MotoNews.pl
6 Nierówne obroty silnika na biegu jałowym (128330/0) - PT
  

Nierówne obroty silnika na biegu jałowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś wie. Mam Hyundai Lantra 1.6 gls z 1997. Auto jeździ także na gaz. Wszystko chodziło perfekcyjne do ostatniego miesiąca. Były przebicia na kablach wysokiego napięcia, przez jakiś czas (2-3 tyg)jeżdziłem bez jednego cylindra. Jeżdząc na gazie miałem takze 3-4 strzały. Oczywiście zużycie paliwia poszło w górę.
Wymieniłem kable, wyczyściłem świece (był nowe), pojechałame do serwisu i wyregulowałem istalację gazową (jest II generacji do samochodów z starszych samochodów z MPI). Był problem z obrotami (za wysokie) - pomogło odłączenie akumulatora.
Już myślełem ze wszystko ok bo przez dzień auto chodziło dobrze
Na 2 dzień zaczeło szarpać silnikiem - najczęściej na biegach 2-3. Początkowo było to dość często, teraz mniej. Za to teraz na biegu jałowym w szczególności silnik pracuje bardzo nierówno- obroty skaczą w górę i dół od jakies 500 (silnik prawie staje) do około 1500?? I w szczególności na benzynie, po przełączeniu na gaz obroty się stabilizują.
Może ktoś wie gdzie jest przyczyna??


[ wiadomość edytowana przez: pm26 dnia 2005-12-19 08:49:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: pm26 dnia 2005-12-19 08:49:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: pm26 dnia 2005-12-19 11:04:07 ]
  
 
proponuję reset komputera -a stawiam na silnik krokowy albo pomorze czyszczenie albo trzeba wymienić -to silnik krokowy odpowiada za obroty silnika na jałowym biegu i to on często pada przy instalacjach gazowych
pozdro
  
 
Dzięki za odpowiedź.
Co do samochodu to po odłączeniu akumulatora faktycznie chodzi dobrze. Obroty nie skaczą i utrzymują się na stalym poziomie około 850, silnik pracuje równo. Co do szarpnięć - są sporadyczne i niewielkie, ledwie wyczuwalne. Sam już nie wiem czy to chwilowa poprawa i trzeba będzie zaglądnąć pod maskę wcześniej czy póżniej czy może komp złapał jakiś błąd, reset wystarczy i nic już nie trzeba robić.
  
 
Problem o którym poniżej znowu się pojawił- tzn. resert pomógł tylko na tydzień, może więcej. Dzis rano znowu były falowania obrotów "na luzie" oraz szarpanie silnikiem.
I mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie: czy szarpanie silnikiem w czasie jazdy (głównie 2-3 bieg) może iść w parze z problemem z silnikiem krokowym? Czy to coś niezależnego?
Jak zabrać się do przeczyszczenia tego silniczka?
  
 
Czesc Przyczyna lezy najprawdopodobniej w silniku krokowym proponuje go wyczyścic