Problem z odpalaniem na benzynie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Rano, kiedy silnik jest zimny(a samochód mokry od rosy-ale nie wiem czy to ma związek) trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zapalił.Jeśli przełączę na gaz to odpala znacznie szybciej. W ciągu dnia nawet jak silnik ostygnie to odpala od razu(czyli po ok.3 sekundach). Problem ten pojawił się ostatnio kiedy jest zimniej wcześniej nie było żadnych problemów. Od czego zacząć poszukiwanie przyczyny?Świece i filtr paliwa mają przebieg około 4 tyś km, odpalany był zawsze na benzynie(instalacja 2 generacji))
  
 
Powiem tak: I tu zaczynają się schody drogi kolego...

jak nie zapala to sprawdź czy masz iskrę, a potem dalej będziemy wnikać...
  
 
no iskra raczej jest bo na gazie odpala... ale sprawdzę mimo to.
  
 
Tez u siebie to zauwazylem. Moze nie jest tak, ze musze pilowac, ale wyraznie dluzej zakrecic rozrusznikiem zeby odpalil. Pozniej w ciagu dnia jest juz ok.
  
 
Mam podobny problem .FORD Escort 1,6 Zetec rok 99, gaz. Od paru dni przy próbie rozruchu zimnego silnika silnik złapie na sekundę i gaśnie .Później już kompletnie nie łapie. Po zapaleniu na gazie pracuje super również po przełączeniu na benzynę. Po zgaszeniu (nawet po minucie od zapalenia) odpalam bez problemu na benzynie. Postoi około 1 godziny (jest jeszcze ciepły ) i znowu się zaczynają problemy z zapaleniem na benzynie . Na gazie zapala zupełnie przyzwoicie .Czy może ktoś mógłby mi pomóc gdyż wiem zapalanie nagazie jest niewłaściwe i trudne gdyż gaz załącza się automatycznie po 2000 obr.
Andrzej
  
 
moze sie nie znam ale ...gaz jest bardziej lotny niz benzyna, dlatego pali lepiej na gazie. Proponuje zmienić świece!