Czujnik ciśnienia oleju VDO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanie! mam czujnik ciśnienia oleju VDO do wstawienia w słupek o srednicy 50mm! mysle jak go zamontować! czy wiecie czy są jakies miejsca w bloku silnika gdzie można poprowadzić przewód do wskażnika? trzeba wiercic dziure czy jest to niemożliwe! jakies propozycje? jakieś rozwiązania? wkrótce zrobie fotke


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2006-01-14 15:55:23 ]
  
 
W komplecie z takim zegarem powinna być przejściówka (rozgałęźnik) którą sie wkreca w miejsce czujnika oleju
  
 
powiem ci co mam! wskaznik kupilem w usa za jakies 5$ okazja tam wszystko tanie mam tego jeszcze troche!
oto fotki:


i mam jeszcze wezyk ztworzywa sztucznego i sruby zeby wmontowac to w blok silnika! schemat mam! problem w tym ze gdzie to w escorcie podlaczyc do czujnika? nie! to tylko lampka w liczniku! ja musze podpjac ten węzyk! i pytam jak? co mam wywalic czujnik? wiercic dziure w bloku? czy szukac juz jakiejs necącej dziurki w bloku
!! niewiem poradzcie! poto jest to forum ja tez pomagam! a moze juz ktos cos takiego robil? POZDRO

[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2006-01-14 19:03:25 ]
  
 
Wykręcasz czujnik cisnienia oleju, wkrecasz dwójnik rozdzielający w leo i prawo po dejdna strone wkrecasz spowrotem czujnik cisnienia a na drugi idzie wąż olejo i cisnienioodporny.
  
 
prosze!! jakie to proste!!! a tak powaznie to mógłbyś mi to opisac co i jak powoli PROSZE waz mam specjalny w zestawie dostalem, sruby tez mam jednym slowem interesuje mnie to co bede musial zrobic przy tym czujniku dokladnie jak i co! oczywiscie przy zlanym oleju mam racje? dzieki dzieki dzieki
  
 
Bardzo szybki i moze nie dokladny opis poniżej.
Nie musisz zlewac oleju jezeli czujnik jest w srodkowej tylnej czesci bloku silnika nie powinno za bardzo sie lac. Ale wymiana oleju nie zaszkodzi , szczegulnie w zimie

1) odpinasz przewód od czujnika

2) wykręcasz czujnik cisnienia oleju ( ostrożnie żeby go nie popsuć )

3) sprawdzasz czy gwint w trójniku i bloku oraz czujniku pasują do siebie i da sie spowrotem wkrecic czujnik w trójnik a ten w blok

4) gwint w trójniku powinien byc stożkowy , wtedy wkrecasz go do oporu w miejsce czujnika w bloku , sprawdz tylko czy długośc gwintu jet podobna do długości gwintu w czujniku. Jeśli nie zainstaluj odpowiednie podkładki , najlepiej miedziane aby ustalić długośc dokręcenia trójnika , to musi być mocno dokręcone bo wystepuje tam cisnienie.

5) trójnik na miejscu , wkrecasz w niego czujnik cisnienia oleju , mozesz to zrobić przed montazem trójnika w bloku jesli tak będzie latwiej ale potem wszytsko dobrze po skrecaj.

6) z drugiej strony nasowasz przewód cisnieniowy i zabezpieczasz go opaska metalowa na trojniku , zabezpieczy to przed spadnieciem przewodu pod cisnieniem

7) nakladasz spowrotem przewod do czujnika oleju

przewlekasz przewod do kabiny samochodu dnajlepiej wywierc dodatkowy otwor w scianie grodziowej i zamontuj przelotke aby przewod sie nie przetarl o metalowa sciane grodziwa.

9) mocujesz przewod cisnieniowy w komorze sinlika tak aby nie latał sobie gdzie chciał ale , jednoczesniemusi on byc na tye luzny aby wybierał , zmiany pozycji silnika przy rozruchu czy chamowaniu. najlepiej podepnij go pod jakies inne przewody np. podcisnienia przy kolektorze ssacym.

10) kabina ustalasz gdzie ma byc zegar przygotowujesz wszystko na gotowo do montazu , wiercisz otwory i mozujesz zegar pasuje , teraz go wyjmij.

11) podlacz instalacje zegara cisnienia elektryczna , teraz przewod nasuwasz na bolczyk w zegarach i zabezpieczasz metalowa opaską skręcaną

TA CZESC LEPIEJ ROBIĆ WE DWOJE

12) odpal samochód , jesli kotrolka cisnienia oleju nie zgaśnie zgas silnik i sprawdz polaczenie przewodów.

13) jesli wszystko zgasnie potrwa to ok. 10-20 sekund zanim wezyk sie napelni, sprawdz pod maska szczelnosc polaczenia przewodu cisnieniowego do trujnika i samego trojnika do bloku.

14) Zegary zaczna dzialac i cisnienie sie pojawi sprawdz stan oleju w silniku ew. go dolej

jesli cos jest nie szczelne dokrec popraw.

Powinno grać, jesli o czyms nie zapomnialem.
Przynajmniej ja to tak widze moze niech ktos wypowie jesli sa
jakies uwagi to redcar@wp.pl[addsig]
  
 
jestem niezmiernie wdzieczny za wyczerpujący opis!!! zrobie jak sugerujesz efekty opisze na forum! mam nadzieje ze pojdzie gladko! bo taki sam czujnik tyle ze temp. juz zamontowałem bez problemu wskazania sa można powiedziec podobne z tymi jak w liczniku co swiadczy o tym ze termostat jest ok. poniewaz moja bryczka stopniowo przechodzi szereg przeróbek mechanicznych wskaznik cisnienia oleju jest mi potrzebny dla prawidlowej kontroli pracy silnika! czy cos takiego he he POZDRAWIAM
  
 
jescze jedna rzecz odnosnie trójnika! musze go zrobic indywidualnie czy da sie cos takiego kupic bo jak ni eto wskakuje na spawarke i elektroda mizalatwi sprawe! potem nagwintowac! czy ktos zna srednice gwintu czujnika cisnienia oleju? POZDRO