Czy jest roznica ?? Po wymianie ?? Wazna sprawa $$$

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
***Mam pytanko czy ktos z was zmienil popychacze i czy jest Zauwazalna Roznica, czy jest cichutko nawet na zinym silnkiu po odpaleniu ???? itd..... ? ? ? < chodzi mi dokladnie o ome z silnikem 2000 16v >>>

Jest duzo postow o popychaczach, ale nikt nie pisal o efektach po ich wymianie, czy jest cichutko nawet na zinym silnkiu po odpaleniu ???? itd..... >> chodzi mi o silnik " 20xev " bo te chyba halusuja najglosniej
Lubie miec wszystko sprawne w autku, ale chce zeby byl efekt, bo jak bedzie gorzej niz teraz to kasa pojdzie w bloto.



  
 
no jak Ci hałasują popychacze to napewno po wymianie na nowe już będą cichutkienawet przy minus 150 st. celsjusza

pozdrawiam
  
 
Dobre pytanie.
Czy jak wymienię coś co jest popsute na nie popsute to czy będzie poprawa?

Odp.
Zasadniczo powinna być poprawa ale jest jeszcze czynniki ludzki, który może doprowadzić do sytuacji gdy poprawy nie będzie a nawet do znacznego pogorszenia pracy silnika. Jak widać temat jest warty głębszej analizy i poważnego rozważania. Trzeby wziąć pod uwagę następujące rzeczy:
- jakość wykonania nowych popychaczy,
- materiał z jakiego są wykonane,
- sposób montażu,
- jakość oleju którym są napełniane, (ten sam co w silniku),
- Dodatkowa należy zwrócić uwagę na poprawne zamontowanie wałków (16v, bo chyba trzeba je wyjać?) i innych jakże ważnych podzespołów silnika.
.....a i na tak na końcu zostaje czynniki ludzki w postaci pana Henia. Co to może wziąć nowe popychcze do kieszeni a zamontować stare lub powiedzieć, że zrobił, a nawet nie zbliżył się do auta.
Biorąc powyższe uwagi to uważam, że nie warto, ponieważ osoba, która nie ma zielonego pojęcia o mechanice może natrafić z dużym prawdopodobieństwem na pana Henia.
Co nie zmieni dzwięku podczas porannego uruchomiania silnika.
  
 
a do tego zamiast ruszyć robote to przetrze góre silnika szmatą coby było niby widać że odkręcał a do silnka wleje 2 puszki motodoktora i jest jakieś 8 stówek do przodu.....
a potem albo sie sądzić z takim ...... albo łopatą w łeb
przerabiałem temat w poldku .... po wymianie krzyżaków u jednego .... do wymiany był wał napędowy , bo niedosyć żę nie zaznaczył przed rozpołowieniem to w dodatku jak napier..... w niego młotem to urwał blaszke wyważającą.
skończyło sie stekiem bluzg nerwami itp a i tak nic to nie dało
  
 
Ok- macie racje z panem heniem, ale mam zaufanego mechanika < no mysle tak > nie kradnie, popychacze tez wezme z jakiejs lepszej firmy < niemieckie >
Tylko czy to jest duzo grzebania z tymi walkami, bo pasek rozrdzadu mi wymienial ten sam mechanik i jest wszystko ok, a takie naprawy popychaczy tez wykonuja w roznych autach.

Taka trudna sprawa to sciaganie tych walkow ???

I podtrzymuje pytanie czy ktos wymienil te popychacze w 2000 16v i >>> jak jest po wymia ie

  
 
Pokrywa zaworów jest przykręcona jeśli dobrze pamiętam do panewek wałków rozrządu.
Wystarczy przytknąć długi wkrętak do śruby i ucho do rączki aby z dokładnością do 2szt namierzyć klikającą szklankę.
Potem wymiana i już.
Trzeba tylko poczekać z godzinke po przykręceniu wałków aby olej wypłynął ze szklanki i dopiero ustawiać rozrząd i kręcić wałem.
Zanim wymienisz na nowe to sprawdź czy masz dobre ciśnienie oleju, bo cykanie może być z tego
  
 
Wracam do pytania>>> czy ktos zmienil te popychacze w 2000 16 v i jaka jest roznica, chodzi mi dokladnie o ten silnik, >>>

mialem wczesniej zalany mineralem, ale zmienilem na posyntetyk, moze to przez to ??? coraz mniejsza mam ochote na to wymiane ***



Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-03 15:40:34, rafalklamut pisze:
mialem wczesniej zalany mineralem, ale zmienilem na posyntetyk, moze to przez to ??? coraz mniejsza mam ochote na to wymiane *** Pozdrawiam


Dokładnie przez to i jak zmieniasz popychacze to wszystkie na nowe 40zł szt.,chyba że twój mechanik umie je sprawdzić , rozebrać i wycisnąć.
Nowe są bez oleju (niewypełnione) więc się nie przeraź bo samochód na początku będzie chodził jak diesel, do nagrzania.
Jeżeli będziesz zmieniał na używane , to przed włożeniem trzeba je wycisnąć .Tak samo jak będziesz z powrotem wkładał stare to ich nie pozamieniaj.
Może poskutkuje samo wyciśnięcie starych i oczyszczenie , ale to już ty decydujesz . Jeżeli masz wszystko w porządku z ciśnieniem oleju to potwierdzam po wymianie na nowe będzie pracować cichutko.
.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-01-03 16:11:08 ]
  
 
Jak bede zmienial to wszystkie i na nowe z jakiejs lepszej firmy, dodatkowo chce zmienic olej zeby byl swiezy < mobil 10W 50 ? posyntetyk > bo zrobilem akurat 9 tys od kiedy go pierwszy raz zalalem posyntetykiem.
  
 
Cytat:
2006-01-03 16:40:16, rafalklamut pisze:
Jak bede zmienial to wszystkie i na nowe z jakiejs lepszej firmy, dodatkowo chce zmienic olej zeby byl swiezy < mobil 10W 50 ? posyntetyk > bo zrobilem akurat 9 tys od kiedy go pierwszy raz zalalem posyntetykiem.


Mobil 10w50 , 10w40 bardzo dobry wybór.
Teraz spojrzałem do katalogu , są dwa rodzaje popychaczy ,a zależy to od miski olejowej czy masz całą stalową czy z korpusem aluminiowym. Są one wymiarami takie same ,ale różnią się nieznacznie temperaturą pracy

Ajusa , cena obu ta sama 55zł po rabacie, przy innych firmach nie mam ceny ,ale ajusa jest najdroższa .



[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-01-03 16:58:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-01-03 17:01:33 ]
  
 
To musze sprawdzic bo wiem narazie tylko ze wchodzi mi 4,5 litra oleju max < mam96r > a znajomemu 5l z hakiem a ma ome z 97 r

jak w nia lekko pukne jakims narzedziem to zauwaze roznice ??
  
 
Cytat:
2006-01-03 17:20:54, rafalklamut pisze:
jak w nia lekko pukne jakims narzedziem to zauwaze roznice ??


Nie bo dół jest w obu stalowy ,chodzi o to co jest ponad ,czy jest to całość stalowa , czy góra aluminiowa ,a dół stalowy.
Chyba masz stalówkę ,bo do alu wchodzi 0,5l wiecej oleju


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-01-03 17:37:39 ]
  
 
moja oma tez chodzi troche za głośno, słychac wyraźnie jakis popychacz/popychacze.
Może to za małe ciśnienie oleju. Jak je sprawdzić, lub jak musze jechać do mechaniora to na co powinien zwrócic uwage
  
 
A to ja się podłączę pod pytanie, tylko z dizlem. Co tak stuka w dizlu? Mam 2.0 DTI i nie jest to strasznie upierdliwe, ale jakby się dało wyeliminować to ja bardzo chcę. Jechałem ostatnio cytrynką nową HDi i tam ten silnik chodził jak benzyna.

Pozdrawiam,
Michał
  
 
Cytat:
2006-01-03 18:17:27, czacha pisze:
moja oma tez chodzi troche za głośno, słychac wyraźnie jakis popychacz/popychacze. Może to za małe ciśnienie oleju. Jak je sprawdzić, lub jak musze jechać do mechaniora to na co powinien zwrócic uwage


Jeżeli podczas pracy silnika w żadnym przypadku nie zapala się kontrolka cićnienia oleju , a oczywiście pali się na wyłączonym , to można przyjąć że ciśnienie oleju masz w normie.
Jak cie to nie zadowala to możesz jeszcze poprosić mechanika o zmierzenie ciśnienia oleju.
Czasami ,ale żadko ,pomaga zmiana oleju na gęstrzy ,lub innej firmy ,a najlepiej innej firmy i gęstrzy tzn. jak masz 0w40 to zmieniasz na 10w40 , jak masz 10w40 to zmieniasz na 15w40.Najlepiej zmieniać na olej sprawdzony przez innych użytkowników np.Mobil 10w40 ,lub 15w40.