Dolot

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zalozylem stozek tylko dolot nie zrobilem tak jak maja wszyscy rura od zderzaka (ja nie mialem miejsca zeby zalozyc od zderzaka) tylko dalem rure 100mm splaszczona w to miejsce gdzie byl dolot do oryginalnej obudowy. MOze tak byc



[ wiadomość edytowana przez: raden dnia 2005-12-23 16:55:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: raden dnia 2005-12-23 16:56:29 ]
  
 
Wszyscy robicie duzy podstawowy blad.Zakladacie stozki i robicie doloty bo chcecie poprawic dynamike silnika.Tylko bledem jest stosowanie rury typu flex do tego celu.Powietrze przeplywajace przez ta rure ma opor do pokonania poniewaz ta rura od srodka nie jest gladka.Zajmuje sie miedzy innymi montowaniem systemow spalinowych i nie daje sie do kotlow wiszacych czy stojacych flexa ,poniewaz nie zapewnie dobrego ciagu spalin z komina.Tak wiec wiem o czym mowie.Mozecie stosowac kanaly do tego z tworzywa, stali lub aluminium.na rynku jest tego pelno, w roznych rozmiarach, do tego ksztaltki.I sa to polaczenia sztywne, a od srodka gladkie.Przeciez chodzi o jak najswobodniejsze dotarcie powietrza do filtra prawda.To tyle.
  
 
Cytat:
2005-12-23 17:19:51, Franc pisze:
Wszyscy robicie duzy podstawowy blad.Zakladacie stozki i robicie doloty bo chcecie poprawic dynamike silnika.Tylko bledem jest stosowanie rury typu flex do tego celu.Powietrze przeplywajace przez ta rure ma opor do pokonania poniewaz ta rura od srodka nie jest gladka.Zajmuje sie miedzy innymi montowaniem systemow spalinowych i nie daje sie do kotlow wiszacych czy stojacych flexa ,poniewaz nie zapewnie dobrego ciagu spalin z komina.Tak wiec wiem o czym mowie.Mozecie stosowac kanaly do tego z tworzywa, stali lub aluminium.na rynku jest tego pelno, w roznych rozmiarach, do tego ksztaltki.I sa to polaczenia sztywne, a od srodka gladkie.Przeciez chodzi o jak najswobodniejsze dotarcie powietrza do filtra prawda.To tyle.



zapewniam Cię że duża większość nie zakłada stożka po to aby poprawić dynamikę
  
 
tak cy inaczej chodi o swobodny doplyw powietrza.Zobaczcie jak to robia firmy tuningowe, nierdzewne polerowane rurki.
  
 
W N/a seryjnym to rure mozesz sobie nawet w garazu zostawic i jej nie zakladac... hmm sam stozek w 90% fur jest zakladany dlatego zeby bylo ladnie i buczalo... a nie dla mocy... jesli ktos ma seryjny silnik i dobrze zrobi uklad to stozek da mu to ze nie zabierze mu tak duzo dolu i da troche gore... ( ale kto po miescie jezdzi na 5 tys non stop.??) wiem buczy dobrze i ... ma zostac... w N/a silonych stozek zakladasz jak na wykresie Ci wychodzi ze Ci pomoze czytaj brak powietrza... a to jaki bedzie dolot... to hmmm do stozka powietrze moze leciec w spirali fi 500 ale od filtra do przepustnicy rura musi byc wypolerowana w srodku i najlepiej prosta... bo jak sa siakies spiralki to robia sie zawirowania i opoznienia itc etc... Franc jesli chodzi o Ciebie... to nie jestes w stanie tak przerobic silnika N/a escorta zeby dolot ze spiro ( od zderzaka do filtra) mial jakies znaczenie czy zly jak to mowisz wplyw... wiec w tym wypadku jedynym bledem jest wymadrzanie sie... nawet K&N w swoich kitach "i" daje male czarne spira...
  
 
a ja tylko pytalem o miesce wlatajacego powietrza a nie o rure
Wiem ze nie powieksze mocy chociaz na wyzszych obrotach jest fajnie i przyjemnie dla ucha.

[ wiadomość edytowana przez: raden dnia 2005-12-23 20:12:58 ]
  
 
Szeregowiec dolot.....

sorki za spam ale nie mogłem się powstrzymać
  
 
z doświadczenia wiem, że stożek obniży moment obrotowy , no ale bedzie fajny dźwięk
  
 
Stożek nie daje tego co daje wkład sportowy do standardowej obudowy.
  
 
Robi sie maly OT.
Moze byc miejsce. Skoro w serii tam bylo to znaczy ze moze byc. A tak apropo to jeszcze polecal bym osloniecie stozka od silnika chodz troche. Bo cieple powietrze mu nie sprzyja