Porada na temat tłumika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pada mi tłumik końcowy, wobec czego zgodnie z planem, będę chciał go wymienić na jakiś usportowiony. Potrzebuję rady, jaki tłumik warto zakupić. Interesuje mnie coś nie za głośnego z ładną końcówką coś w stylu może tego Tłumik KM.
Jak to jest z końcówką w tego typu tłumikach, trzeba wstawiać specjalnej długości czy mogą być typowe?
  
 
Jezeli chcesz "nie za glosny" to pomysl nad przerobieniem seryjnego tlumika tak, zeby mial ladna koncowke (cala rure wylotowa).

Tlumiki "sportowe" dziela sie na glosne i super glosne - nie miej zludzen, ze kupisz sportowy tlumik, ktory bedzie cichy

I wez jeszcze pod uwage, ze jak bedziesz patrzyl na samochod z boku (lewego) to bedziesz widzial cala ta dluuuuga koncowa rure tlumika, wcale nie wyglada to dobrze...

Ale jak chcesz
  
 
Ja mam podobny ale WM.
Nie jest za głosny, moja zona go wytrzymuje

Ale nie oszukujmy sie powyzej 3500 rpm da sie go usłyszec
  
 
Cytat:
2005-12-13 18:43:36, QLogic pisze:
Jezeli chcesz "nie za glosny" to pomysl nad przerobieniem seryjnego tlumika ...



Boję się, że nie bardzo zaraz będę miał co przerabiać. Zaczyna coś pierdzieć w okolicy wlotu do tłumika. Ale w sumie ma prawo. 170 kkm przelatał
  
 
Cytat:
2005-12-13 19:11:13, draco_pl pisze:
Boję się, że nie bardzo zaraz będę miał co przerabiać. Zaczyna coś pierdzieć w okolicy wlotu do tłumika. Ale w sumie ma prawo. 170 kkm przelatał


Oj, ciężko mi w to uwierzyć że masz oryginalny tłumik, i że zrobiłeś na nim tyle kilometrów. U mnie oryginał wytrzymał chyba 4,5 roku, czyli jakieś 30 tyś km, drugi asmet rozpadł sie po niecałym 1,5 roku, teraz mam trzeci - znów oryginał Daewoo (założony razem z nowym tłumikiem środkowym). Te dwa pierwsze pewnie załatwiła jazda na krótkich dystansach.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2005-12-13 20:43:23, Adam4302 pisze:
Oj, ciężko mi w to uwierzyć że masz oryginalny tłumik, i że zrobiłeś na nim tyle kilometrów.



No też się jestem zdziwiony , ale historię samochodu znam. Kupiłem go od znajomego, a pierwszym właścicielem był jego brat.Z tego co mi znajomy przekazał przy sprzedaży, to tłumika końcowego nikt nie wymianiał.
Środkowy tłumiczek poległ przy ok 160 kkm i tego już sam wymianiałem. Jest wsatwina przelotówka, dlatego teraz myśle o jakim usportowionym. Zastanawiam się nad KM albo może Płuciennik.
  
 
Cytat:
2005-12-14 09:22:09, draco_pl pisze:
Zastanawiam się nad KM albo może Płuciennik.



Czesc draco

Ja z KMem wytrzymalem niecaly rok - zajeb... glosny sie zrobil i w trasie to byla masakra
Na poczatku bylo calkiem fajnie, delikatnie sobie mruczal, ale z czasem jak sie wypalil to po kazdej trasie leb jak po 3 czteropakach napier...
Poza tym ten KM jakis taki ciezkawy byl i ze 2 razy musialem zaczepy spawac.
Teraz mam jakis (Asmeta chiba, czy jakos tak) dedykowany do Eperaka i przyspawana _cala_ koncowke od KMa, tak ze wyglada identyko i jest cichutki jak seria
I tylko takie rozwiazanie polecam
  
 
No to na temat KM już coś wiem, a maił ktoś styczność z tłumikami Płucinnika?


[ wiadomość edytowana przez: draco_pl dnia 2005-12-14 10:22:49 ]
  
 
ja miałem srodkowy pluciennika? według mnie jest wmiare dobrej jakosci w stosunku do ceny srodkowy kosztowal z 3-4 lata temu chyba 90 zł i jest z podwójne4j blachy
  
 
Powtórze, ja mam WM robi to podobno Jacky - tak mam na gwarancji.
Tłumik mam juz prawie 2 lata (jeszcze na gwar.).
I nie odczuwam po dłuższej jezdzie jakis dolegliwosci, w srodku auta da sie rozmawiac normalnie.
Gdyby był za głosny to by mnie żona zabiła
A tak to czesciej słysze motor z przodu niz tłumik z tyłu.
No chyba ze zasuwam powyzej 4500 obrotów , ale to i n serii było głosno.

Za tłumik dałem cos ok 170 zł i montowałem sam, nie odpadł, guma jest orginalna od nowosci i go trzyma
  
 
A jest gdzieś możliwość obejrzenia ich tłumików i ewentualnego zakupu?
  
 
Cytat:
2005-12-14 14:13:17, draco_pl pisze:
A jest gdzieś możliwość obejrzenia ich tłumików i ewentualnego zakupu?



Ja kupowałem w Polmozbycie.
A wygląda tak tłumik
Tylko na tej strone jest sporo droższy.

A tu taniej

  
 
Wczoraj byłem w sprawie wymiany tłumika w firmie El-tec. CHłopaki jak zwykle bardzo rzeczowo ze mną porozmawiali i pewnie skończy się na tłumik od nich. W obecnej chwili wogóle już nie używają gotowych tłumików montażowych, całość robią sami. W tej chwili na swoje tłumiki dają 4 lata gwarancji. Do mojego esperka będzie założony nowy typ tłumika, który jeszcze nie był montowany w żadnym Espero. Jetsem bardzo ciekaw efektów. Niestety czas takiej wymiany to około 4 h. więc trzeba troche poczekać, ale wydaje mi się, że warto. Jak tylko będzie założony to się pochwalę.
  
 
Cytat:
2005-12-15 10:47:44, draco_pl pisze:
W tej chwili na swoje tłumiki dają 4 lata gwarancji. Do mojego esperka będzie założony nowy typ tłumika, który jeszcze nie był montowany w żadnym Espero. Jetsem bardzo ciekaw efektów. Niestety czas takiej wymiany to około 4 h. więc trzeba troche poczekać, ale wydaje mi się, że warto. Jak tylko będzie założony to się pochwalę.



A przy jezdzie na gazie tez daja gwarancje?

Poza tym 4h? Co oni tam robia, chyba tlumik powstaje na Twoich oczach
  
 
A dlaczego mają nie dawać? A co do czasu - tłumik jest wykonywany konkretnie do samochodu. Nie mają teraz tłumików gotowych. Robią pod konkretny samochód. Właśnie w tej chwili samochód stoi w El-tec'u i zakładają tłumik. Byli tak uprzejmi, że podwieżli mnie do domu, żebym nie mósiał u nich sterczeć przez ten czas. Gdybym chciał, to mógłbym u nich siedzieć przez ten czas ale mam do nich zaufanie i przyjechałem do domu. Jak rozmawiłem z nimi, to jest możliwość w razie czego większego wyciszenia, jeżeli by się okazało, że tłumik jest dla mnie za głośny, ale myśle, że bedzie ok.
  
 
Cytat:
2005-12-16 10:30:54, draco_pl pisze:
A dlaczego mają nie dawać? A co do czasu - tłumik jest wykonywany konkretnie do samochodu. Nie mają teraz tłumików gotowych. Robią pod konkretny samochód. Właśnie w tej chwili samochód stoi w El-tec'u i zakładają tłumik. Byli tak uprzejmi, że podwieżli mnie do domu, żebym nie mósiał u nich sterczeć przez ten czas. Gdybym chciał, to mógłbym u nich siedzieć przez ten czas ale mam do nich zaufanie i przyjechałem do domu. Jak rozmawiłem z nimi, to jest możliwość w razie czego większego wyciszenia, jeżeli by się okazało, że tłumik jest dla mnie za głośny, ale myśle, że bedzie ok.




jak odbierzesz to pochal sie wrażeniami i kosztami
  
 
Samochód odebrałem w piątek ok 14. Wrażenia - tłumik ładnie wykonany prawie bez basowego dźwięku przez pierwszy dzień. Dopiero po dwóch dniach jazdy - ok 100 km - zaczęło być słychać na zewnętrz powyżej 3k rpm lekki pomruk basowy, ale dla kogoś kto nie wie jak pracuje orginalny tłumik w Esperaku zmiana nie jest dostrzegalna.
Zmieniła się dynamika samochodu. Lepiej się wkręca od 2k rpm - taki właśnie cel chciałem osiągnąć.
Obsługa bardzo miła. Po odstawieniu samochodu na wartsztat odwieźli mnie pod dom, z podjechaniem po mnie żebym odebrał samochód też by nie było problemu, ale miąłem transport własny (szwagier) w razie jakich kolwiek problemów mam się zgłosić na poprawę, ale myślę, że nie będzie takiej konieczności. Miałem oczywiście możliwość obejrzenia wykonanej roboty przed odbiorem.
O cenie nie będę pisał, bo była to "promocja zimowa" w dodatku powołałem się na to, że już parę samochodów było u nich robionych. Poza tym, byłem już wcześniej w El-tec'u parę razy dowiadywać się o różne rzeczy, o czym właściciel pamiętał (co mnie bardzo zdziwiło).
Ogólnie polecam tą firmę.