Ogrzewanie w MKIV - POMOCY !!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj po przejechaniu ok 70km z nawiewu leci mi max tylko letnie powietrze. Samochod mial niedawno wymieniana chłodnicę. co może byc przyczyną tak słabego grzania? nagrzewnica?? czy może jast tam gdzies jakis odpowietrznik ?? Koledzy ratujcie bo zamarzne
  
 
Termostat moze sie nie otwiera do konca albo masz malo plynu chlodniczego

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
Cytat:
2005-12-28 18:25:12, ZieleTDH pisze:
Termostat moze sie nie otwiera do konca albo masz malo plynu chlodniczego


tzn. termostat się nie zamyka do końca i cały czas płyn idzie przez chłodnicę.
  
 
Cytat:
2005-12-28 19:16:57, zlapmnie pisze:
tzn. termostat się nie zamyka do końca i cały czas płyn idzie przez chłodnicę.


malo sie znam. Zawsze to powtarzalem

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
A na jakim poziomie masz wskaźnik temperatury silnika ? Jesli na samym dole to termostat, auto jest niedogrzane i nie ma cudów nie będzie ciepło w środku.
Dwa rozwiązania albo przysłonić chłodnicę (część jej nie całą na początek) albo wymienić termostat.
Jesli jednak temp jest np w połowie wskaźnika a mimo to nie grzeje to winną zrobiłbym nagrzewnicę.
Poza tym watek leci do Pytań
  
 
Wskaźnik jest tak prawie na połowie, latem jest idealnie na połowie teraz brakuje mu może z 1 mm. Wczoraj rozebrałem pół konsoli w wyjąłem ta cholerną nagrzewnice. Była troche brudna, wymyłem, wypłukałem, wydmuchałem. Na kociec wlałem gorącej wody z czajnika zeby zobaczyc czy grzeje cała i nagrzewnica cała, równomiernie sie nagrzewa. Jest juz troche cieplej ale mi wydaje sie ze to jeszcze nie to. Czuć ciepło ale nie aż takie mocne. Patrzyłem jak to jest w expressie z 1997r i tam leci cholernie gorące powietrze, nie to co u mnie. Gdzie jest ten termostat ?? silnik 1.8D Ps. zastawienie chlodnicy spowodowalo podniesienie wskazówki od temperatury, ale temperatura nawiewu była taka sama. Za co teraz sie wziazc ?? Pozdro
  
 
U mnie tak przy obecnej temp. po przejechaniu 10km leci juz cieplutkie. Fakt nie jest GORACE, WRZACE ale takie ze trzeba przykrecic bo cieplutko a jak sie w jakims *odzieniu wierzchnim* podrozuje to nie wolno sie przegrzac ;D
  
 
Hmm no to powiem tyle, u mnie im cieplejszy silnik tym cieplejsze leci powietrze z nawiewów. Cięzko go zagrzać i połowę skali osiąga tylko w lecie stojąc pół godziny w korku. Jak jest około 0 to temp silnika ledwo podchodzi powyżej białego paska. Mój tez się niedogrzewa i temu muszę go przysłonić.
  
 
Cytat:
U mnie tak przy obecnej temp. po przejechaniu 10km leci juz cieplutkie. Fakt nie jest GORACE, WRZACE ale takie ze trzeba przykrecic bo cieplutko a jak sie w jakims *odzieniu wierzchnim* podrozuje to nie wolno sie przegrzac ;D



U mnie ciepłe leci jak przejade ok 2-3km tylko, że ja wyjeżdżam z ciepłego garażu, ale jak wychodze ze szkoły to przejade jakies 1km i już czuc że leci ciepełko. Kurde zawsze myslalem ze powinno leciec jeszcze bardziej cieple. Spróbuje jeszcze tego trika z zasłonięciem chłodnicy. Hmm... a może ten typ tak ma.

Raven wiesz może gdzie znajduje się ten cholerny termostat ??
  
 
jest wiele przyczyn ze leci chłodne powietrze przez nawiew.
1. nagrzewnica moze byc zatkana np gdy prędzej miałeś wodę w chłodnicy to osadził się kamień wewnątrz nagrzewnicy a teraz po wlaniu płynu chłodzącego kamień się rozpuścił i przytkał nagrzewnice
2. może być uszkodzone pokrętło sterowania nagrzewnicą, środkowe pokrętło sterujące ciepłym zimnym powietrzem lub pokrętło z prawej strony sterujące kanałami do ktorych ma byc kierowane ciepłe powietrze , tzn na szyby; na środek konsoli, lub nisko na nogi
3. przewód doprowadzające ciepłe powietrze do konsoli mógł sobie spaść
4. musisz sprawdzic drożność przewodów doprowadzających ciepły płyn do nagrzewnicy