Dt gas i dziura na niskich obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Przeszukalem archiwum ale nie znalazlem zbyt wielu informacji dotyczacych tzw. "dziur" przy instalacji sekwencyjnej (moja to DTGas GAS TECH 500S)

U mnie zjawisko to (choc niewielkie ale zawsze) występuje po mocnym wciśnięciu pedału przyspieszenia i tylko w okolicy niskich obrotow (przejscie z biegu jalowego na wyzsze obroty, typowe przegazowywanie silnika, aha silnik nie obciazony, samochod stoi). Przy spokojnym zwiekszaniu obrotow wszystko jest ok. Instalacja calkiem swieza niedawno montowana. W codziennym uzytkowaniu to nie przeszkadza, ale zawsze by bylo milo jak by takich efektow nie bylo.

Oczywiscie na benzynie wszystko jest ok. Silnik 1.3 12V (Hyundai GETZ).

Za wszelkie sugestie z gory dziekuje
  
 
Witam.
W TYM SAMOCHODZIE CZAS WTRYSKU PALIWA JEST KRÓTSZY NIŻ 2,5 M/SEK. WIĘC MAPA PROGRAMU GAZU NIE ZCZYTUJE DOBRZE TEGO CZASU DO PROGRAMOWANIA CZASU WTRYSKU GAZU.
  
 
Czyli o ile szyna wtryskowa DT Gasu "PEGAS" nie bedzie szybsza to nic nie poradze (podobno jest wzorowana na Matrixie, który jest szybki)? Czy moze jednak da sie ustawic mape gazu tak zeby czas wtrysku byl krotszy? W instrukcji jest napisane:

"Zwiększenie poprawki spowoduje skrócenie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy na gazie, podczas gdy
jej zmniejszenie je wydłuży."

Wlasnie tego nie rozumiem czy to jest mapa poprawek wtrysku gazu, czy benzyny??

A moze miales doswiadczenia z nowym oprogramowaniem sterownika w wersji 1.08.00 (nie ma nic napisane na stronie producenta jakie poprawki zawiera ta wersja) ja obecnie mam zainstalowane oprogramowanie 1.06.05. Program na PeCecie to wersja 2.6.3.

Dziekuje za porady i pozdrawiam
  
 
Witam.
Dłuższy czas pracy wtryskiwaczy gazowych będzie skracał czas wtryskiwaczy benzynowych bo komp samochodowy będzie do tego dazył za wszelką cenę poniważ czytał będzie bogatszą mieszankę gazową . późniejszym objawem jest szczeólnie w systemach z OBD ,że przestaje samochód normalnie pracować na benzynie .
  
 
to co Artur opisał jako "dziurę" mam w tym samym miejscu ale u mnie nie zauwazam dławienia - natomiast słyszany jest dzwiek "ouuuuummmm" - najbardziej podobny do zirytowanej foki .


to co pisze croma1 : chyba sie u mnie zaczyna pojawiac. Tzn. wprawdzie nie jezdze na benzynie, ale przy uruchamianiu na zimnym silniku auto potrafi mi normalnie zgasnąć bez powodu.
Zanim mialem instalacje DT (shit) problem ten nie występował. czyli "auto przestaje normalnie pracowac na benzynie"
  
 
Do Gregor, nie wiem czy masz mozliwosc obejrzenia mapy poprawek ale klopoty z przygasaniem silnika na wolnych obrotach moga byc spowodowane ustawieniem poprawek na tej mapie (zwiekszenie wartosci ze 100 na 110-120 u mnie). U mnie wszystko bylo ok dopoki ustawiona byla autokalibracja z dosyc duza liczba punktow podczas jazdy i na luzie. Ostatnio bylem na poprawkach i niepotrzebnie byly ustawione poprawki na mapie bo czuje ze to po tym zaczely sie niewielkie problemy z zamalymi dawkami paliwa na benzynie, po odpaleniu gdy samochod chodzi na ssaniu.
Dzieki Cromie1 za opisanie jak to jest z tymi mapami i wartosciami poprawek bo teraz rozumiem dlaczego na benzynie ma za male dawki paliwa.
Pozdrawiam i zycze udanej walki z kalibracja.
  
 
Bylem wczoraj u gazownika i zglosiłem : gaśniecie, hałas, i za duze spalanie. Właściciel warsztatu obiecał poprawę

Gaśnięcie - to bedzie pewno problem z poprawkami - dzięki za Wasze porady , przypilnuję gościa zg. z wskazówkami.
Hałas - pochodzi z reduktora . Drgania, robi sie puszka rezonansowa i dlatego słychać jak u Diesla . A więc to nie listwa halasuje a reduktor. Mają już jakieś mocowanie na gumkach i bede miał zamontowane.
Duze spalanie: to co kiedys pisał mi Piter34 : brak kalibracji w czasie jazdy : bo k@wa Mietkowi sie nie chciało , albo miał takie "widzi_mi_sie" !! .
Wyjaśniłem włascicielowi, że kalibrację zrobił jego dziencioł na luzie z pominięciem : w czasie jazdy. Wlasciciel wyrazil skruchę - i będą mi robic na nowo.
Zobaczymy co im wyjdzie - dam znac w przyszłym tygodniu.
  
 
Gregor, widzę że nareszcie dostałeś się przed oblicze właściciela zakładu. ))
  
 
Witam kolegow z DT GAS. Tak sie sklada ze posiadam ta instalacje w Matizie. Co do sposobu montazu jakosci nie mam zarzutow zadnych. To juz jest 4 auto ktore zagazowalem wczesniej 2xvolvo (Igeneracj i IIgeneracja) 1xastraII(dt gas) i teraz Matiz(dt gas). Problem z "dziura" wystepuje tylko na Matizie ale juz tlumacze dlaczego. Ostatnio jak pojechalem na przeglad gazu okazalo sie ze "gazownik" wogole nie ustawial mapy wtryskow po prostu wszystko dziala na standardowych ustawieniach! Spalanie b dobre nie moge narzekac w miescie zima korki itp pali 7.8l na trasie 7l gazu benzyny odpowiednio 7 i 6.5. Dodam ze preferuje jazde dynamiczna stad czasami ta dziura podczas ostrego ruszania mnie irytuje ale jak kolega Artur wspomina jest to kwestia przyzwyczajenia da sie z tym zyc. Co mnie bardziej wkurza to przerywanie na wysokich obrotach w momencie wyprzedzania np tira (czasami sie to udaje nawet matim hehe). W momencie kiedy wchodzi na wysokie obroty potrafi na ulamek sekundy przerwac. Podobna sytuacja wystepuje gdy np jade na 3 biegu bardzo wolno powiedzmy ok 50km i wdusze mu gaz do oporu(tak samo na 4i5 biegu) pojawia sie dziura lekkie szarpniecie i idzie na obroty. Samochod na benzynie nie sprawia najmniejszych problemow.I teraz pytanie czy autokalibracja moze cos w tej kwestii pomoc (dziura podczas wyprzedzania)? Co moze byc powodem dziury na luzie po wcisnieciu max gazu? Jestem w trakcie zakupu interfejsu do regulacji LPG mam nadzieje ze z wasza pomoca i doswiadczeniem dam rade z regulacja tego samochodu. Astra chodzi idealnie bez najmniejszych problemow stad dt gas w matim )