Olej do skrzyni biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mam problem ze skrzynią biegów,a mianowicie bardzo ciężko wchodzą mi biegi przy niskich temperaturach główniez 1 na 2 (jak autko jest zimne).Wszystko wraca do normy po przejechaniu kilku kilometrów (po rozgrzaniu się)Olej był wymieniany w lato-wtedy wszystko było OK.
Wlany był MOBIL do przekładni.Z różnych waszych wątków wynika że wymiana oleju nieraz pomagała.Proszę o propozycje na jaki olej przejśc (a może coś innego.......?)
autko to Accent 1995r
Pozdrawiam
  
 
ja do Fiata SC wlewałem Castrol TAF-X - niestety ostatnio nie mogłem kupić i w ASO wlali mi Faitowski Tutella czy coś kolo tego i biegi zdecydowanie gorzej wchodzą.
Polecam Castrola TAF-X - można kupic na stacjach BP.

JR
  
 
Witam, miałem ten sam problem w poniaczu, wymieniłem na MIDLAND 75w/85 syntetyk, skrzynia pracuje bez problemu, olej kosztował coś koło 35 zeta za litr. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-12-11 16:55:12, mariusz1209 pisze:
[...] Olej był wymieniany w lato-wtedy wszystko było OK. Wlany był MOBIL do przekładni. [...] autko to Accent 1995r



...ale jaki był ten Mobil do przekładni? Spójrz proszę na fakturę za wymianę oleju i bedzie wiadomo, co masz w skrzyni, może zalali Ci mineralny do skrzyń lub inny, nieodpowiedni chociaż Mobil'a
?

Powinien być syntetyk Mobila - olej do przekładni ręcznych: VS 200, Mobilube GX.
Wymieniam w zaufanym serwisie w okresach jak nakazuje instrukcja i nie ma żadnej różnicy lato czy zima, lewarek skrzyni pracuje tak samo lekko zarówno w zimie jak i latem.

Pzdr.



[ wiadomość edytowana przez: pasja dnia 2005-12-12 09:31:05 ]
  
 
Witam. Na pewno jest to Mobil VS200.Z rana biegi wchodzą strasznie. Jak przerzucam z 1 na 2 to muszę chwilkę przytrzymać bo tak jest opór (nie ma tej płynności co na ciepłym)
Co można jeszcze poradzić?
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-12 10:09:15, mariusz1209 pisze:
Witam. Na pewno jest to Mobil VS200.Z rana biegi wchodzą strasznie. Jak przerzucam z 1 na 2 to muszę chwilkę przytrzymać bo tak jest opór (nie ma tej płynności co na ciepłym) Co można jeszcze poradzić?


Objawy, o jakich piszesz, wskazują jednak na niewłaściwy olej. Z tego, co się orientuję, to wymiana oleju ze skrzyni Accenta1 wymaga wyssania resztek oleju specjalną ssawką (1x na dwa lata lub co 30 kkm). Byłeś przy wymianie? Może tylko uzupełnili VS200 do właściwego stanu, a poprzednio był zalany minerał i się trochę zwarzyło? Ile weszło oleju do skrzyni (za ile zapłaciłeś?) - powinny być zafakturowane 2l (chociaż chyba pełne 2 nie wchodzi).

Ja zrobiłbym tak: zaopatrzyłbym się we właściwy olej (ok. 55 PLN za 1l.) pojechałbym do zaufanego warsztatu, który bez zgrzytów zezwala na przebywanie w kanale podczas naprawy i poprosił o wymianę oleju w skrzyni, obserwując cały przebieg operacji.

Jeżeli w dalszym ciągu będzie źle - to będziesz już wiedział, że usterka może być związana z wypracowanymi elementami w skrzyni. Taka diagnoza będzie Cię kosztować ok. 120 PLN razem z olejem

Pokusiłbym się jeszcze przy okazji o "ogląd" sterowania sprzęgłem, odpowietrzenie, a najlepiej wymiana płynu i odpowietrzenie.


[ wiadomość edytowana przez: pasja dnia 2005-12-12 11:35:31 ]
  
 
Cytat:
2005-12-12 00:19:40, JerzyR pisze:
ja do Fiata SC wlewałem Castrol TAF-X - niestety ostatnio nie mogłem kupić i w ASO wlali mi Faitowski Tutella czy coś kolo tego i biegi zdecydowanie gorzej wchodzą. Polecam Castrola TAF-X - można kupic na stacjach BP. JR



TAF-X ma klasę GL-5 i nie nadaje się do tego rocznika - wiem bo wypróbowałem parę olejów tej klasy i zawsze skrzynia chodziła źle.


Cytat:
2005-12-12 11:22:15, pasja pisze:
Objawy, o jakich piszesz, wskazują jednak na niewłaściwy olej. Z tego, co się orientuję, to wymiana oleju ze skrzyni Accenta1 wymaga wyssania resztek oleju specjalną ssawką (1x na dwa lata lub co 30 kkm



Nie niewłaściwy olej tylko mineralny.
W Accencie 1 olej wymienia się co 60 kkm i z tego co sie orientuję nie trzeba do tego żadnej ssawki

MIDLAND 75W/85 - bardzo dobry, niedrogi olej syntetyczny w klasię GL-4 czyli odpowieniej do tego modelu.
Ja już zrobiłem na nim 70 kkm i jestem na tyle zadowolony, że na wiosnę też go wleję


MISTER

[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-12-15 23:53:51 ]
  
 
Witam.Dziękuję z góry za porady.Na sobotę umówiłem się z mechanikiem co wymieniał olej .Zobaczymy co on na to.Ja właśnie bym skłaniał się o olej,a więc jego kolejną wymianę.Autko było sprowadzane z Niemiec, od wewn.drzwi są oryginalne naklejki CASTROLA i chyba tym był zalewany w Niemczech a jak ja wymieniłem na MOBIL to możę faktycznie przy niskich temp.zaczyna szwankować.Czyżby się zważył
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-12-13 06:37:46, mister pisze:
Nie niewłaściwy olej tylko mineralny. W Accencie 1 olej wymienia się co 60 kkm i z tego co sie orientuję nie trzeba do tego żadnej ssawki MISTER [ wiadomość edytowana przez: mister dnia 2005-12-13 06:38:33 ]


To miło, że mnie "prostujesz" w duchu obopólnej korzyści i pozyskania wiedzy. Jednak moja instrukcja obsługi na stronie 5-4 i otrzymane faktury z przeglądów po 24 i 48 wskazują, że jednak jesteś w błędzie i olej zarówno w ręcznej i automatycznej skrzyni Accenta 1 wymienia się co 24, 48, 72, 96 itd, lub co 30, 60, 90, 120 kkm i odezwałeś się w tej sprawie tylko dlatego, aby podkreślić swój znaczek "elite" - dlatego nie chce mi się zabierać głosu na forum, bo zawsze znajdzie się ktoś chętny do zabrania głosu w temacie, w którym wnosi niesprawdzoną informację wprowadzającą pytającego w błąd.

Życzę dalszego, dobrego samopoczucia.
Pozdrawiam
  
 
Jak zwykle, każdy ma trochę racji Wg instrukcji serwisowej dla rocznika '95 olej wymieniamy co 30tys km/24 miesiące (co nastąpi wcześniej), klasa SAE 75W/85W, API-GL4, praktycznie cały (2,15l) wypuszczamy dolnym korkiem spustowym (poniżej lewej półosi), napełniamy górnym wlewem do krawędzi korka, minimalny stan to ok. 5-9 mm poniżej górnego wlewu.


pzdr

Zyzio

PS Dla ostatniego rocznika '99 podawana klasa to SAE 75W/90

[ wiadomość edytowana przez: zyziowaty dnia 2005-12-13 20:11:33 ]
  
 
Czy ja dobrze widze ze do skrzyni wchodzi okolo 2 litrow oleju

Pytam bo kilka 2 m-ce temu zmienialem w swoim i wlalem 1.1l(a to dlatego ze w pewnym czasopismie motoryzacyjnym(na litere A ) byl artykul na temat accenta z 95 roku i w danych technicznych pisalo ze w skrzyni jest wlasnie tyle

Jako ze jest to uznane czasopismo na naszym rynku zasugerowalem sie wlasnie nim

Czy ktos mi pomoze i powie ile dokladnie wchodzi oleju do skrzyni w accencie 1.5 z 95r i czy korek wlewu to ten pionowy widoczny z komory silnika???(dodam ze skrzynia pracuje idealnie a jak spuszczalem olej to nie zwrocilem uwagi na jego ilosc)

pozdr.
  
 
Korek wlewowy umieszczony jest poziomo, z przodu skrzyni (tj od przodu accenta). Po odkręceniu go i włożeniu palca powinieneś poczuć olej - jeśli nie - na pewno jest go za mało. Manualna mieści dokładnie 2,15 litra, automat - 6,5 litra

pzdr

Zyzio
  
 
To chyba mamy dwie różne instrukcje obsługi i chyba zapomniałeś, że mowa była o roczniku 1995, a Ty cytujesz instrukcję do rocznika 1999 - ja mam Accenta z 1995 i w instrukcji jak byk jest napisane co 60 kkm (nie pamiętam co jaki czas) zresztą
nie uważasz, że wymiana oleju w skrzyni co 24 kkm to jakieś nieporozumienie - nie widziałem jeszcze auta z takimi międzyokresami wymiany - nawet maluch ma 60 kkm
W niektórych autach min w hondzie civic w ogóle nie są przewidziane wymiany w skrzyni.
Moje podejście nie wynika ze znaczka Elite tylko z doświadczenia - prostuję jak ktoś pisze coś źle.

MISTER

[ wiadomość edytowana przez: mister dnia 2005-12-14 07:05:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: mister dnia 2005-12-14 07:07:44 ]
  
 
Cytat:
2005-12-14 06:54:09, mister pisze:
To chyba mamy dwie różne instrukcje obsługi i chyba zapomniałeś, że mowa była o roczniku 1995, a Ty cytujesz instrukcję do rocznika 1999 - ja mam Accenta z 1995 i w instrukcji jak byk jest napisane co 60 kkm (nie pamiętam co jaki czas) zresztą [...]



a to nie Twój tekst?:
"Nie niewłaściwy olej tylko mineralny.
W Accencie 1 olej wymienia się co 60 kkm i z tego co sie orientuję nie trzeba do tego żadnej ssawki

MISTER"

nie widzę, abyś zaznaczył rok produkcji auta;

Poza tym, zyziowaty pisze przecież o okresach wymiany, w instrukcji do modelu '95 czyżby były montowane w tym czasie różne modele skrzyń do Accentów '95 ?
możemy wymienić skany instrukcji, to powinno wyczyścić nieco atmosferę.

No dosyć już tych swar PACE.

Odwołuję ssawkę, oczywiste, że nie jest niezbędna ale przydatna przy zalaniu skrzyni

Pzdr.
  
 
Dobra rzeczywiście nie ma co polemizować - skanami też się nie wymieniajmy bo nie o to chodzi - ja jednak wciąż uważam, że wymiana oleju w skrzyni co 24 kkm to spora przesada.

MISTER
  
 
Serwisówka Accent mod 1995 (sorki, tylko cyfrówka była pod ręką) - trzecia pozycja w dolnej tabeli:



tutaj czasy wymiany są podane w kilometrach/milach - powinno być tak jak stronę wcześniej i w innych serwisówkach w kilometrach/miesiącach - koreńczycy robią sporo błędów w druku (bo przeliczając mile na kilometry nijak się to nie zgodzi).
Skrzynie biegów montowane w accentach były praktycznie identyczne - różnica była w przełożeniu 5-go biegu, zależnie od pojemności silnika. Z resztą taką samą montowali w Scoupe.

pzdr

Zyzio


[ wiadomość edytowana przez: zyziowaty dnia 2005-12-15 01:52:14 ]
  
 
Cytat:
2005-12-15 00:26:23, zyziowaty pisze:
Serwisówka Accent mod 1995 (sorki, tylko cyfrówka była pod ręką) - trzecia pozycja w dolnej tabeli: [...]


Zyzio jesteś Cool
właśnie o takie, sprawdzone informacje chodzi na forum HFP.

do "mister"
Nie chodzi o polemikę, z której nic nie wynika, tylko o prawdziwe wypowiedzi merytoryczne, mogące pomóc komuś lub poszerzyć wiedzę innym użytkownikom naszego forum. Podejrzewam, że nie masz instrukcji od Accenta 1, na którą się powołujesz. I kto tu wcześniej napisał, że wymiana powinna być co 24kkm, jak podajesz w ostatnim poście
Dopóki nie przedstawisz, nie budzącego wątpliwości dowodu w postaci skanu tych informacji, będę trwał w tym przekonaniu - jak wówczas na tym tle będą wyglądać inne Twoje wypowiedzi?
Raczej niewskazane są opinie "co się komu wydaje" - podawane jako pewnik i to przez użytkownika ze znaczkiem "ELITE" lub zawierające pouczenie "poszukaj sobie w archiwum lub w Allegro" .

Jeżeli zwolennikom takich wypowiedzi zależy na utrzymaniu autorytetu lub dobrego imienia, to proszę, niech podają link do wyszukanej na forum wypowiedzi archiwalnej, poruszanej wcześniej lub do źródła - jak to pięknie uczynił "zyziowaty".
Nie chodzi przecież o nabijanie postów.
Oprócz Zyzia jest jeszcze kilkanaście osób w naszym gronie, na wypowiedziach których można oprzeć się w ciemno. Uważni obserwatorzy HFP wiedzą o kogo chodzi.

Czas skończyć z bezkarnością wypowiedzi wprowadzających innych w błąd. Tylko wtedy będziemy gronem życzliwych sobie fachowców swoich bolidów - może Speed zastosuje zółte kartki przy profilach, bo kilka już jest chyba wręczonych? i link - "zgłoś nieprawdziwą lub wprowadzającą w błąd informację zawartą w forum". I nawet, gdy będzie dotyczyło to mojej osoby, chętnie poddam się podobnemu "wyróżnieniu", a Forum zyska na merytoryce.


EDIT:

1) Miło Cie widzieć znów na forum
2) Jak pewnie zauwżyłeś poszukiwana jest osoba, która będzie pilnowac porządku w tym dziale ale póki co nikt się nie rwie do tej roboty więc może Ty sie tego podejmiesz?? (odp. prosze na PRIVA aby nie zaśmiecać topica.


[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-12-16 00:04:03 ]
  
 
Ja mam accenta II 2000 i tez mam taki problem , mianowicie wszystko ok tylko czasem zgrzytnie przy wrzyceniu 2 lub 4 .AAAle wszystko jest ok w niskich temp. przajede troche i znowy to samo , uszczelki silownika nowe , plyn takze, olej w skrzyni 15000 , niektórzy twierdza ze to sprzegło ale jeszcze raz zmienie ten alej na mobil zobaczymy .Jak ktos mial podobne objawy to cos bym poczytał. pochwa(lony)
  
 
Stawiam na olej - po 60kkm wymieniłem wspólnie z kolegą na nowy - dokładnie nie pamiętam jakiej marki, ale najprawdopodobniej był to Castrol, zakupiony na stacji JET. Początkowo wszystko grało, ale później zaczęły się problemy z wrzuceniem dwójki (zazwyczaj jak był jeszcze zimny). Przejeździłem tak do następnej wymiany (ok. 90kkm) zastanawiając się, czy czasem nie jest to koniec sprzęgła. Oddałem hultaja do zaprzyjaźnionego warszatatu na przejrzenie elementów metalowo-gumowych tylnego zawieszenia (nie bardzo podobało mi się zarzucanie na nierównościach na zakrętach) i poprosiłem o wymianę przy okazji oliwki w skrzyni. Mechanik zapytał się mnie, czy życze sobie standardowy, czy może troszkę lepsiejszy Castrola - de facto 3x droższy (niestety nie wiem dokładnie jaki to olej). Ponieważ wolę czasem wydać parę groszy więcej i mieć dłużej spokój wybrałem droższy - efekt jest taki, że ani razu jeszcze skrzynia nie dała mi się we znaki (przejechałem 109kkm). Mimo, że obydwa były prawdopodobnie tej samej marki (o ile rzeczywiście zalali go ostatnio Castrolem), to jestem zdania że problem być może tkwi w klasie oleju, lub w jego rodzaju (minerał/syntetyk).
  
 
Jeśli chodzi o instrukcję to ją mam - Twoje przypuszczenia, że jej nie posiadam brzmią jak oskarżanie o kłamstwo . Dziś do niej zajrzałem i rzeczywiście jest tam co 30 kkm (nie wiem skąd mi się wzięło 60 kkm ) - zwracam więc honor i przepraszam - mój błąd :: .
Nie zmienia to jednak moich przekonań, że wymiana oleju w skrzyni co 30 kkm nie ma większego sensu - skrzynia zalana dobrym olejem będzie pracowała dobrze przez większy przebieg - olej tam nie ma bardzo trudnych warunków pracy no , ale cóż hyundaiowskie skrzynki nie są zbyt dobre i może dlatego producent zaleca tak częstą wymianę - ja osobiście nie zauważyłem większej róznicy po wymianie ( a była to wymiana po ponad 60 kkm) - lewarek lepiej chodzi przed rozgrzaniem, lecz dwójka dalej lubi zgrzytnąć i ogólnie biegi haczą - wlałem nawet taki specyfik Liqy Moly, ale nic nie pomógł.

Pozdrowienia

Mister

[ wiadomość edytowana przez: mister dnia 2005-12-18 16:41:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: mister dnia 2005-12-18 16:43:17 ]