MotoNews.pl
  

[126] Jak wydlubac zamek z przycisku klapy tylnej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Pytanie jak w temacie. Chodzi o bezbolesne wyjecie zamka z klapy tylnej, dokladnie chodzi mi o element z zapadkami, ktory odpowiada za zamykanie kluczem. Mam ladny chromowany przycisk i chce zamienic zamek ze swoim, do ktorego mam klucz.
pozdr.
  
 
odwroc go zamykaniem do siebie i oczysc - bo pewnie masz syfek i niewidzisz - jest tam taki oring zabezpieczajacy - na tymelemencie co odpycha "łapke" zamka przy nacisnieciu guzika.

Rozbieralem Torino i tam wlasnie tak jest - podejrzewam ze w zwyklych tez.
  
 
hehe.
Ciezko mi to sprecyzowac. Mam juz wyjety element o ktorym mowisz. lezy luzem i wyglada jak szminka Chce teraz wydlubac srodek zamka, zapadki i inne bebechy,zeby wlozyc tam swoje. Ten, ktory byl juz wydlubalem,ale pekl na pol, wiec jest niezdatny do niczego. Chce teraz uniknac tego w swoim zamku, do ktorego mam klucz.
  
 
Cytat:
2006-01-10 17:30:46, Pat_kdb pisze:
odwroc go zamykaniem do siebie i oczysc - bo pewnie masz syfek i niewidzisz - jest tam taki oring zabezpieczajacy - na tymelemencie co odpycha "łapke" zamka przy nacisnieciu guzika. Rozbieralem Torino i tam wlasnie tak jest - podejrzewam ze w zwyklych tez.



Jemu chodzi o to jak z przicku wydłubac bębenek a nie przycisk z obudowy

O ile pamiętam na przycisku z boku powinna być zawleczka.
  
 
jest takie zabepieczenie w ksztalcie polksiezyca.
  
 
Cytat:
2006-01-10 18:18:52, Pat_kdb pisze:
jest takie zabepieczenie w ksztalcie polksiezyca.



Polksiezyc wydlubalem. nic to nie dalo.

Pat mozesz tak przy okazji zrobic dokladne foty zamka, albo lepiej skany w rozmiarze 1.1? Moze masz ewentualnie pozyczyc taki zamek. Wlasnie przyszedl mi do glowy pomysl, aby zrobic odlew i pochromowac.
  
 
wlasnie u siebie wymieniam zamki. Trzeba wybic taki płaski prostokatny klin.

NIe wiem natomiast jak sie dostac do zamku w korku typu EL ktos wie moze jak to rozebrac?
  
 
Cytat:
2006-01-10 19:27:54, 5n4k3 pisze:
wlasnie u siebie wymieniam zamki. Trzeba wybic taki płaski prostokatny klin. NIe wiem natomiast jak sie dostac do zamku w korku typu EL ktos wie moze jak to rozebrac?



No właśnie trzeba wydłubać klin, pat znowu mówisz o wyciągnięciu przyciska a nie bębenka w nim.

A co do wymianę bębenka w korku z el ja to zrobiłem tak:

1. Rozbierasz korek na czynniki pierwsze tj wyciągasz zawleczkę/klin/pręt na jego końcu uważając na sprężynę.

2. Zaznaczasz na plastikowej obudowie miejsce gdzie powinen być języczek mocujący bębenek (zatrzask)

3. Wiercisz dziurę przez plasikową obudowę i metalową tuleję bębenka w miejscu języczka,

4. Wkładasz klucz do zamka, przez otwór naciskasz np spinaczem biurowym języczek i wyjmujesz bębenek.

5. Wkładając nowy nie zapomnij porządnie go nasmarować . Po właożeniu w tuleję sam zaskoczy.

Jedyną trudnoscia jest wywiercenie otworu we właśicym miejscu zatrzask obraca się wraz z bębenkiem i trzeba trafić nie tylko wymiar na długości ale i na obwodzie bębenka.

Info wizualne: