządny przegląd do mechaniora (pewnie ze 100 będzie trzeba zostawić), niech sprawdzi dokładnie autko - kompresja, spaliny, heble itp.
I jeszcze jedno, czy przypadkiem nie masz u siebie wspomagania kierownicy (nie pamiętam czy w CC były montowane), bo jeśli tak to może ten zielony płyn to ze wspomagania, a nie z chłodzenia.
Powodzenia
  
 
dzieki nie wiem czy dobrze mysle ale jezeli instalka jest na gwaracnji to moge wymagać tego od serwisu w zasadzie to oni to zakladali dzieki wielkie za potencjalne sumy ostatnio zauważylem ze jak wlacze cieple powietrze na kabine to rzadziej gasnie i sa dni kiedy jest zamulony czyli jak mu depne rozpedza sie jakby chcial a nie mogł a czasami reaguje dobrze jeszcze raz wielkie dzieki
  
 
Gwarancja na instalkę nie obejmuje awarii układu chłodzenia . Jedynie jeśli źle wpięli parownik to muszą to poprawić. Ale z tego co piszesz, to coś mi się wydaje, że podpięli Ci parownik w szereg z nagrzewnicą , albo coś w tym stylu. Zrób porządek najpierw z ogólnym stanem auta, no i na benie musi być wszystko ok., bo jak nie to czasem można sobie na gazie usterki szukać do przyszłego stulecia .