Żarówki Philips BlueVision

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym się z Szanownymi Klubowiczami podzielić pewnym spostrzeżeniem.
Ostatnio moje światła były bardzo słabe - jak pewnie u większości z nas o tej porze roku. Postanowiłem zmienić żarówki. Kupiłem Philips BlueVision - cena 65 zł (Pabianice).

I absolutnie nie żałuję. Myślałem, że mam jakiś problem z reflektorami, ale nie tutaj był problem. Problem to zarąbiście słabe żarówki - jakieś Tungsram czy jakoś tak.

Powiem Wam, że po zainstalowaniu tych nowych dopiero zacząłem doceniać do tej pory mało zauważany przeze mnie element jakim jest żarówka.
Teraz to jest jazda. Acha - reflektory ustawiałem sam. To jest strasznie proste - dwa pokrętła i zasada "prawe światło wyżej w stosunku do lewego i lekko na prawo" i tyle.
Oczywiście regulacja elektryczna jest tak dobrana, że mogę regulować światłami w pełnym ich zakresie, tzn. od bardzo niskiej pozycji (poniżej zderzaka samochodu poprzedzającego - 2m) do świecenia niemal po drzewach.

Chciałem zrobic zdjęcie, ale mój aparat jest marnej jakości. No zobaczymy. Chciałbym zrobić to nocą i najlepiej jak pada deszcz - dzisiaj jest dobra okazja, ale ten aparat to pomyłka.


Pozdrawiam.
  
 
prawe i lewe światło powinno śiecić tak samo wysoko i bez żadnego 'prawe w prawo' - oba mają świecić na wprost.
  
 
Cytat:
2005-12-06 15:55:31, markij pisze:
..." Acha - reflektory ustawiałem sam. To jest strasznie proste ..."


Ja bym to raczej nazwał że " Strasznie to uprościłeś" ...za strasznie ...ale co tam !...geometrię pewnie też sobie sam ustawisz bo to "strasznie proste" itd itp....

Z
jednym się zgodzę...fajne żarówki kupiłeś
  
 
ja myslalem ze do ustawienia lamp (nie mowie o elektrycznej regulacji) potrzeba jakiegos przyrzadu ktore pokazuje jak pada wiazka swiatla i na tej podstawie sie to ustawia..ale moze glupi jestem w kazdym razie widzialem i w aso i na przegladach rejestracyjnych ze mieli taki bajer i tak sprawdzali czy swiatla dobrze ustawione..

a w ogole to przy wymianie zarowek chyba sie nie ustawia swiatel po prostu prawidlowo wsadza zarowke
  
 
No można też ustawiać na "metra i mura", bo w tym przyrządzie nie ma żadnej filozofii.
  
 
Popieram - można "na metra i mura"
Niektórzy późno się rodzili i nie wiedzą że dawniej prawie zawsze i wszędzie było na "metra i mura"
Porównanie z geometrią jest trochę przesadzone (na upartego to też zrobi bez sprzetu - może w dwa dni ale zrobi)
Dawniej bez niwelatora "równiej" stawiali domy niż dzisiaj z nim.

Mieć sprzet nie znaczy zrobić dobrze.

pozdrawiam
  
 
A ja mam ochote wypie.....ć moje Blue Vision na smietnik.... w nocy na mokrym G.... widac...
  
 
Czaruś ja myślę, ze problem tkwi chyba w za niskim napięciu na żarówkach w naszych esperakach...

w nubirze Blue Vision świeca znacznie lepiej niz w moim esperaku
  
 
Cytat:
w za niskim napięciu na żarówkach



Jak to poprawić?
pzdr
  
 
Cytat:
w za niskim napięciu na żarówkach



Jak to poprawić?
pzdr
  
 
Cytat:
2005-12-07 00:22:24, Czarek_Rej pisze:
A ja mam ochote wypie.....ć moje Blue Vision na smietnik.... w nocy na mokrym G.... widac...



A może Twój odbłyśnik zmatowiał i zamiast białego masz biało-beżowe światło? Te żarówki mają świecić na biało. U mnie jest ok. Dzisiaj na śniegu jeszcze jepiej było widać. Fakt, że na mokrej nawierzchni światło ulega rozproszeniu, ale bez przesady, że gówno widać. To jest taka pora roku - światła "świecą" słabiej.


Z tą geometrią to jest przesada - to powinno się zrobić fachowo, przy użyciu specjalnych narzędzi. Natomiast jeśli chodzi o ustawienie świateł to oczywiście można samemu. Szukam w necie (kiedyś widziałem) instrukcji ustawienia świateł od NISSAN-a Primera. To było na zasadzie odległości (tak jak mówi piotr_ek) od ściany i wysokości poszczególnych świateł. I jak najbardziej jedno świeci bliżej, niżej (lewe) drugie dalej, wyżej (prawe - pobocze). Obydwa światła są skierowane lekko na prawo - dlaczego? Jeśli ktoś ma obydwa ustawione na wprost to należy do tej grupy ludzi, na których się najczęściej przeklina z powodu świateł - BO WASZE ŚWIATŁA SĄ OŚLEPIAJĄCE!!!

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-12-07 10:34:07, markij pisze:
A może Twój odbłyśnik zmatowiał i zamiast białego masz biało-beżowe światło? Te żarówki mają świecić na biało. U mnie jest ok. Dzisiaj na śniegu jeszcze jepiej było widać. Fakt, że na mokrej nawierzchni światło ulega rozproszeniu, ale bez przesady, że gówno widać. To jest taka pora roku - światła "świecą" słabiej.



Niedawno mialem płukane reflektory... są czyste... (delikatnie przykurzone) odbłysniki tez są dobre... Niedawno dostalem wiadomość od RAFSY żeby niezakladać przekazników... bo szybko palą żarówki...

Moje BV tez swiecą biało... mocno biało... na sniegu zajefajnie... ale jak wyjade na mokry osfalt na drodze oswietlonej.. to juz jakbym wylączył swiatła...
  
 
Witam wszystkich. U mnie było tak: padł mi przełącznik do świateł (ten przy kierownicy) nie chciało mi sie w tym grzebać więc zrobiłem nową instalację zasilania świateł z dwoma przekażnikami ( tak aby gasły światła po wyłączeniu stacyjki),zasilane wprost z akumulatora poprzez grube kable zaczerpnięte wprost ze starej pralki i co sie okazało na starych żarówkach nawet nie wiem jakich - żadne tam blue vision- zrobiło się jasno. Więc chyba nie problem w żarówkach tylko w instalacji. Pozdrawiam
  
 
No i jedna BV poszła sie je...ć chyba kupie takie jak ma DENWER
  
 
Cytat:
2005-12-07 22:36:17, Czarek_Rej pisze:
No i jedna BV poszła sie je...ć


Czyli co kupowac czy nie??? Ja u siebie zmierzylem napiecie na zarowce i spadek jest ok. 0,5 V w stosunku do akumulatora wiec tyle co nic....
  
 
Cytat:
2005-12-07 22:57:24, yankie pisze:
Czyli co kupowac czy nie??? Ja u siebie zmierzylem napiecie na zarowce i spadek jest ok. 0,5 V w stosunku do akumulatora wiec tyle co nic....



U mnie wytrzymały dwa lata... u niektórych kilka miesiecy... Jak moge Ci polecic to kup te co ma DENWER też Philipsy... są tansze.. a wydaje mi sie ze lepiej swiecą...
  
 
Czyli NightGuide? Musze zajrzec do znajomego sklepiku i zanabyc Oka dzieki
  
 
Cytat:
2005-12-07 10:34:07, markij pisze:
A może Twój odbłyśnik zmatowiał i zamiast białego masz biało-beżowe światło? Te żarówki mają świecić na biało. U mnie jest ok. Dzisiaj na śniegu jeszcze jepiej było widać. Fakt, że na mokrej nawierzchni światło ulega rozproszeniu, ale bez przesady, że gówno widać. To jest taka pora roku - światła "świecą" słabiej. Z tą geometrią to jest przesada - to powinno się zrobić fachowo, przy użyciu specjalnych narzędzi. Natomiast jeśli chodzi o ustawienie świateł to oczywiście można samemu. Szukam w necie (kiedyś widziałem) instrukcji ustawienia świateł od NISSAN-a Primera. To było na zasadzie odległości (tak jak mówi piotr_ek) od ściany i wysokości poszczególnych świateł. I jak najbardziej jedno świeci bliżej, niżej (lewe) drugie dalej, wyżej (prawe - pobocze). Obydwa światła są skierowane lekko na prawo - dlaczego? Jeśli ktoś ma obydwa ustawione na wprost to należy do tej grupy ludzi, na których się najczęściej przeklina z powodu świateł - BO WASZE ŚWIATŁA SĄ OŚLEPIAJĄCE!!! Pozdrawiam.


Jejku - powarzam:
światła mają oba świecić dokładnie tak samo wysoko, dokladnie na wprost... cała filozofia.
Te 'leko w prawo' i 'prawe dalej niż lewe' to jakiś dziwny wymysł...całkowicie irracjonalny.
  
 
Cytat:
2005-12-08 00:02:22, Robert_S pisze:
Jejku - powarzam: światła mają oba świecić dokładnie tak samo wysoko, dokladnie na wprost... cała filozofia. Te 'leko w prawo' i 'prawe dalej niż lewe' to jakiś dziwny wymysł...całkowicie irracjonalny.



Tak to tylko w USA jest ze oba swiatła swiecą na wprost!!!
w Europie prawe powinno byc ustawione lekko w prawo i lekko do góry. zauwaz ze w nowych autach gdzie wszystko jest jeszcze tak jak fabryka ustawiła prawe swiatło swieci lekko dalej i bardziej na pobocze.
  
 
Cytat:
2005-12-08 00:16:47, FAFA pisze:
Tak to tylko w USA jest ze oba swiatła swiecą na wprost!!! w Europie prawe powinno byc ustawione lekko w prawo i lekko do góry. zauwaz ze w nowych autach gdzie wszystko jest jeszcze tak jak fabryka ustawiła prawe swiatło swieci lekko dalej i bardziej na pobocze.



Oba światła świecą tak samo. Taka jest zasada i koniec.
Nie rozumiem skąd wam przyszlo do głowy że światła mają być skierowane w prawo, a do tego prawe ma świecić wyżej...