MotoNews.pl
  

Dlaczego pękają głowice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko - za piątkami w tds chodzą słuchy, że często pękają głowice - czy tak w rzeczywistości jest i jeżeli tak, to może ktoś wie co jest tego przyczyną. Niedawno sobie taką kupiłem 93 rok i coraz więcej mam obaw .., oby tylko obaw ?? Znajomy miał też kiedyś taką i mówił,że uciekł jemu płyn chłodzący nie wie jak i gdzie, temperatura poszła w górę no i klops ? ale , żeby tak od razu. To nie jest chyba wina samych głowic tylko przegrzania silnika ? gdyby ktoś coś wiedział lub słyszał to z góry dzięki
  
 
to jest wina przegrzania silnika wystarczy że ktoś ma niesprawne wisco i podobno gotowe
  
 
to ze pekaja w silniku tds to jest sprawdzone bo pelno takich samochodow w ogloszeniach z peknieta glowica, nawet e39 z tds'em ma ten problem i tez slyszalem ze to przez przegrzanie. tak czy inaczej jestem zniechecony do tego silnika i raczej nie kupilbym bmw z tds'em ;]
  
 
Cytat:
2005-02-10 23:08:35, tolo84 pisze:
. tak czy inaczej jestem zniechecony do tego silnika i raczej nie kupilbym bmw z tds'em ;]


i tu się tolo mylisz tds w BMW to bardzo udany silnik i choć jestem zwolennikiem silników benzynowych to na tds-a nie dam złego słowa powiedzieć.oczywiście są problemy ale tylko u osób które nie umieją tymi samochodami jezdzić.jeżeli klijent majacy tds-a wie tylko gdzie znajduja się kierownica i pedały nie pilnując temperatury to niech się nie dziwi że pękła mu głowica.albo jakiś bezmuzgowiec dolewa na rozgrzany motor zimnego płynu a pózniej dziwi się że olej zrobił mu się biały(znam takich).
Tds jest oszczędnym i mającym dobre osiagi silnikiem,ale jakby nie było jest to disel i nie lubi przeciągania na biegach i częstego kręcenia na czerwone pole obrotomierza.przedewszystkim trzeba pilnować szczelności układu chłodniczego,wrazie awarii viscozy niezwłocznie ją wymienić,to samo z przycinającym się termostatem,jezdzić z głową a tds-ik będzie długo nam służył .
  
 
to wychodzi na to ze ten silnik jest lipny albo duzo idiotow go kupuje bo jednak samochodow uzywanych z uszkodzonym tds'em jest przynajmniej 5 razy wiecej niz benzyn uszkodoznych. (biorac pod uwage procent uzywanych diesli a benzyn na rynku to ta roznica jest wielka) a zeby sie obchodzic z samochodem jak z jajkiem i czesciej patrzec na skale temperatury niz na licznik to nie dla mnie taki interes..



[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-02-11 00:16:45 ]
  
 
ja stawiam jednak na tych idiotów a uwierz mi że jest ich dużo,ludzie ci nie mają zielonego pojęcia jak obchodzić się z samochodem aby nie uległ jakiejś kosztownej awarii.niektóży nie wiedzą że disel jest bardziej podatny na przegrzanie niż benz.
ja naprzykład wolę ostrzejszą jazdę i dlatego mam benzynę a nie disla
  
 
Ja się po części zgodze z tolo, gdyż również zauważyłem wiele ogłoszeń np w niemczech zaczynających się od MOTORSCHADEN a i również rozmawiałem za naszą zachodną granicą z jednym wielbicielem marki i równiez mówił że TDS ma tam złą opinie ze względu na złe silnik, mowa oczywiście o ich awaryjności, hmm i chyba coś w tym jest. Z 2 giej strony w polsce mówi się że np 3,5l 6tka w 7ce jest super a mi głowica padła przy 230 tysiącach!! Tak czy inaczej ja bym tds'em nie pogardził ze względu na osiągi i spalanie!
  
 
są silniki, które mają złą opinię ze wzgledu na jakis feler. to że w silnikach 2,5tds jest tendencja do pękania głowicy to wie juz chyba każdy. podobna sytuacja jest w silnikach forda 2,0 DOHC. tam głowicę trzeba robić po 200 tysiącach. w bmw trzeba przegrzać motor, w fordzie natomiast pekają same z siebie. pewnie tam wine za to ponoszą dwa wałki rozrządu w głowicy, coś jest chyba nie dopracowane. silniki mercedesa montowane w vito i w sprinterach też nie cieszą sie dobrą opinią.
pozdrawiam
  
 
A jak jest z trójkami??? Słyszałem że tam lecą głowice w sześcio cylindrówkach ale nie słyszałem żeby ktoś miał taki problem z 4 cylindrowym silnikiem, jak z tym jest, czy ja w swoim 1.8 16v też musze uważać???
  
 
ta opinie slyszalem tez o silnikach m20 2,0 i 2,5 ale onie nie byly montowane do e36
  
 
Mi się nigdy nie przegrzał, dopiero ten jeden raz kiedy już głowica padła!
  
 
Cytat:
2005-02-11 10:08:39, Aldik pisze:
Mi się nigdy nie przegrzał, dopiero ten jeden raz kiedy już głowica padła!



Powinieneś chyba zrozumieć związek przyczynowo-skutkowy. Silnik przegrzał się i z tego powodu padła głowica.
  
 
Hehe właśnie zaczołem się nad tym zastanawiać, ale nic się nie działo cały czas, po za tym że uszczelka pod głowicą dawała już oznaki służycia to temperatura była idealna i oznaką walniętej głowicy był nagły wzrost temperatury po którym przerwałem jazde. Czyżby taka chwilowa zmiana temperatury spowodowała takie uszkodzeni?? - to jest dla mnie dowodem totalnej lipy jaka jest ta głowica. Wydaje mi się że głowica już była walnięta zanim auto zaczeło się przegrzewać.
  
 
Cytat:
Słyszałem że tam lecą głowice w sześcio cylindrówkach ale nie słyszałem żeby ktoś miał taki problem z 4 cylindrowym silnikiem, jak z tym jest, czy ja w swoim 1.8 16v też

złape cie za słowo ten silnik to 1.9 16v
  
 
318 is. silnik M42, 16v - 1796 cm3, więc skąd wizołeś 1.9????
  
 
to teraz mnie uświadomcie, M20 2.0 i 2.5, głowice pękają z powodu zużycia- czyli przebieg, czy dlatego że 20-latek dorwie 2 litry czy 2,5 w E30 i myśli że asfalt może zwijać? Pytam bo mam chęć kupić m20 i słyszałem(czytałem) że jak jeździ się jak kretyn łatwo przegrzać silnik i głowica pada. Czy jednak chodzi tu też o zużycie- przebieg? pzdr
  
 
Cytat:
2005-02-11 12:09:22, daz pisze:
318 is. silnik M42, 16v - 1796 cm3, więc skąd wizołeś 1.9????



w nowszych modelach ten silnik mial rzeczywiscie 1,9 (chyba to byl m44) ale Ty masz 1,8 m42

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-02-11 13:31:50 ]
  
 
Witam
Mam 318 TDS (1664cm)
Powiem tak. Auto oszczędne w zużyciu paliwa
Niedawno miałem problem z odpalenie ale okazało się to winą świec, (przypuszczałem że paliwo).
Pali mi około 6,5-6,8 w mieście
Po prostu rewelacja.

Mimo wszystko to mój pierwszy diesel i kolega raz mi udzielił rady : Zmień takyke jazdy i nie przeciągaj, to nie benzyniak.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Pali mi około 6,5-6,8 w mieście

brednie no chyba że nie używa prawgo pedału

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-02-12 08:10:16 ]
  
 
zrozumieć związek przyczynowo-skutkowy-niemiecka mentalnosc i wygodnictwo to kozystanie z serwisow,olewaja to i pedza na autostradach ile wlezie i tylko podczas przegladow ktos doleje laskawie plynu.wydaje mi sie ze udzial diesli na rynku tez jest wiekszy niz jednostek benzynowych.Fakt faktem silnik ten jest specyficzny i wymagajacy.