Temperaturka-pomóżcie!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem na forum znalazłem wiele ale chcę wiedzieć konkretnie.
Ford Escort MK7 1.6 16v.
Zima, odpalam auto temperature mój eskorcik łapie bardzo powoli i tylko gdy jadę wolno po mieście lub stoję w korku, to wtedy wskazówka lekko zalatuje przy dłuższym postoju na białe pole. Jak ruszę i się już rozpędzę i przede mną nie ma żadnego auta pęd powietrza powoduje że wskazówka opada z powrotem w miejsce poniżej białego pola. Co się popsuło ?? termostat, czujnik temperatury czy "wskazówka".
Wielkie dzięki za opinie.
  
 
Zacznij od termostatu...
  
 
czeka cie wymiana termostatu, mialem identycznie, do tego wymien sobie tez czujnik pokazywania temp na pulpicie.pozdrawiam
  
 
obawiam się, że to nie termostat, mam podobne objawy w moim 1.8D i dziś właśnie wymieniłem termostat i jest to samo. Dodam jeszcze, że ten wymieniony sprawdziłem i się okazało, że jest dobry.
Także napewno to coś innego, tylko co ????
  
 
jak wymienialem u znajomego mechanika termostat to w obudowie termostatu ma byc jakis zaworek lub cos takiego, tak mi powiedzial mechanik i ma on sie ruszac on nie jest do wyjecia, ja wymienilem kosztem 15zl u znajomego obudowe termostatu i chula elegancko moze ten zaworek nie rusza sie wewnatrz
  
 
Mam identyczny problem tez w MKVII i 1.6 16V
Wskazówka zachowuje sie dokładnie tak samo jak opisałeś.
Mimo to auto jezdzi OK, również na gazie. Moim zdaniem jest to czujnik temperatury - wkrótce pojadę do warsztatu na konsultację i ewentualną wymianę. Kurcze teraz sobie tak myślę że jeżeli to byłby jednak termostat to niezłą przewałkę zgotowałem (a raczej zmroziłem) mojemu Zetecowi w ostatnich 2 miesiącach ://
  
 
Chociaż z drugiej strony gdyby się nie rozgrzewał to jazda na LPG była by trudna, a i nagrzewnica by nie pracowała tak jak należy - a ogrzewanie działa też bez zarzutu. Wiec na 80% stawiam na czujnik. Jak jutro wymienie to dam znac czy pomogło. Tylko kumpel dał mi info że jest zamiennik w cenie ok 40zł (orginał kosztuje 90zl) więc może uda mi sie zrobić to nawet taniej
  
 
A tak btw. jak zwykle post juz na ten temat był:

Czujnik temp
  
 
Hejka !
Zatrzymaj się po dłuższej jeździe i sprawdź, jeśli leci gorące powietrze z nawiewu (a jeśli leci to można wyeliminować termostat) czy włącza się wentylator chłodnicy (odpowiada za niego czujnik wkręcony w wąż (ten gruby nad chłodnicą po prawej stronie stojąc przed maską) (na klucz 22).
Jeśli włącza wentylator (przy takich mrozach jakie teraz są moze to trochę potrwać) to termostat jest OK, czujnik wentylatora OK< sprawdź jeszcze poziom płynu chłodzącego, jeśli wszystko OK to na 100 % czujnik wkecony po lewej stronie (tak samo patrząc od przodu maski) termostatu.
Pozdrawiam.
  
 
Kalee - ten czujnik tesrostatu to mniej więcej to http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81536323
??
Ewentyalnie to coś takiego tylko może z inną wtyczką koloru szarego w moim jak w moim fordzie ??
Czy mówisz o jakimś innym czujniku ??
  
 
Dla tych co mają sprawne czujniki i termostat, a nadal mają problem: tajemnicza_kulka (zdjęcia widoczne dopiero po zalogowaniu!)

[ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2006-01-15 23:24:32 ]
  
 
u mnie wskaźnik w zimie ledwo sie wychya za białe pole ale juz po 2 km mi daje ciepłe powietrze dobrze, a gdy mam go na koncu białego pola to ciepłe powietrze wali jak z pieca. Czy jak cos nie tak by było to miałebym takie ciepłe powietrze??
dodam ze czujnik wskaźnika mam dobry bo wentylator sie włacza troszke poza poławą..
  
 
Cytat:
Kalee - ten czujnik tesrostatu to mniej więcej to http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81536323

to właśnie taki czujnik

Cytat:
u mnie wskaźnik w zimie ledwo sie wychya za białe pole ale juz po 2 km mi daje ciepłe powietrze dobrze, a gdy mam go na koncu białego pola to ciepłe powietrze wali jak z pieca. Czy jak cos nie tak by było to miałebym takie ciepłe powietrze??
dodam ze czujnik wskaźnika mam dobry bo wentylator sie włacza troszke poza poławą..


czujnik wskażnika i czujnik wentylatora to dwie różne rzeczy...najwyrażniej czujnik wentylatora działa poprawnie a czujnik od wskażnika temperatury jest walniety ....ale to tylko moje zdanie zaobserwowane na przykładze mojego autka
  
 
niech kolegoa zrobi tak:
1) włączy rano silnik i niech pochodzi 10 minut, dotknie ręką chłodnicy- ciepla? - wymień termostat
2) zimna? - czujnik
U mnie był termostat, mała rzecz a jak potrzebna
Wymina + termostat= 60 zł
  
 
Koledzy jeszcze jdno pytanko w temacie.
Czy przy wymianie tego czujnika temperatury konieczne będzie spuszczenie płynu chłodniczego ??
Czy gdy będę go wymieniał i już go wykręcę to nie pocieknie mi z miejsca gdzie siedzi czujnik płyn chłodniczy ??

P.S. ..pytania jak na laika przystało ale dopiero się uczę - wyrozumiałość mile widziana !!
  
 
czujnik to nie wiem, a termostat jak bedziesz wymienial to troche poleci okolo 3 l, ale na dole podstawia sie miske i wszystko do niej powinno scieknąć. Potem przez lejek z sitkiem mozna wlac z powrotem do zbiorniczka i kupic litra na dolewke.
  
 
Czujnik pokazuje mi dobrze, bo wentylator włacza mi sie troszke ponad połowe i wymieniłem go rok temu na nowy w ASO kupiony.

Co do wymiany czujnika wskazania temperatury to jak go otkrecisz to zatkaj palcem dziurke i wkrec drugo w miejsce starego, nic nie musisz spuszczac, wyleje sie moze łyzezka płynu tylko. radze tego nei robic na goracym silniku bo sie poparzysz

Sprawdzałem gruba rure i cienka rure które odchodza od obudowy teromostatu i po 5 min od właczenia silnika obie maja taka samą temperature. Wiec termostat padł.. ??
pozdrawiam