Spadające i rosnące obroty na gazie w Omedze A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich od pewnego czasu zauważyłem że w mojej Omedze A 2.0 poj.1990rp. w czasie jazdy ok. 50, 70km|godz. wyrzuce na luz to zaczynają spadać obroty do 400-500/min i zaraz potem wzrastają do 1100-1500/min. co to może być ? dodam że dzieje się to na gazie bo na benzynie jest stabilnie no może czasem spadną do 500obr/min. ale nie wzrastają tylko podchodzą do 800 i tak zostają .Instalacje mam BRC od roku, więc zastanawiam się czy to z powodu instalacji? czy coś innego pozdrawiam , być może to silnik krokowy ale na benzynie zawsze tak się zachowywał i było ok. a na gazie od paru dni
  
 
Witam.
Trudno okreslić dokładnie ale zwróc uwagę na sondę lambda, stabilizator wolnych obrotów, nieszczelności w układzie dolotowym silnika a szczególnie miedzy przepływka i kolektorem.
  
 
to na 99% cos z dolotem ...
mialem tak samo

masz oryginalny dolot czy juz cos zmieniali?

pozdrawiam
  
 
wiecie co dziękuję za wszystkie porady ale wydaje mi się że to gaz jest temu winien lub regulacja reduktora a to ze względu na to że ; przejechałem już ponad 11000 tys. km.i nie było żadnych objawów tego typu jakby to był źle skierowany dolot to wyszłobyod razu a to wyszło dopiero teraz po zatankowaniu w kiepskiej stacji, w przyszłym tygodniu jadę na przegląd gwarancyjny to się wszystko okaże , i wtedy Wam napisze co było pozdrawiam
  
 
hmmmmmmmmmm.
zalej dobrego gazunku i sprawdź, bardzo to ciekawe

pozdrawiam
  
 
Witam, dolacze sie do watku bo mam identyczna sytuacje - rowniez mam omege a z 90r, instalacja BRC AT90E. Obroty mi plywaja w identycznym zakresie czyli od 500, czasami nawet od 400 do ok 1500 a zadazylo sie ze chyba do 2000... Na forum rozpoczalem watek szarpiacego silnika i wlasnie obrotow, pierwszy problem rozwiazany -kable WN (dzieki pomocy is155 ). Pozostaly mi tylko obroty. Oprocz tego ze plywaja potrafi czasami gasnac rowniez na benzynie zwlaszcza gdy jest snieg i plusowa temp Dodam ze wymienione zostaly: przewody WN, swiece, filtr gazu, filtr powietrza, dolot jest chyba ok (wlot powietrza w kierunku przeciwnym do jazdy). Aha, gaz tankuje i na stacjach duzych i tych mniejszych, zawsze to samo.
  
 
Doczytalem na forum ze moze pomoc czyszczenie parownika.. dla mnie to czarna magia ale zapal mam i chcialbym robic to we wlasnym zakresie Poza tym moze to byc:
- silnik krokowy (czyszczenie, regulacja, wymiana.. ?)
- sonda lamba (wymiana?)
- regulator biegu jalowego (czyszczenie, wymiana?)

Wypisalem to wszystko po to abyscie ew potwierdzili powyzsze mozliwosci. Chcialbym uzyskac jakas konkretna porade, wiem ze ciezko jest jednoznacznie stwierdzic co moze byc powodem "plywania" ale jako laik nie jestem sam w stanie dojsc do sedna problemu. Objawy opisalem ponizej, poza tym blablador ma podobne wiec mniej wiecej wiadomo o co chodzi. Pozdrawiam i prosze o pomoc
  
 
Nie wiem ile ma parownik "na liczniku", jeśli ponad 60 kkm to pewnie przydałoby się do niego zajrzeć, jeśli dużo mniej to raczej krokowy lub/i sonda lambda, tym bardziej, że jak piszesz, podobnie jest na Pb. I jeszcze jedno, spróbuj zresetować kompa od beny (odłącz aku na minutkę) i potem odpal auto na Pb (bez przełączania na gaz) i poczekaj, aż się zagrzeje, bez dotykania pedału gazu. Zgaś i dopiero po ponownym zapaleniu możesz przełączyć na LPG. Jeśli to nie pomoże to jak wyżej (krokowy, lambda).
Napisałeś, że dolot raczej ok. Jesteś pewien, że nie masz gdzieś dziury na podstawie przepustnicy?
  
 
Hej, czy jest dziura to wlasciwie nie wiem do konca (wstyd sie przyznac ale nie wiem gdzie jest przepustnica w omedze ) Fakt ze "plywanie" objawia sie tylko podczas jazdy, nie przy postoju. Na benzynie nie faluja obroty - potrafi mi tylko nie zapalic lub gasnie, ale to raczej nie jest podobne do tego co robi silnik na gazie w sensie obrotow.
Instalka byla montowana w 2002 roku i nie wiem czy byla wczesniej rozbierana/regenerowana.
Mazut byl spuszczany, membrany sa podobno juz sztywne - wszystko to wiem od gazownika.
Mam rure nalozona na dolot w czesci przedniej, zauwazylem ze jak przekrece go to jest lepiej ale potem znowu jest do bani, problem w tym ze krecilem juz we wszystkie strony i wlasciwie nie wiem jaka jest dobra :|
  
 
Manolito, kurcze już trzeci raz próbuję Ci odpowiedzieć. Coś się forum ostatnio sypie .
Ale do rzeczy. Pewnie parownikowi już się należy, przynajmniej przegląd, 3 latka to jakieś 40-50 kkm.
Objawy jednak mogą wskazywać również na krokowca i/lub lambdę. Sprawdź to najpierw. Krokowca wykąp w nafcie, a lambdę sprawdź miernikiem. Poza tym obejrzyj dokładnie okolice przepustnicy. Np. w audi podstawa jest wykonana z gumy i po pewnym czasie ta guma parcieje, jak do tego gaziarze nie uważają przy montażu to mogą ją uszkodzić i po pewnym czasie zaczynają się problemy, które nijak nie są kojarzone z tą gumą, (...no bo przecież od pół roku nikt tam nic nie dotykał )
Robiłeś reset kompa?


[ wiadomość edytowana przez: Danek dnia 2006-01-03 22:36:45 ]
  
 
Witaj,
reset kompa robilem ale to chyba przypadkiem bo wymienialem przewody i odlaczylem aku na jakis czas, potem odpalilem na benzynie (zawsze tak robie)i pojechalem... ale to bylo juz z miesiac temu a plywanie jak bylo tak jest. Mysle ze reset kompa juz zostal wykonany wiec bede jutro drazyl dalej..

Znajde ta przepustnice, o gumie to juz cos wiem bo raz mi spadla, nalozylem i moglem wogole auto odpalic.. guma ta jest na dolocie i jest spraciala troche :|

Silnik krokowy postaram sie przemyc a z lambda pojade do jakiegos elektryka..

Czytalem ze to moze byc rowniez wina pompy paliwa, jakiejs blaszki w dolocie (przeciwwybuchowej )

Pozdrawiam i do jutra
  
 
Witam!
Też tak miałem , wystarczyło wymienić filterek gazu, wyczyścić środek obudowy i po kłopocie falowanie zanikło. Dodam że tankuję się na BP i Shellu. Na filterku zrobiłem 21000tys. Jak tankowałem się gdzie popadnie musiałem wymieniać po 14000
  
 
Manolito, tylko, że pompa paliwa niewiele ma wspólnego z pracą silnika na gazie, jedynie to gaśnięcie przy odpalaniu na Pb może być skutkiem wadliwej pracy układu paliwowego.
  
 
A gdzie w tej omedze założony jest mikser?
Przed przepływką, czy między przepływką a przepustnicą?
  
 
Witajcie

koperrr - filtr gazu byl wymieniany niedawno, zostaje wiec tylko wymiana membran i czyszczenie..

Danek - wybacz ale masz do czynienia z laikiem, ktory zdaje sie troche na swoja intuicje, troche na to co przczytam na forum.. Silnik gasl mi tylko w swieta bylo wtedy wilgotno i dosc zimno a objawy te wystepowaly po uruchomieniu jeszcze na zimnym silniku. Gdy po kilkunasto minutowym postoju ponownie odpalilem woz gasniecie zniknelo.. wydaje mi sie ze ten silnik jest troche jak niestabilny system w zwylkym kompie.. W weekend jade do gazownika, zobaczy co z lambda, moze przeczysci krokowca i wymienie gume na dolocie

michu808 - tak jak pisalem musze zajzeyc chyba do jakiejs instrukcji bo nie wiem gdzie jest mikser i wiele innych komponontow - cala moja wiedza o silniku i gazie pochodzi wlasnie z tego forum a ciezko raczej znalezc tu podstawowe informacje o budowie czy komponentach silnika i inst. Ale ucze sie, jestem na dobrej drodze
Jesli juz znajde ten mikser to co z nim jesli jest tu czy tam? jaki ma on wplyw na "plywanie"?

pozdrawiam i prosze o wyrozumialosc
  
 
Manolito a zaglądałeś na forum OKP (Opel Klub Polska) np. Tu . Jak by przysiąść i poszperać to sporo można się dowiedzieć. Ja niestety nie mam Opla i za wiele nie pomogę.
  
 
Dzieki za link rzeczywiscie jest tam sporo informacji, sa rzeczowe i przydatne - np czyszczenie krokowca. Chyba przepisze sie z LOB'u do OKP
Mam pytanie wlasnie w zwiazku z krokowcem. Zdazylem sie juz zorientowac ze moze on byc powodem plywania na gazie i benzynie. Czy jesli kupie komputer wraz z silniczkiem krokowym to bede mial z glowy problem tego elementu? (wyczytalem gdzeis na forum ze sa dwa silniki.. do gazu i do benzyny)
Mam nadzieje ze mieszcze sie jeszcze w ramach tematu watku
  
 
Mieścisz się . Krokowy od LPG to jedna bajka, a krokowy (przy przepustnicy) w silniku to zupełnie inna. Krokowy LPG występuje w instalacjach LPG II gen. W I gen. go nie ma.
Krokowy przy silniku odpowiada za obroty biegu jałowego na obu paliwach. Nie zawsze jest to faktycznie silnik krokowy, czasem jest nazywany zaworem stabilizacji biegu jałowego i może mieć trochę inną konstrukcję, ale zadanie spełnia takie same. Przy zamkniętej przepustnicy reguluje przepływ powietrza do silnika.
  
 
mam to samo w omedze A,parownik czyściłem filterek wymieniony chba zajadę na regulację
  
 
Bylem u gazownika wczoraj i oznajmil mi ze memnrany mam wymienione niedawno i ze nie warto praownika ruszac - wszystko z nim w porzadku. Polecil mi wyczyscic krokowaca od benzyny. Hm nie wiem w sumie co o tym myslec bo na benzynce nic nie plywa a na gazie dzisiaj mi nawet gasl silnik....
Jest jedna rzecz ktora mnie interesuje - nie mam krokowca od gazu, facet powiedzial mi ze jego role pelni centralka - ona odlacza wtrsykiwacze. Centralka jest rowniez firmy BRC, model elegant. Dodam ze nie jest odlaczona dioda awarii wtryskiwaczy, bledow w silniku czy jak to sie tam nazywa.
PRzed wizyta u gazownika poprawilem rure dolotu powietrza tak ze otwarta koncowka skierowana byla tylem do kierunku jazdy i oboty przestaly plywac... Po wizycie u fachowca (gmeral cos przy obrotach) obroty zaczely plywac i zaczal gasnac..
Gazownik jest pewny, "obsluguje" mojego wuja i on jest zadowolony, poza tym podczas rozmowy z nim odnioslem wrazenie ze zna sie na rzeczy..
wiec co moze byc - krokowiec chyba jedak nie bo na benzynce chodzi dobrze, parownik tez ok... Lambda? hm. help help help