Cięgno? podnoszonego wstecznego - Oma

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie znowu!
Moment sie zastanawiałem,czy nie umieścić tego w "duperelkach" ale wsumie interesująca sprawa - a mianowicie kupiłem Omege A 2.6 już z niedziałającym "podnoszonym" wstecznym. Zapinam bieg normalnie, czasem delikatnie zgrzyta, ale wsteczny ma to do siebie. No i tu moje pytanie - czy to normalne, jakie jest dokładnie działanie tego mechanizm (cięgno?). Gałka wyczuwalnie "lata" i myślę, jak się za to zabrać żeby zaczęło poprawnie działać lub czy moge to zostawić w spokoju i założyć sportowa gałke (która nie ma podnoszonego wstecznego )?
A tak przy okazji 2 sprawa - klapka wlewu paliwa. Albo nie moge jej otworzyć, albo otworze i się nie domyka, co jest drażniące i wygląda bezdomnie czy ten "bolec" który ma ją trzymać / puszczać "porusza" się na jakiejś sprężynce (trzeba ją /jeśli jest/ nasmarowac, naciągnąć, wymienic?). Ogólnie jest to miejsce (wlew) dość skorodowane, może ktoś już się uporał z taką latającą klapką?
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2006-01-10 22:50:03 ]
  
 
ten Bolec to element centralnego zamka. u mnie zawsze sie zamyka ale w 98% nie otwiera. ale zawsze mam srubokret w bagazniku co do tego pierscienia to oile sie nie myle jak nie dziala to nic nie szkodzi. on jest tylko w mechanizmie lewarka od skrzyni i zabezpiecza przed przypadkowym wsadzeniem wstecznego. niepokoi mnie tylko ten zgrzyt o ktorym piszesz. nie powinno go byc.
  
 
ale w Omedze "A" (wersja diamant) wlew też był na centrala? bo jeśli tak, to znaczy że siłownik rzucił palenie? Otworzyć klaple,klikać alarmem i patrzeć czy się rusza? Hmm, może z tym zgrzytem troche przesadziłem, ale w większości aut, z którymi się spotkałem występował taki charakterystyczny dziwięk zapinania wstecznego - w tej Omedze mam to samo. Ale skoro brak tego podnoszenia w zaden sposob nie wpływa na połozenie w momencie zapinania biegu po prostu to zostawie w spokoju - jest mi to nawet na ręke właśnie ze względu na tą gałke
Dzięki za info!

[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2006-01-10 23:34:32 ]
  
 
Bezapelacyjnie w Omie A klapka od wlewu paliwa jest sprzęgnięta z centralnym, więc pozostaje sprawdzić siłownik. Może sam siłownik jest w porządku tylko podłączenie szwankuje?
  
 
Zdejmując mieszek lewarka zmiany biegów, zauważysz, że przed wsadzeniem wstecznego powinien wystawać do dołu bolec który się blokuje w tunelu i nie pozwala lewarkowi się dalej przesunąć. A jeśli podniesesz dzwigienkę od wstecznego to ów bolec podniesie się na taką wysokość, że nie będzie się opierał o nic. Także jeśli ci nie blokuje, to masz niewielki kłopot, związany raczej z pilnowaniem się podczas jazdy, aby sobie zamiast np. 4-ki nie wrzucić wstecznego. Ale jeśli masz opanowaną jazdę z tym defektem, to możesz śmiało gałączkę na lewarku zmienić i

OGIEŃ NA TŁOKI !!!