Central - jak sterować z alarmu bez mastera?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ano właśnie, zasadziłem sobie jeden siłownik z Argi do Poldka no i oczywiście żeby nie było za łatwo to steruje się tradycyjnie zamieniając biegunowość na dwóch kablach, więc na razie jest tylko otwieranie (jeden przekaźnik, jeden bezpiecznik, btw - jaki prąd moze brać taki jeden siłownik??), zamykam przez tylne deżavi . No i teraz moje pytanie jest chyba oczywiste - jak to najprościej zmodować żeby działało w obie strony? Oczywiście rozwiązanie tak proste jak zanabycie jakiegoś mastera odpada bo to by było za proste . Na razie tak tylko w głowie kombinując opanowałem temat trzema przekaźnikami, ale to będzie jedna wielka "trykanina" po załączeniu . Może jest jakiś prosty sposób, którego moja ograniczona wyobraźnia nie ogarnia?

Obecnie wygląda to tak:


a działa >> TAK <<


ps. Nie przyczepiałem sie do żadnego "centralnego" tematu bo tu chodzi o nieco inny aspekt tej przyjemności .
  
 
jest prostsze rozwiązanie, angażuje tylko dwa przekaźniki.
zamontuj drugi siłownik.
  
 
Jak dla mnie to jest za mądre co piszesz. Zamek (siłownik) działa z pilota alarmu czy z kluczyka .

Ostatnio znalazłem w garażu jeszcze jakiś sterownik do centralnego ale nie wiem czy by Ci się nadał.
U mnie też nie mam mastera ale drzwi pasażera działają tylko z pilota.
  
 
Cytat:
2005-07-26 00:01:55, JerryP pisze:
Jak dla mnie to jest za mądre co piszesz. Zamek (siłownik) działa z pilota alarmu czy z kluczyka .


Siłownik działa z pilota, ale tylko otwiera. Po prostu centralka alarmu podaje mase na sterowanie przekaźnika (plus na stałe na sterowaniu i wejściu) co powoduje podanie plusa przez wyjście przekaźnika (i bezpiecznik 10-ke na wszelki ) na siłownik, który z kolei mase ma na stałe z drzwi podpiętą. Tym sposobem jednak mogę tylko otwierać, a chce żeby także zamykał sie sam. Muszę w jakiś sposób podać plus i odwrócić polaryzacje na siłowniku, albo coś w tym stylu . Możnaby to załatwić prościej gdybym miał przekaźnik sterujący dwoma niezależnymi obwodami . Miałby tylko 6 nóżek więc chyba są takowe?


Cytat:
Ostatnio znalazłem w garażu jeszcze jakiś sterownik do centralnego ale nie wiem czy by Ci się nadał.


No pytanie - przy moich rzeźbach się wszystko nadaje . Jeśli Tobie się nie przyda to mi na pewno. I wcale nie powiedziane że do centralnego


Cytat:
U mnie też nie mam mastera ale drzwi pasażera działają tylko z pilota.


No i to bym chciał żeby mi ktoś wytłumaczył jak mam zrobić bo jak bym nie kombinował to dwa przekaźniki minimum potrzebuje ale nie wiem czy wtedy wyjścia centralki za bardzo nie obciąże, a kombinować z połączeniem trzech przekaźników - dżizas, ile tam by kabelków było do pomylenia .
  
 
To musisz dodatkową butelkę piwa na zlot zabrać a mnie wcześniej przypomnieć o zapakowaniu sterownika bo mam okropną sklerozę.
Na obudowie są zaznaczone symbole co podłączać do którego konektora więc mądra głowa sobie poradzi.
Te sterowniki produkowała ACTIVA i ja od nich kupowałem ale montował to wszystko elektryk bo ja się boję prądu (a poważnie to moim narzędziem pracy w tamtych latach był długopis a nie śrubokręt).
  
 
Witam,

Jesli nie masz wstretu do elektroniki, mozna w miare prosto zrobic sterowanie tego silownika bez uzycia przekaznikow.
Firma National Semiconductor produkuje uklady scalone, ktore maja w sobie mostek typu H na tranzystorach mocy, ktore umozliwiaja sterowanie silnikami pradu stalego ze zmiana polaryzacji napiecia - wystarczy jedno wejscie sterujace. Brzmi troiche skomplikowanie, ale sam uklad scalony (w obudowie z malym radiatorkiem do przykrecenia) wymaga tylko paru elementow biernych. Wytrzymuje 3A pradu ciaglego, 6A chwilowego, przy czym ma wewnetrzne zabezpieczenia nadpradowe.
Uklad ma oznaczenia LMD18245 i mozna dostac jego bezplatne probki od producenta: http://www.national.com/pf/LM/LMD18245.html

Jedynym problemem moze byc wiekszy pobor pradu - nie wiem ile pobiera Twoj silownik?

Pozdrawiam
  
 
Wallace, możesz zapodać jakiś schemacik? Ja niczego się nie boje, choćby niedźwiedź to dostoje . Mam nawet na stanie stacje hot-air ale jeszcze nic dobrego tym nie zrobiłem . Jakby to nie było zbyt trudne to kto wie...
Jerry - jakie pijesz?

ps. A tak BTW to co sądzicie o sposobie połączenia siłownika z mechanizmem zamka - jest to do przyjęcia czy raczej taka rzeźba, że patrzeć nie można?


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2005-07-28 00:23:31 ]
  
 
Warka strong
moje siłowniki są przez kostkę mocowane do cięgna a nie do zamka, taki wynalazek widzę po raz pierwszy w życiu . Pewnie żaden elektryk by tego nie wymyślił . Sam nigdy się w to nie bawiłem bo nie miałem takiej potrzeby (wstyd było elektrykom chleb odbierać) ale czasem zerknąłem jak to inni robili.
  
 
Race - kiedys ktos mnie poprosil abym mu zrobil cos bardzo podobnego z tymze chodzilo o podwójne ryglowanie
ja osobiscie zrobilem to na 89c2051 i za pomoca bascoma plytka jest mala (troszke wieksza od paczki zapalek)
mozesz uderzyc w tą strone - niestety nie zostalo to przetestowane w warunkach drogowych poniewaz brat sobie kupil z podwojnym ryglem alarmik
wyglada to tak :

ten przekazniczek co obok lezy - no coz bylyby potrzebne dwa
mozesz tez zastosowac jakies mocniejsze tranzystorki na wyjsciu
skoro masz hot aira to widze masz stycznosc z elektroniką - poradzisz sobie
p.s. cuś nie widze obrazka wiec jakby co to TU


[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2005-07-28 00:57:47 ]
  
 
Jerry, przez jaką kostke . Ja zawsze jakąś rzeźbę odstawiałem, a tutaj po prostu nie miałem nic do dyspozycji i musiałem to jak najszybciej więc możliwie najprościej podłączyć bo już się ciemno robiło .
rdt - widok tej płytki mnie przeraża . Chociaż może to i prostsze od SMD . Źle sie wyraziłem - mam nieograniczony dostęp do hot-air, ale jak wspominałem niczego dobrego tym nie zmajstrowałem jeszcze. No chyba żeby liczyć przelutowanie styków do baterii w mojej 6310 . Spoko, dam rade. Ale wszelkie schematy by były mile widziane. Nie wiem czy ostatecznie nie będzie prosciej zmajstrować to na trzech zwykłych przekaźnikach
  
 
Cytat:
2005-07-28 02:27:40, Race_D pisze:
Jerry, przez jaką kostke . Ja zawsze jakąś rzeźbę odstawiałem, a tutaj po prostu nie miałem nic do dyspozycji i musiałem to jak najszybciej więc możliwie najprościej podłączyć bo już się ciemno robiło . rdt - widok tej płytki mnie przeraża . Chociaż może to i prostsze od SMD . Źle sie wyraziłem - mam nieograniczony dostęp do hot-air, ale jak wspominałem niczego dobrego tym nie zmajstrowałem jeszcze. No chyba żeby liczyć przelutowanie styków do baterii w mojej 6310 . Spoko, dam rade. Ale wszelkie schematy by były mile widziane. Nie wiem czy ostatecznie nie będzie prosciej zmajstrować to na trzech zwykłych przekaźnikach


A moze najpierw nagrasz CD ? co niektórzy sie niecierpliwią i nie mam na mysli siebie Bo ja nie potrzebuje
  
 
widzę że Ram wsiadł konkretnie na Rejsa

rejs, nie masz co rzeźbić w gównie tylko potrzebujesz dwóch przekaźników mających dwie niezależne sekcje włączające i w ten sposób załatwiasz obracanie biegunowości. W samochodach żadne tranzystorki nie są dobrym rozwiązaniem z racji istnienia przypadków złośliwych - przekaźnik nigdy się nie spali, prędzej zabezpieczający go bezpiecznik.

Inaczej jest z tranzystorem - ten zawsze ochroni bezpiecznik przed spaleniem uszkadzając się w pierwszej kolejności...
 
 
Rejsik kostka ma dwa otwory na cięgno i szprychę i dwie śrubki ampulowe do kontrowania i regulowania. W Twojej rzeźbie regulacja by polegała na wierceniu otworu pod nity .

Interfejs ma 9 opisanych konektorów z tego 3 - otwarcie, 3- zamknięcie, +12V, ster -, i masa.
zdjęcie mogę Ci przesłać na priva bo jestem za leniwy żeby się nauczyć wklejania zdjęć w posty (ale kiedyś się nauczę).


Zdjęcia posłałem Ci mailem, jest tam również kostka do mocowania i regulacji siłowników.

[ wiadomość edytowana przez: JerryP dnia 2005-07-28 09:02:16 ]
  
 
CD będą na zlocie .


Cytat:
2005-07-28 08:44:19, robreg pisze:
(...) tylko potrzebujesz dwóch przekaźników mających dwie niezależne sekcje włączające (...)


No właśnie, "tylko" . Tylko skąd takie coś wyrwać bo jak się pytałem po różnych sklepach moto i elektro i robili tylko .
  
 
Cytat:
2005-07-29 01:44:09, Race_D pisze:
CD będą na zlocie . No właśnie, "tylko" . Tylko skąd takie coś wyrwać bo jak się pytałem po różnych sklepach moto i elektro i robili tylko .


bo się to podzespół elektroniczny (bardzo trudne słowo) nazywa...

ale każdy z takich dwusekcyjnych przekaźników możesz zastąpić dwoma jednosekcyjnymi, zwiernymi - o co chodzi? w czym leży problem?

albo inwestujesz 3,5pln w centralkę sterowania zamka centralnego albo 40pln w polonezowe przekaźniki 541, wybór należy do Ciebie.
 
 
Cytat:
2005-07-29 10:11:47, robreg pisze:
- o co chodzi? w czym leży problem? albo inwestujesz 3,5pln w centralkę sterowania zamka centralnego albo 40pln w polonezowe przekaźniki 541, wybór należy do Ciebie.



O kurde to chyba podniosę cenę Rejsowi na zgrzewkę stronga ,
  
 
Jako że transakcja zlotowa doszła do skutku i mam teraz troche drobiazgów (DZIĘKI JERRY!) to zostaje już tylko je podłączyć... No i tutaj pojawia się problem, bo już z kilkoma osobami nad tym mużdżyłem i ni ch**a nie mogę wyczaić co z czym i do czego .
Sterownik wygląda sobie tak:

W sumie jest 9 nóżek i to dla mnie duuużo za dużo . Mogę zrozumieć zasilanie (+/-) i dwa wejścia sterujące (bo alarm podaje mase na jedno lub drugie). Niestety zupełnie nie czaje jak podpiąć siłownik (dwa przewody) do tego ustrojstwa, a już w ogóle co gdzie wpiąć . Jednak montaż fabrycznych czy dedykowanych zestawów to był pikuś...
HELP!!
  
 
Rejsik tak jak Ci mówiłem ja tego sam nie montowałem więc proponuję Ci wbić nazwę producenta w wyszukiwarkę przesłać im ten obrazek z uprzejmym pytaniem co gdzie wpiąć.

Oni już tego nie produkują ale firma i osoby są te same więc powinieneś dostać pozytywną odpowiedź bo to fajne chłopaki.
pozdr.
  
 
Cwaniak mi coś tam próbował zobrazować jeszcze na zlocie ale za bardzo go nie skumałem, czyli znają sie na tym odpowiedni ludzie . Chodzi mi tylko o to żebym ja to zrozumiał .
BTW - znalazłeś jakies schemy do tych ultradźwięków? Bo tam nawet nazwy nie widzę . Chyba że ktoś jest to w stanie rozkminić na podstawie fotek płytki z widocznymi nań elementami .
  
 
Coś będę miał ale córka mi pomieszała pudełka i schematy jak jechała do elektryka na wymianę centralki. Miałem rozgrzebane dwa auta i musiałem to najpierw zrobić żeby czymś do pracy pojechać a dziś będę szukał tego co schematu.