E36 316 przegrzanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,,


Niedawo jezdzilem moim BMW e36 316 po starym lotniksu po sniegu ( obkrecanie, wyglupy itd.) nie zauwazylem jak mi sie wskazowka od temp. pojawila w czerwonym punkcie. gdy tlyko zauwazylem to odrazu wylaczylem silnik i czekalem az ostygnie. wysytygl i wlaczylem i normalnie jechalem. niby nic sie nie stalo.

a Co wogole moglo sie stac? i po 3 godzinach jak juz auto stoi zgaszone widze ze mi ubyl płyn w chłodnicy czy to normalne i co mam robic?

POMOCY!!!

chyba mnie zabiej ten co kupil auto

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-12-19 22:10:04 ]
  
 
musisz sprawdzić czy nie widać jakiegoś wycieku płynu chłodzącego skoro troszke jej wstawiałeś to robi sie większe ciśnienie i płyn mógł sie wydostać na świat może nic poważnego Spradw olej w jakim jest stanie
  
 
Następnym razem jak się będziesz wygłupiał to daj na max ogrzewanie.


Mam nadzieje, że nie przegrzałeś i uszczelka pod głowicą cała
  
 
Vicia przedstawił Ci najbardziej pesymistyczna wersje Musisz powiedzieć coś więcej żeby można było bliżej sprecyzoać Dużó płynu ubyło ??
  
 
Mam oczywiście nadzieje, że nic się nie stało poważnego.

Powodzenia, no i sprawdź od razu cały układ chłodzący (visco, itp itd). Ja troszkę też się bawiłem, ale na ogrzewaniu i nic się takiego nie działo.

Tylko, że ja swojej nie katuje i robiłem to z umiarem. A ty może na całość poszedłeś
  
 
No 1.6 to faktycznie można na całosc pójść
  
 
hehe, na lodzie to i maluchem 600cm można
  
 
tylko jak w maluchy silnik sie przegrzeje to sie jedzie na szrot kupuje sie drugi bez mrugnięcia okiem i nikt sie przejmujea z BMW to już troche drozsza impreza
  
 
Cytat:
2005-12-19 21:30:07, bmw111a pisze:
pojawila w czerwonym punkcie. gdy tlyko zauwazylem to odrazu wylaczylem silnik i czekalem az ostygnie. wysytygl i wlaczylem i normalnie jechalem. niby nic sie nie stalo.


BRAWO!!! Nie ma to jak wyłaczyć silnik i pozbawić go obiegu chłodzenia i dac mu się troche pogotować, do auta trzeba z głową podchodzić, a nie z nogą tylko.
  
 
Niom obre to ciesz sie ze "tylko" płyn a nie np panewka heheh
  
 
Cytat:
Nie ma to jak wyłaczyć silnik i pozbawić go obiegu chłodzenia i dac mu się troche pogotować


Jeztom, ale kolega nie miał pewności czy to np. nie wisko się skończyło, dlatego też silnik wyłączył. Czasem na postoju temp. rośnie i wtedy należy właśnie silnik wyłączyć i otworzyć maskę w celu chłodzenia.
Koledze radziłbym na przyszłość uważnie obserwować wskazania temperatury silnika i pilnować układ chłodzenia, gdyż jest on dość czuły w BMW.
Pozdrawiam
  
 
Jakby nie patrzył nie wolno gasić silnika kiedy temp. mu niebezpiecznie urosła, jeśli jest tak, że visko padło to powinno się silnik schłodzić jadąc. A tak nawiasem mówiąc jeśli silnik został przegrzany to w 9 na 10 przypadkach pęka głowica. A ten raz to uszczelka. Wiem coś o tym bo dwa razy zagotowałem silnik w e30 325. Raz skończyło się "tylko" na wymianie głowicy, drugi raz wymieniałem cały silnik bo pękła głowica i jedna tuleja....

  
 
jakie byly objawy jak pekla Ci tuleja ???
  
 
...a może po prostu naszemu koledze dawno się nie zaglądało pod maskę swojej Beci i całkiem zapomniał że jest coś takiego jak "płyn w chłodnicy"?
pozdrawiam.
  
 
zima ma swoje ++ - ja wyskoczyłem moją kanapą na trase toruńską po pólnocy- zero ruchu itp- na czterech pasach udało mi się obrócić 4 razy 360" powyżej 2litrów to pewnie na asfalcie tak wywija- mam tego świadomość nie musicie odpisywać ale czymś trzeba się zadowolić chociaż zimą
  
 
Tylko uwazaj zeby nie przegrzac nastepnym razem
  
 
Witam,

Nie wiedzialem ze trzeba zostawic wlaczony silnik. a jak moge sprzawdzic czy poszła uszczelka czy głowica? narazie nie widze wycieku !! i normalnie jedzie! jak to sprawdzic?? i czy to na pewno cos sie stalo? czy sie musial stac czy byc moze nic nie bylo? moze wsyzstko jest ok??


a czy płyn z chlodnicy mogl sie sam gdzies wylac bo zostalo go jeszcze w chlodnicy wiec nie wiem co mam robic.

COs peklo ze go nie ma tyle ile bylo?

POMOCY!!
  
 
i musze dodac ze maske odrazu podnioslem. wial zimny wiatr bo temperatura byla 0 stopni..

Jak sprawdzic czy cos se stalo?? oby nie bylo nic do naprawiania.
  
 
Cytat:
2005-12-20 17:07:08, bmw111a pisze:
Jak sprawdzic czy cos se stalo??




wyjdzie w praniu ;]
  
 
a jakie beda objawy? i co mam teraz robic?



[ wiadomość edytowana przez: bmw111a dnia 2005-12-20 17:10:23 ]