DOHC - wałek wyrównoważający ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pytanie: Czy wałek napędzający aparat zapłonowy i pompę oleju (smoka) pełni też rolę wałka wyrównoważającego ??
W Haynesie wygląda to jakby ostani "coś" na nim nie było kółkiem ale krzywką !!
Czy rzeczywiście tak jest ?? Czy ta krzywka to wyważenie ??
Jeśli tak, to jak należy ten wałek wraz z jego kołem ustawiać do rozrządu ??
Czy ktos tam widział jakieś znaki na tym kole lub zna tajemnicę ustawiania tego względem rozrządu ??
W Haynsie nie znalezłem wzmianki aby to ustawiać.
Więc CZY to ustawiać i JAK to ustawiać ??
Chodzi o silnik 1,6 DOHC z fiata 132 ( w Fiorce Karbo )
Prosze o pomoc. Pozdrówka. Kiejstut
  
 
ten walek nie jest wyrownowazajacym, a co do jego montazu i ustawienia to napewno seru udzieli wyczerpujacej odpowiedzi
  
 
Cytat:
2005-05-08 12:30:13, Kiejstut pisze:
Witam Mam pytanie: Czy wałek napędzający aparat zapłonowy i pompę oleju (smoka) pełni też rolę wałka wyrównoważającego ?? W Haynesie wygląda to jakby ostani "coś" na nim nie było kółkiem ale krzywką !! Czy rzeczywiście tak jest ?? Czy ta krzywka to wyważenie ?? Jeśli tak, to jak należy ten wałek wraz z jego kołem ustawiać do rozrządu ?? Czy ktos tam widział jakieś znaki na tym kole lub zna tajemnicę ustawiania tego względem rozrządu ?? W Haynsie nie znalezłem wzmianki aby to ustawiać. Więc CZY to ustawiać i JAK to ustawiać ?? Chodzi o silnik 1,6 DOHC z fiata 132 ( w Fiorce Karbo ) Prosze o pomoc. Pozdrówka. Kiejstut

Witam! to jest krzywka napędu pompy paliwa wałek- ustawia się na 34*stopnie od pionu -to jest w skanach od 132
  
 
Na tym walku jest krzywka napedzajaca pompe paliwa. Jezeli masz gaznikowca z taka pompka, aparatem w bloku to ustawiasz jak podal Automatic, na 34st w prawo od pionu (wypada znacznik przy koncu sruby napinacza). Jezeli masz aparat w glowicy i pompke elektryczna, mozesz wyjac ten walek, stoczyc krzywke i ustawienie go nie gra roli. Ale z aparatem w bloku najwygodniej ustawiac go na znaku, zeby nie bylo pozniej "Gdzie ja ten zaplon posialem" przy wymianie paska. Ustawienie tego kola jest najwazniejsze z calego rozrzadu. Zle ustawione powoduje spotkanie sie krzywki napedzajacej pompke paliwa ze sruba korbowodu i powoduje drobna usterke w postaci wypadniecia korbowodu przez blok. Da sie naprawic prosto, wystarczy wymienic silnik.
  
 
spotkanie korby 2go cylindra z wykorbieniem walka posredniego niedotyczy 1,6 na 84 i chyba 1,8 na 84
  
 
Mam 1,8(84x79,2) i u mnie wystempuje kolizja. Bezkolizyjne sa wiec chyba tylko 1,6.
  
 
tak przeczuwalem
ale 1.6 na bank sa bez kolizyjne mowie o tych na 84
bo 1.6 na 80 to to samo co 1.8 na 84 jesli chodzi o skok
  
 
Cytat:
2005-05-12 21:35:25, kania_ pisze:
tak przeczuwalem ale 1.6 na bank sa bez kolizyjne mowie o tych na 84 bo 1.6 na 80 to to samo co 1.8 na 84 jesli chodzi o skok

to raczej oczywiste bo skok tłoka w 1585ccm to 71.5mm
a w 1592i 1756ccm 79,2mm więc jest trochę luzu raczej ciekawe jest to -jak 1995ccm -skok 90.0mm nie wywali wałka korbą
  
 
Walek sie boi korby i ucieka jak ja widzi
  
 
walenia o 2 korbe mozna uniknac powiedzial mi to jeden z klubowiczow , trzeba usiac taka rurke na koncu walka posredniego nagwintowac wkrecic srube uciac i juz mozna na winkel jechac
  
 
W zasadzie tak ale jak sie ma mechaniczna pompke paliwa to mozna zapomniec o jezdzie na benie
  
 
nawet nie wiem ze bylo cos takiego ,ale ta rurak chyba nie miala nic do napedu pompy paliwa ? ke?
  
 
Cytat:
2005-12-10 23:36:31, felga pisze:
nawet nie wiem ze bylo cos takiego ,ale ta rurak chyba nie miala nic do napedu pompy paliwa ? ke?



to na koncu walka posredniego to nie zadna rurka tylko wlasnie krzywka napedu pompy paliwa. Jezeli masz elektryczna pompe lub jezdzisz tylko na gazie, mozna krzywke spokojnie obciac i zaslepic kanal olejowy, dzieki zcemu w razie zerwania paska rozrzadu jedynie tloki spotkaja sie z zaworami, a silnik bnie wystawi korbowodu bokiem.
  
 
na razie auto na wtrysku takze pompy elektryczne a gazniki tez mozna z elektrycznej, a wali mi tezn dzyndzel o 2 korbe i go trzeba sie pozbyc.
Dzieki za odpowiedz
felga
  
 
A skąd masz tam ten, jak go nazywasz "dzyndzel" Przecież akurat w Twoim silniku go nie ma Sam go zlikwidowałem
  
 
No prosze panie Bylo gadac wczesniej Jakbym sie namotal z wyjmowaniem tego bajera a tam dzyndzla nie ma , no ja...
Czyli tym sie nie martwie po prostu panewki na posrednim. No nic to biore sie za wtrysk i zawory i wspome . Dzieki seru
  
 
Trzeba było pytać