MotoNews.pl
  

E30 316+lpg problem z praca silnika na benzynie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam mały problem w mojej 316 i e 30 z 90 r -od 3 lat instalacja LPG do tej pory wszystko ok , kilka dni temu pojawił się problem z pracą silnika na benzynie - tzn pracuje tak jakby na 3 cylindry
na wolnych obrotach a gdy przyłożę nogę to ma problem z przejściem na obroty.
I jeszcze jedno z rury wydechowej czuć jakby niespaloną benzynę.
Na gazie jest ok. tylko czasami na wolnych obrotach dostaje czkawki tj. spadają obroty - falują - przedtem wszystko było w porządku.
Sprawdziłem kopułkę ,przewody WN , silnik krokowy,przewody
dolotowe ,wszyskie połączenia- kostki, moim zdaniem jest wszystko ok.
Mam pytanie .
Jeżeli to może być sonda lambda- to jak ją sprawdzić
Przepływomierz jest raczej ok.
Proszę doradzcie coś.
POZDRAWIAM


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-12-08 15:08:49 ]
  
 
Cytat:
2005-12-08 11:27:16, Adam1_1 pisze:
Jeżeli to może być sonda lambda- to jak ją sprawdzić Przepływomierz jest raczej ok. Proszę doradzcie coś. POZDRAWIAM


Jeżeli jest to lambda to - było wiele razy o tym na forum
Jeżeli jest to przepływomierz to - było wiele razy na forum

Doradzam Tobie by kazdy następny "postawiony" temat miał sensowny tytuł postu.
Przeczytaj co jest napisane w trzech punktach- obowiązkach, które pokazuja się po kliknięciu na przycisk "Nowy temat". pzdr
  
 
a moze wtrysk sie zapiekł i nie rozpyla jak należy
  
 
Moze..dodatek do benzyny i przehulac porzadnie na 100km..


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-12-08 13:29:09 ]
  
 
Dzięki za porady.
Dodatek do paliwa już wlałem - nie ma różnicy.
Nadmienię jeszcze że jak odpalę gdy jest zimny to na chwilę jest w miarę dobrze.
Myślę że to jednak sonda.
Tylko że w mojej okolicy nie ma speca-tylko tacy co mówią kup pan nową sondę to sprawdzimy.
Jeśli istnieje sposób aby ją sprawdzić samemu- prócz sprawdzenia czy nie ma przebicia na masę - to sobie sam sprawdzę, to proszę podajcie jak się sprawdza i jakie przyżądy są potrzebne- i jakie powinna mieć parametry.
Z góry dziękuję.
POZDRAWIAM.
  
 
TU masz pierwszy z brzegu temat znaleziony w WYSZUKIWARCE...
Uzywaj opcji SZUKAJ
pzdr
  
 
Witam.
Dzięki za ukierunkowanie .
Sprawdzę istniejące tematy.
Ale jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrowienia.

[ wiadomość edytowana przez: Adam1_1 dnia 2005-12-09 13:06:18 ]
  
 
Witam.
Sprawdziłem sondę miernikiem.
Wszystko jest w porządku tzn. po podłączeniu miernika do przewodu koloru czarnego-tego od sondy , i przewodu masowego
szarego - wskazuje od 0,13V do 0,93V - modulacyjnie .
Dwa pozostałe przewody jednego koloru /białe / te od grzałki -
mają napięcie ładowania-czyli wszystko ok.
Nadmienię że dzisiaj rano -samochód stał od soboty - czyli silnik
był zimny po odpaleniu przez jakieś 2 minuty było wszystko ok.
Gdy tylko łapnął temp. - znowu to samo.
Brak mi już pomysłu - co może być
Pytanie.
A może to czujnik temp. ten w przepływce - albo już nie wiem co.
Jak sprawdzić przepływkę .
Doradzcie coś - proszę.
A może to czujnik temperatury- ten w bloku pod kolektorem ssącym.!!!
POZDRAWIAM.

[ wiadomość edytowana przez: Adam1_1 dnia 2005-12-12 12:59:23 ]

[ wiadomość edytowana przez: Adam1_1 dnia 2005-12-12 13:01:03 ]
  
 
kochany a sprawdzileś ciśnienie sprężania może masz wypalone gniazda zaworowe i nie chodzi ci na którymś cylindrze z tego powodu
  
 
Witam.
Dzięki za podpowiedź ale jeśli była by to wina wypalonego gniazda
to by i na gazie nie chodził- tak się mi wydaje.
I dodatkowo jak już pisałem gdy silnik jest zimny / po nocy/ przez jakieś 1-2 minut po odpaleniu jest wszystko ok.
Myślę jeszcze o czujniku temp. tym pod kolektorem tylko nie wim
który to jest , ten pierwszy czy drugi patrząc od strony filtra oleju.
Jeśli macie jakiś pomysł- pomóżcie.

POZDRAWIAM.


[ wiadomość edytowana przez: Adam1_1 dnia 2005-12-13 08:42:57 ]
  
 
Stawiam na zatkane wtryski. Jak wlaleś dodatek do paliwa( dobry) to na efekty musisz trochę poczekać.
Miałem podobnie i po jakimś czasie jeżdżenia z dodatkiem przeszło.
Sonda pracuje także na gazie(odpada). Czujnik temperatury odpowiada za pracę wszystkich cylindrów, a u ciebie nawala jeden(odpada).
  
 
Witam .
Dzięki za informację.
Dzisiaj jadę do mechanika właśnie sprawdzić wtryski -to się
okaże.
Jakby co to napiszę .
POZDRAWIAM.
  
 
Witam.
Byłem wczoraj u mechanika.
Podpiął autko pod komp. i wyszedł błąd wtrysku-zwarcie.
Nie wiem co ma zamiar robić bo powiedział że nie maczasu i żebym wpadł we wtorek na chwile to zobaczy.
Nie wiem czy w takim razie to jakaś bzdura i wystarczy skasować błąd czy co - bo wiem z praktyki że aby się dostać do wtryskiwaczy to trochę trzeba czasu poświęcić.
Jak macie jakieś sugestie to napiszcie.
POZDRAWIAM.
  
 
zwarcie? tam jest tylko wtrysk i kostka widze taka mozliwosc ze w samej kostce jest woda i te 2 bolce ktore sa w tej kostce sa w tej wodzie... innej mozliwosci nie widze - co bolce sie przekrzywily i sie dotykaja a moze czegos nie wiem co jest bardzo mozliwe...
no i kolejna sprawa mowisz ze Ci z rana na zimnym jakis czss chodzi, nie mowie ze mechanik Ci wciska ale to troche dziwne...

A powiedz kolego czy podczas eksploatacji auta jezdziles tylko na gazie? tzn odpalanie, jazda itd ?

[ wiadomość edytowana przez: JanekE30 dnia 2005-12-17 12:00:48 ]
  
 
Witam .
Jeżeli pytasz czy cały czas jeżdżę na gazie -to raczej tak w
mojej bmc jest instal. lpg z komputerem i tylko rozruch silnika jest na benzynie - no chyba że jest bardzo zimno to musi trochę pochodzić aż łapnie temp.

Poza tym czasami robię kilka kilometrów na benzynie i dolewam świerzą.
Do tej pory było wszystko ok.
Pozdrawiam.
  
 
Mam podobny problem. Miesiąc po kupnie beti, zaczęły wariować obroty. Telepawki, przerywanie, terkotanie jak przy pracy na 3 garkach. Jedziesz i czujesz że auto chciałoby ale nie ma siły. Dopiero po chwili, jak minie 2000 obrotów to czuć szarpnięcie i ciągnie jak należy. Jakby się ten 4-brakujący po chwili namysłu dołączył...

Różni mechesi, różne opinie, minęło już kilka miesięcy i dalej to samo. Sprzawdzali wtryski, elektryke, silnik krokowy, przepływomierz, diagnoza komputer i inne cuda na kiju - efekt - dalej to samo.

Teraz po przeczytaniu tego posta przyszło mi coś do głowy. Wydaje mi się, że mamy podobny problem. No i konkluzja:
Skoro jeździsz tyle czasu na gazie i wsjo w pariadkie, to winne jest coś, co nie działa przy lpg.

Może to GŁUPIE (specem w tej dziedzinie nie jestem), ale czasem rozwiązanie jest tak proste, że się go nie bierze pod uwage.

Może pompka paliwa jest do dupy i czasem nie daje takiego ciśnienia jak trzeba.

Co o tym myślicie?

Przecież podczas jazdy na gazie ona i tak pracuje. Ale wpływ jej pracy jest nie ważny, bo paliwo dochodzi skądinąd.

A może sie na tym nie znam i pieprze bez sensu.....

Pozdrawiam.
  
 
z tym przerywaniem agrest to moze zerknij jak wyglada kopulka... mialem podobny problem a ostatnio nawet u kolegi takie przerywanie bylo wlasnie przyczyna kopulki ktora byla w oplakanym stanie.... ( choc tez obstawal przy filtrze paliwa )
  
 
WITAM.
Nawiązując jeszcze do mojego tematu - mam takie pytanie
Czy może być taki przypadek że komputer "łapie" błąd.
W jaki sposób można ten bład skasować- oprócz oczywiście odwiedzin mechanika.
Pozdrawiam.
  
 
Witam.
Chcę zakończyć temat- problem rozwiązałem.
Przyczyną był wtryskiwacz.
Gdy silnik jest zimny komputer steruje dawką paliwa jak na ssaniu
i wszystko było ok- gdy łapał temp. komp. zmniejsza dawkę paliwa i wtedy nie przebijał na końcówce wtryskiwacza.
Po wymianie wtrysku jest wszystko ok.
POZDRAWIAM.
  
 
Witam
chciałem jeszcze spytac bo widze ze temat mniej wiecej obraca sie wokół podobnych kłopotów jak moje
Czy ktoś mi moze pomóc w znalezienu przyczymy co sie dzieje u mnie
chodzi o to ze rano jak odpalam samochód i jade nim zaczyna cos przerywac typu jak by coś odcinało benzyne puzniej jak juz silnik łapie temperature problem znika i poajwia sie spowrotem za jakiś czas i tak w kółko przy tym jeszcze od czasu do czasu pływają obroty
i nie mam pojecia co to moze być bo w sumie samochód mam od nie dawna a i tak sie nie znam na tym az tak dobrze
aha i jest bo silnik 1.6 M40 na beznynie
Jeżeili ktoś znam mniejw iecej przyczyne tego to zgóry dziekuje za pomoc