[AKUMULATOR] idzie zima...poruszmy ten temat ;D kilka pytan!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak widac idzie zima ;D
A tak serio to.... czeka mnie kupno akumulatora. Na moje nieszczescie autko *garazowane* jest pod golbym niebem ;D a nie w cieplutkim garazu i czasami z rana przy -20 mam problem z odpaleniem. Akumulatorek SZNAJDER ktory mam obecnie mysle ze ostrej zimy juz nie ptrzetrwa...daltego trzeba myslec o nowym!
KLEMY - PLASKIE... u mnie do lewej klemy przykrecam 1 kabelek a do prawej klemy chyba ze 4. Co w warunkach, snieg, mroz, deszcz, ciemnosc... jest trudne do zrobienia. I pytania!

a) kupic akumulaotr z normalnymi klemami i przerobic te moje smieszne kabelki na takie wlasnie okragle gdzie aby sciagnac musze poloozowac tylko srubke i tyle (a nie tak jak obecnie calkowite odkrecanie srubki etc grrr

b) sasiad mial kiedys w polonezie na akumulatorku z tymi okraglymi klemami takie zaciski. Wtykal tylko kabelki na aku i CYK dociskal i tyle. 10 sekund wlozenie, wyciagniecie akumulatora.

Czy ktos potrafi wypowiedziec sie w tym temacie?

I pytanie jakie firmy polecacie? Jakie akumulatorki Wam dlugo wytrzymaly/wytrzymuja... czy prawda jest ze BOSH ma bardzo dobre aku ktore maja +20% swoich nominalnym osiagow!.?
Oooo mam nawet zdjecie mojego wstrentego akumulatora i zapiec do kabli!




[ wiadomość edytowana przez: biernus dnia 2005-08-17 00:37:00 ]
  
 

Hmmm...

W sumie jak będę zmieniał aku to na pewno będzie to model z okrągłymi końcówkami. Są skaładane klemy, którymi można zebrać przewody i spiąć je razem.

No i chyba jest większy problem ze znalezieniem aku z płaskimi biegunami.
  
 

Dodatkowo takie klemy i gra muzyka...
  
 
Firma? ZAP PIASTÓW , głowe dam za tą firme, nie jakieś Boshe czy inne, na prawdę!!
  
 

A ja nawet nie wiem co mam , chociaż już rok mam brykę...
  
 
a ja mam takie same klem(p)y
  
 
A ja mam kleme kupioną za 4 zł
  
 
moze ktos wie... rano lub wieczorem kiedy sie ochodzi a autko nie bylo dopalane (czt. jest zimne) niezbyt ochoczo kreci rozrusznik...jak juz zapale to jest git kreci super ale jak stoi to go muli aku juz zmienialem i to samo na co byscie obstawili ?
  
 
Może zaspany rano jeszcze jest?
  
 
Cytat:
2005-08-17 00:46:06, hepos pisze:
Firma? ZAP PIASTÓW



Kolegi Sznajder to nic innego jak ZAP
Sam też na ZAPie pomykam.
Ja bym klem nie przerabiał, bo wątpie w jakość tych tanich rzemieślniczych wszędzie dostępnych.
A te na szybkozłącze? Jaka musiała by być sprężyna, że by zapewnić taki docisk, jak śruba?
  
 
A ja mam takie głupie pytanko: czy u was też nie ma żadnej osłony na aku? Bo u mnie jak się zajrzy przez te kratki w podszybiu to go całebo dziada widać. Pomijam to, że nie jest to mis akumulatorów, ale boję się, że się jakieś zwarcie zrobi od wody albo cuś...
  
 
Cytat:
2005-08-17 12:56:29, zlapmnie pisze:
A ja mam takie głupie pytanko: czy u was też nie ma żadnej osłony na aku? Bo u mnie jak się zajrzy przez te kratki w podszybiu to go całebo dziada widać. Pomijam to, że nie jest to mis akumulatorów, ale boję się, że się jakieś zwarcie zrobi od wody albo cuś...



raczej powinna byc jakas oslonka u mnie jest
  
 
Powinna być oryginalna plastikowa osłona na aku. Przynajmniej ja taką mam. Mój akumulator to Motorcraft, nie wiem kto dla nich je robi ale ma skubany 11 lat (z 94 roku ) i kręci jak nowy!! Sam w to nie chciałem trochę wieżyć ale w ASO potwierdzili mi że to coś co brałem za rok produkcji to jest właśnie rok produkcji tego aku. Ubiegłej zimy nie miałem nigdy problemów z odpaleniem, a stał pod chmurką. Jeżeli coś będzie mu dolegać tej zimy to zmienię ale właśnie na Motorcrafta - żadnych eksperymentów z ZAP'ami, Bosch'ami i tym podobnymi.
  
 
Jak będzie tyle wody, że Ci zewrze Klemy pod maską, to radzę uciekać na drzewo
Osłona na aku jest, ale na wierch jeno, by nie padało bezpośrednio...
  
 
A jaki jest akus w 1,6 i 16v?! wie ktoś??
  
 
WIem, ale nie powiem! ...bo mi kobita autko zabrała. Napiszę jutro co tam mam (co mi moknie).
  
 
ale macie problemy - przeciez klemy zakręca się raz - później mozna je posmarować raz na rok a wykręcasz po 3 - 4 latach i wymieniasz na nowy w wy szukacie ajakieś szybkozłączki czy co??
jak masz problemy z odpaleniem zimą to wymien akumulator albo zajrzyj gdzie indziej jaki jest tego powód a on powinien służyć pare lat
  
 
Cytat:
2005-08-17 09:05:17, Skolmi pisze:
Ja bym klem nie przerabiał, bo wątpie w jakość tych tanich rzemieślniczych wszędzie dostępnych. A te na szybkozłącze? Jaka musiała by być sprężyna, że by zapewnić taki docisk, jak śruba?



Ja powiem jak zrobiłem. Około dwa miesiące temu mój aku dożył swojego i już nie było prawa nim zakręcić nawet mimo iż wcześniej powymieniałem tulejki w rozruszniku, przy okazji go przeczyściłem, wymieniłem szczotki na alternatorze. Z kasą było wyjątkowo krucho i wydatek rzędy 200zł na aku z klemami fordowskimi był dla mnie ciut za duży. Kolega się zaoferował bo stoi mu pól roku akumulator, wymienił go ponieważ myślał że padł a była to wina regulatora napięcia. Akumulator ma parę ładnych lat, wsadziłem go, kupiłem normalne klemy po 2,5zł, lekka modyfikacja na plusowej klemie ponieważ przychodzi tam taka blaszka z przekaźnikami i teraz kręci aż miło Jak coś to mogę zrobić zdjęcie i podesłać.
  
 
Z tego co widze to w Polsce ciężko kupić oryginalnego BOSCH'a. Coraz częściej słysze, że szybko się sypią. Kupiłem ojcu BOSCHA do Passata 1,9D i sypnął się po 3 miesiącach Teraz mamy CENTRE ( dobre bo polskie ) i śmiga jak dziki.
  
 
Silnik 14i CVH miałem w swoim Boscha wiek nieznany teraz kupiłem Banner z płaskimi klemami cena 150zł.