MotoNews.pl
  

Temperatura silnika, jak sprawdzic czemu jest za wysoka?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

BMW E36 2,0 Copue z 1992 roku.

Po uruchomieniu auta po kilkunastu minutach brakuje już płynu i wody w układzie chłodniczym, a temperatura silnika dochodzi do czerwonego pola. Pytanie co to moze byc?!

odp. 1 - popma wodna, ktora nie działa, i wskutek wysokiej temperatury silnika rozszczelnia się przy okazji chlodnica, stąd ucieka płyn; ( w poniedzialek ja wymienie i sie okaze czy to ona, ale dzisi nie moge zasnac w obawie, ze to uszczelka)

odp. 2 - termostat (który słyszałem, że moze da sie go oszukac, może go odłączyć (??), byle bym nie spierdzielił czegoś innego);

odp. 3 - uszczelka pod glowicą (Boże uchroń, oby nie !! ) - olej silnikowy bynajmniej nie zmienił koloru, czyli żaden płyn się do niego nie dostaje, a auto nie dymi i nie pluje wodą, silnik pracuje równiutko; NA WOLNYCH OBROTACH Z RURY WYDECHOWEJ NIEMALŻE NIE WIDAC ZEBY JAKIKOLWIEK DYM SIE WYDOBYWAL, CZYLI JAK W SPARWNYM AUCIE

odp. 4 - inna....

Moje auto stoi w Niemczech, a tam co mechanik to co innego mówi. Ostatni powiedzial, ze to uszczelka i naparwa sie zamknie w 1000 euro!! Już mam doła....

Jak moge samodzielnie sprawdzic w czym jest problem?!

Z gory dzieki za wszelką pomoc !




[ wiadomość edytowana przez: MTsurround dnia 2006-04-10 17:40:35 ]
  
 
Czy opisane wskazania mogą powodować przypuszczenie, że to jednak uszczelka pod głowicą?!

W sumie na odpowiedzi na to pytanie najbradziej mi zależy.

[ wiadomość edytowana przez: MTsurround dnia 2006-04-09 09:26:34 ]
  
 
Jak kopci biała parą to uszczelka, z resztą objawy wiele na to wskazują, nie masz wody w oleju (brązowa maź na bagnecie).
  
 
mi dzisiaj sie zrobilo to samo i podejzewam ze to moze byc termostat slyczakem ze sie zacinaja jutro go wyzuce i zobacze jak bedzie chodzic bez napisze ci czy cos pomoglo a jak nie to glowica w gore
  
 
wyciagnolem termostat i jest ok problem zniknol wogole sie nie otwieral a tez mi przeszlo przez mysl ze moze byc uszczelka pod glowica pozdrawiam.
  
 
Ale kolega napisał, że ubywa mu płyn chłodniczy....
  
 
Cytat:
2006-04-10 14:35:37, jarek320 pisze:
wyciagnolem termostat i jest ok problem zniknol wogole sie nie otwieral a tez mi przeszlo przez mysl ze moze byc uszczelka pod glowica pozdrawiam.



Jak wyciągnąłeś uszkodzony termostat, to włóż w jego miejsce sprawny. Wtedy będzie OK.
  
 
[quote]
2006-04-08 19:11:18, MTsurround pisze:
Witam! BMW E36 2,0 Copue z 1992 roku. Po uruchomieniu auta po kilkunastu minutach brakuje już płynu i wody w układzie chłodniczym, a temperatura silnika dochodzi do czerwonego pola.


no to nieźle jak wogóle można dopuścić żeby temperatura doszła do czerwonego pola.nawet jak miałeś sprawną głowicę to po tym manewrze już jest pewnie po niej. głowice w bmw są bardzo delikatne i boją się temperatury.to taka uwaga na przyszłość
  
 
Cytat:
manewrze już jest pewnie po niej. głowice w bmw są bardzo delikatne i boją się temperatury.to taka uwaga na przyszłość



Abstrahując od układu odniesienia, to żadne głowice nie lubią przegrzania.

U kolegi stawiam na uszczelkę pod głowicą i oby tylko to.


pozdr
Mariusz
PalioWeekend
  
 
Cytat:
2006-04-12 07:32:54, mariusz_nie_827 pisze:
Abstrahując od układu odniesienia, to żadne głowice nie lubią przegrzania. U kolegi stawiam na uszczelkę pod głowicą i oby tylko to. pozdr Mariusz PalioWeekend



Faktycznie, zdziebko mnie poniosło z tym opisem, dochodzi znaczy tyle co "jest bliżej niż dalej". Czerwonego pola na szczęście nie osiągnęła. Dziś jestem w PL, szukam pompy wodnej i zamierzam z nią wrócić po świętach do swojego auta w Niemczech. Stawiam, ze to jej wina - i oby tak bylo !!!

PS. Węże przy chłodnicy są gorące, a to ponoć wyklucza uszkodzenie termostatu.
  
 
Cytat:
szczęście nie osiągnęła. Dziś jestem w PL, szukam pompy wodnej i zamierzam z nią wrócić po świętach do swojego auta w Niemczech. Stawiam, ze to jej wina - i oby tak bylo !!! PS. Węże przy



Łopatki pompy w M50 są plastikowe, więc całkiem możliwe, że to ona. Tylko można było już ją wymontować (dużo roboty nie ma), a nie wróżyć z fusów (bez urazy dla Harry'ego Potter'a).

pozdr
Mariusz
PalioW
  
 
No Panowie, już po sprawie !!!

Okazało się, że uszkodzeniu uległa chłodnica. Tak, tak.. płyn nie ściekał pod auto, a jednak pływał nie tam gdzie trzeba

Dzięki Bogu, ze to tylko chłodnica... !
  
 
MTsurround
napisałeś że gorące węże wyklucają awarie TERMOSTATU,sorry ale to bzdura!
JA miałem walnięty termostat,nie otwieral plynu na chlodnice autko sie podgrzewalo do 3 kreski!Węże było gorące...pozdro