MotoNews.pl
  

[s] Wzmacniacze siły hamowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wzmacniacz siły hamowania jest rewelacyjnym urządzeniem poprawiającym skuteczność działania hamulców we wszystkich samochodach posiadających wspomaganie hamulców /servo. Urządzenie to wywodzi się z Formuły 1 i zostało opracowane w Japoni. Urządzenie wspomaga system hamulcowy poprzez zwiększenie pojemności serwa hamulcowego. Dodatkowo zmagazynowane podciśnienie pozwala na przyspieszenie i wzmocnienie reakcji układu hamulcowego na naciśnięcie pedału.

Cena 40 zł / szt

Wysyłka kurierem UPS 20 zł przy wpłącie, 28 za pobraniem.

Kontakt tylko i wyłącznie: biuro@mkauto.pl[addsig]
  
 
Pokaż no jak ten wynalazek z F1 wygląda, bom ciekaw wielce co to za wydumka.
  
 
mniej wiecej jak gasnica wyglada

wpina sie po prostu zbiornik dodatkowy pomiedzy kolektor a serwo - wieksze podcisnienie zmagazynowane
  
 
No i trzeba jeszcze zawór oneway przemieścić . Tak to sobie wyobrażałem inna sprawa że jakoś mnie to rozwiązanie nie przekonywuje.
  
 
Bo to placebo. Pojemność układu ma znikomy wpływ na siłę nacisku na pedał. Co innego większa powierzchnia membrany serwa, albo większe podciśnienie.
  
 
eee wlasnie troche sie mylicie
to dziala w autach w ktorych wspomaganie jest slabe ( bo siada vacuum pompa albo z innych przyczyn ) - prawda jest taka ze standardowa pojemnosc serwa wystarcza na powiedzmy 3 nacisniecia hamulca zasobnik zwieksza mozliwosci
  
 
to jest dobra zabawka do diesla, gdzie pompa nie wydala próżniowa, to wpiąć takie cuś w układ...Raczej cudów bym się po tym nie spodziewał...
  
 
W benzynie z ostrymi wałkiem/wałkami tudzież z turbo może to być przydatne bo tam się zdarza liche podciśnienie w dolocie. W takim np. pierdzie na biegu jałowym w dolocie jest ok. 70-80kPa ciśnienia absolutnego, to co to za podciśnienie, bieda nie podciśnienie
  
 
Zauważ Witoldzie, że wartość podciśnienia mierzona w zbiorniku będzie taka sama niezależnie od jego pojemności. Czy będzie 1 czy 2 litry (wartości przykładowe) to jeżeli podciśnienie wynikające z pracy silnika lub pompy vacu bedzie miało jakąś tam wartość to ni jak nie osiągnie się wzrostu podciśnienia w akumulatorze podciśnienia ponad tą wartość.
  
 
Zauważ rycerzu że np. silnik benzynowy w momencie gdy auto hamuje silnikiem ma w dolocie bardzo wysokie podciśnienie(w pierdzie udawało mi się zejść nawet do 28-30kPa absolutnego - jak to się ma do ciśnienia na biegu jałowym które podałem wcześniej?) i to podciśnienie jest "gromadzone" w zbiorniku a następnie wykorzystywane do wspomagania hamowania. To jest właśnie zadanie tego urządzenia, umożliwia ono doprowadzenie do serwa hamulców podciśnienia o możliwie najniższej wartości jaka jest do uzyskania w czasie jazdy, zarówno w benzynie jak i dieslu - wydajność pompowania depresora(tak fachowo wołają na wakupompę )zależy przecież od obrotów silnika.
  
 
a sam zbiornik pozwala dzieki montazowi zaworu jednokierunkowego zachowac podcisnienie wlasnie np. po hamowaniu silnikiem
  
 
Jak zawsze masz racje ale nie zmienia to faktu że taka sama wartość podciśnienia będzie w komorze serwa. Jedyne co to będzie zgromadzone w większej pojemności. Tak więc efekt wzmocnienia hamowania nie wynika ze wzrostu podciśnienia tylko z faktu że dążenie do wyrównania ciśnień będzie zachodziło przy większej pojemności strony z ciśnieniem w-.
  
 
Toż to proste jest. Można to porównać do kompresora takiego do lakierowania pistoletem. Mamy jeden z butlą 24l i drugi 50l. Wydajność taka sama, cisnienie takie samo, który bardziej się nada do lakierowania? No 50, mimo że silnik będzie hulał cały czas żeby dobijać to jak by nie patrzeć wolniej będzie to ciśnienie schodziło Mam rację?
  
 
Tylko jaki seryjny sprawny samochod ma problem z tym ze brakuje mu podcisnienia? Ja sie nie spotkalem przynajmniej.
  
 
Cytat:
2011-09-23 17:23:32, jaqo pisze:
sprawny



slowo klucz
  
 
takie hiper nowoczesne "wzmacniacze" z formuly 1 byly fabrycznie stosowane 50 lat temu w 6 cylindrowych fiatach z rodziny 1800-2300, potem 40 lat temu w fiacie dino itp. tak ze jakies tam "novum" technologiczne to to nie jest,aczkolwiek dziala jak nalezy.
  
 
Nie wiem jak F1 ale niższe formuły nie maja wspomagania...
W F1 też mi sie wydaje że jest to inaczej rozwiązane.