Początek problemów ze sprzęgłem - które elementy do wymiany?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Domyślm się że kończy mi się sprzegło w moim MKVI '93/'94 1.8 16V, ale czy napewno ? Objawy są troszkę inne niż te o których czytałem w kilkunastu wątkach o sprzęgle.

Problem pojawia się gdy autko się porządnie zagrzeje - po jakichś 10-15km jazdy. Przy wdepniętym do podłogi sprzęgle i próbie wrzucenia wstecznego jest delikatny chrobot, jakby nie wysprzęglało do końca. To samo przy wrzucaniu jedynki - auto lekko dygnie w przód. Reszta biegów włazi OK. Efekt nie występuje zawsze, co któreś wdepnięcie sprzęgła na rozgrzanym aucie. Sprzęgło zaczyna brać dość nisko podłogi i tak było zawsze. Co się kończy?

Może mi ktoś powiedzieć jaka jes średnica sprzęgła w takim modelu, bo orientacyjnie są spore różnice w cenie między sprzęgłem o średnicy 220 a 240.
  
 
a ile masz koni??
jaką skrzynie??
ewentualnie podaj vin
  
 
slawas1:
To 105 konny Zetec z pięciobiegową skrzynią (wsteczny od piątki w dół, po przekątnej od jedynki )
  
 
średnica tarczy to 220mm

jeżli o mnie chodzi to zdecydowanie radzę wyminić odazu kpl /czyli tarczę, docisk i łożysko/ i polecam markowe produkty /za dużo roboty żeby to robić i płaciś dwa razy/

jeśli mogę coś polecić to mam w ofercie:
4max - 280zł za kpl /tańszy producent/
sachs - 360zł za kpl - najwyższa półka
  
 
Hmmm

W sklepie podali mi że cena za Włoskie sprzęgiełko 220 to około 340 zł a za jakieś niemieckie prawie 2x tyle, firmy nie podał a ja nie zapytałem, ale wyraźnie drożej wychodzi.

Kiedyś mi mówił znajomy mechanik, że wymieniał sprzęgło w taki Essim jak mój i komplet kosztował 800 zł. Mówił coś że to jest "sprzęgło opadowe", teraz to już trochę zgłupiałem, czy bankowo moje auto ma średnicę 220 ?
  
 
Cytat:
2006-01-02 15:54:01, Logan0 pisze:
Witam, Domyślm się że kończy mi się sprzegło w moim MKVI '93/'94 1.8 16V, ale czy napewno ?



Wg mnie nie kończy ci się sprzęgło, tylko samoregulator przy pedale sprzęgła, lub jest on źle zmontowany. Ewentualni jest źle osadzone ramię od wyłączania sprzęgła na wieloklinie w skrzyni biegów.

Wydaje mi się, że jak sprzęgło się kończy ma tendencję do ślizgania czyli niekontrolowanego rozprzęgania, a nie jak u ciebie niecałkowitego rozprzęgania mimo wciśniętego do końca pedału sprzęgła.
  
 
Właśnie miałem nawiązać czy napewno się kończy, bo nie mam objawów jak w wielu wątkach piszą że świszcze metalicznie albo ślizga się, nie! Poprostu niewysprzęgla do końca, ale efekt ten jest tylko na zagrzanym aucie, nie wiem więc czy moze coś nie tak ze skrzynią Olej był dolewany a wycieków nie ma. Jeszcze jedno co zauważyłem to że kiedyś sprzęgło miałem nieco twardsze a teraz chodzi bardziej miękko, ale to chyba zależy od stanu słoneczka, czy nie ?
  
 
Na 100% Bierze Ci za nisko i niedokladnie wysprzegla.Sprubój troszke popuscic zeby bylo mniej wiecej po srodku.
  
 
Cytat:
2006-01-02 16:16:40, slawas1 pisze:
(...) 4max - 280zł za kpl /tańszy producent/ (...)


eee no miały być makowe
Ja tam się nie znam, ale wyminiałbym komplet i wstawiłbym sachsa.
jak jeżdżę Saabiną, to tam sprzęgło bierze nisko i tak się teraz zastanawiam, czy w Essim już się sprzęgło nie kończy -wiesz Sławek, co to znaczy...
  
 
a u siebie miałem podobne objawy o jakich piszesz /nie było ślizgania ani niekpokojących odgłosów - tylko problemy z wrzycaniem biegów, szczególnie przy gorącym silniku/ po wymianie sprzęgło problem się skończył
  
 
Zaczął bym od oceny stanu samoregulatora, pedału sprzęgła i linki. Dopiero po wykluczeniu tych elementów można myśleć o wyjmowaniu skrzyni.
  
 
Popieram kolege Mleko.Sprawdzic samoregulator linki.Napewno dokladnie niewysprzegla.
  
 
Fedor
Chodzi o to że tam nie można podciągnąć czy popuścić sprzęgła linką, znaczy nic to nie da. Co z tym "sprzęgłem opadowym", co to właściwie dokładni jest ? JAk ocenić stan samoregulatora ?
  
 
Oj faktycznie tak jest.Sorki.Zasugerowalem sie sluzbowym autkiem.No ale linka ma samoczynna regulacje luzu.Wiec moze w tym problem.Nie moze bo napewno.Niewiem co dokladnie ale sa tam dwa elementy:
wycinek zebaty i zapadak.Moze ktores z nich sie zuzylo.Trzeba to sprawdzic.
  
 
Cytat:
2006-01-02 16:37:56, Kielek pisze:
eee no miały być makowe Ja tam się nie znam, ale wyminiałbym komplet i wstawiłbym sachsa. jak jeżdżę Saabiną, to tam sprzęgło bierze nisko i tak się teraz zastanawiam, czy w Essim już się sprzęgło nie kończy -wiesz Sławek, co to znaczy...



no napisałem że tańszy

niom, domyślam się co to znaczy
  
 
Cytat:
2006-01-02 16:16:40, slawas1 pisze:
jeśli mogę coś polecić to mam w ofercie: 4max - 280zł za kpl /tańszy producent/ sachs - 360zł za kpl - najwyższa półka



a do MKVI 12-92 90KM skrzynia taka jak u Logana0 ( wsteczny od 5 w dół ) ile za komplet ?
wydaje mi się, że to takie samo będzie ale wolę się upewnić


[ wiadomość edytowana przez: Cienki1980 dnia 2006-01-02 17:45:36 ]
  
 
Cytat:
2006-01-02 17:45:04, Cienki1980 pisze:
a do MKVI 12-92 90KM skrzynia taka jak u Logana0 ( wsteczny od 5 w dół ) ile za komplet ? wydaje mi się, że to takie samo będzie ale wolę się upewnić [ wiadomość edytowana przez: Cienki1980 dnia 2006-01-02 17:45:36 ]



dobrze Ci się wydaje
  
 
Czyli reasumując, musze najpierw sprawdzić samoregulator linki. Co ewentualnie z podejrzeniami o źle osadzonym ramię od wyłączania sprzęgła na wieloklinie w skrzyni biegów ?

slawas1, widzę że masz fajne części do pchnięcia, czy może miałbyś też to sprzęgiełko dla mnie jeśli okaże się że wymiana, bo jak pisałem w slepie mówili o jakimś włoskim i niemieckim ale to włoskie było w cenie podanego przez Ciebie z wyższej półki co w takim razie jest to niemieckie o około 2x droższe ?? - ze złota czy jak ??
  
 
Sławek,

a może komplet do 1.6 16V ZETEC '98 rocznik byś miał,bo u mnie z kolei objawy jakby standardowe. uślizgi przy zmianie biegów są już na porzadku dziennym. czekam kiedy mi zacznie się ślizgać przy ruszaniu spod świateł.
Powiedz ile za droższą i tańszą opcję...

Pozdro,
  
 
Cytat:
2006-01-02 18:48:47, Piqs pisze:
Sławek, a może komplet do 1.6 16V ZETEC '98 rocznik byś miał,bo u mnie z kolei objawy jakby standardowe. uślizgi przy zmianie biegów są już na porzadku dziennym. czekam kiedy mi zacznie się ślizgać przy ruszaniu spod świateł. Powiedz ile za droższą i tańszą opcję... Pozdro,



do Twojego modelu najtańsze sprzęgło /i zarazem najlepsze/ jakie udało mi sie znaleźć to oryginał Motorcrafta - cena 530zł

dla porównania najtańszy zamiennik kosztuje 490zł